بازدید 3465

دلارهای واردات بی رویه؛ نابودی تولید و اشتغال

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از واردات خودروهای گران قیمت و تشریفاتی انتقاد کرد.
کد خبر: ۶۷۹۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰ 25 March 2017
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از واردات خودروهای گران قیمت و تشریفاتی انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ اقای کریمی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: با هر دلاری که صرف واردات این کالاها می شود، شغل و تولید کننده در کشور نابود می شود.

کریمی با اشاره به کاستی های موجود در حوزه تولید و اشتغال اظهار کرد: تولید کنندگان و فعالان اقتصادی با مشکلات متنوع در حوزه تولید و فعالیت های اقتصادی مواجه هستند و مردم نیز از بیکاری جوانان شان رنج می برند.

وی حمایت از تولید داخلی را از اصلی ترین موضوعات دانست و افزود: توانمندی های داخلی باید مبنا قرار گیرد و با اتکا به توانمندی های داخلی بسیاری مایحتاج کشور را تولید کنیم.

کریمی لزوم صادرات بخش قابل توجه تولیدات داخلی را متذکر شد و تاکید کرد که رویکرد حمایت از تولید داخل باید به یک فرهنگ عام تبدیل شود.

این نماینده مجلس از آمار 41.4 میلیارد دلاری واردات در سال گذشته خبر داد و گفت: 

کالاهای وارداتی شامل سه بخش عمده بوده است که بخشی از آن سرمایه ای و شامل دستگاه ها و ماشین آلات تکنولوژیک است.

کریمی ادامه داد: بخش دیگر واردات کالاهای واسطه ای از جمله مواد اولیه و قطعات بوده است که امری قابل قبول می باشد و بخشی دیگر نیز شامل کالاهای مصرفی است.

وی واردات کالاهای مصرفی را فاقد الزام دانست و افزود: این کالاهای مصرفی عرصه تولید و اشتغال را مود تهدید قرار می دهد که شامل عرصه پوشاک، خوراک و کالاهای غیر ضروری است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: برای رونق اشتغال و تولید، نیازمند ترویج فرهنگ استفاده از کالای داخلی و جلوگیری از کالاهای غیر ضروری و مصرفی هستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار