بازدید 13491
ویژه برنامه تحویل سال 1396 «تابناک»؛

از نوای شجریان پدر و پسر تا بوچلی، زانیار خسروی، حامد همایون و چارتار

اشکان خطیبی قطعه «امسال سال ماست» را در آستانه سال نو منتشر کرد که برای این موزیک، یک ویدیوی جذاب آماده کرده ایم... یک ادای احترام به مرزبانان ایران کرده ایم... همچنین آهنگ جذاب انگلیسی را از PASSENGER می بینید و می شنوید.. همنوازی شنیدنی سازهای ایران در لندن را می بینید... دو ویدیو با لحن طنز را در این مجموعه می بینید؛ نخست، تلفیق آهنگ «گله از چرخ ستمگر بکنم یا نکنم» از مرتضی احمدی با تصاویر خروس...
کد خبر: ۶۷۸۶۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸ 20 March 2017
ویدیو: از نوای شجریان پدر و پسر تا صدای نسل جوان موسیقی ایران
ساعت سیزده و پنجاه و هشت دقیقه دوشنبه اول فروردین، وقت بستن آخرین صفحه تقویم سالی است که با همه خوشی‌ها و ناخوشی‌هایش گذشت و با باران بهاری، نویدبخش آغاز سالی پربرکت شد و نشانه‌ای برای گره این سیصد و شصت و پنج روز پیش روی با اتفاقات مبارک برای ملتی بزرگ که نشان داده از همه گردنه‌های سخت و نفس‌گیر سربلند می‌گذرد و هر روز که می‌گذرد، فرصتی برای افتخارآفرینی ایشان است.

در این ساعات سال پیش رو که لحظاتی تکرارناشدنی است، هم‌نفس با هم خوش باشیم و خوش بگوییم و خوش بشنویم. جامه‌های نو بپوشیم و بهترین عطر‌هایمان را بزنیم و در این حال، بوسه بر پیشانی و دست بزرگان بزنیم، برکت کیسه از میان قرآن بگیریم و اسکانس‌های درشت‌تر را به کودکانمان بدهیم که برق شادی از این عیدی‌ها در چشمانشان خودنمایی می‌کند.

شیرینی و آجیل را مشت مشت بخوریم، حافظ بخوانیم، موسیقی گوش دهیم، با آنهایی که قهر بوده‌ایم به لطف و بهانه نو شدن سال، آشتی کنیم و بوسه‌های آبدار را به همین مناسبت نثار کنیم تا خداوند برای صاحبان قلب‌های روشن، زمینه رسیدن به آرزوهای روشن را فراهم سازد و این سیصد و شصت و پنج روز را نیز با آرامش و روحی سبک به پیش رفت.
 
ویدیو: از نوای شجریان پدر و پسر تا صدای نسل جوان موسیقی ایران

سعدی در یکی از قصیده‌هایش در وصف نوروز، تصویری رویایی از این لحظات ماندگار خلق می‌کند و می‌گوید:

علم دولت نوروز به صحرا برخاست
زحمت لشکر سرما ز سر ما برخاست

بر عروسان چمن بست صبا هر گهری
که به غواصی ابر از دل دریا برخاست

تا رباید کله قاقم برف از سر کوه
یزک تابش خورشید به یغما برخاست

طبق باغ پر از نقل و ریاحین کردند
شکر آن را که زمین از تب سرما برخاست

این چه بوییست که از ساحت خلخ بدمید؟
وین چه بادیست که از جانب یغما برخاست؟

چه هواییست که خلدش به تحسر بنشست؟
چه زمینیست که چرخش به تولا برخاست

طارم اخضر از عکس چمن حمرا گشت
بس که از طرف چمن لؤلؤ لالا برخاست

موسم نغمهٔ چنگست که در بزم صبوح
بلبلان را ز چمن ناله و غوغا برخاست

بوی آلودگی از خرقهٔ صوفی آمد
سوز دیوانگی از سینهٔ دانا برخاست

از زمین نالهٔ عشاق به گردون بر شد
وز ثری نعرهٔ مستان به ثریا برخاست

عارف امروز به ذوقی بر شاهد بنشست
که دل زاهد از اندیشهٔ فردا برخاست

«تابناک»، برای پنجمین سال پیاپی، ویژه برنامه ویدئویی را برای این لحظات طلایی تقدیمتان می‌کند و همزمان دعای خیر شما مخاطبان ارزشمند را برای همه مردم این سرزمین، از جمله این مجموعه خبری می خواهد. در ویژه برنامه نوروزی «تابناک» به مناسبت این سال که به رسم معمول، سال خروس معرفی شده، ابتدا قطعه «خداوندار اسرار» را به عنوان آغازگر این ویژه برنامه ویدیویی با صدای همایون شجریان و سهراب پورناظری می شنوید. سپس یکی از قطعات پرطرفداری که زانیار خسروی در ماه های اخیر منتشر کرد را به مناسب آغاز سفرهای بهاری جوانان می بینید. اشکان خطیبی قطعه موسیقی «امسال سال ماست» را در آستانه سال نو منتشر کرد که برای این موزیک، یک ویدیوی جذاب از مردم سرزمین مان و زیبایی های ایران آماده کرده ایم که در ادامه این مجموعه ویدیویی می بینید. سپس یک ادای احترام به مرزبانان ایران کرده ایم؛ مردانی که اگر در مرزها جانشان را در کف دست نمی گرفتند، شاید سال 1395 امنیت در سراسر ایران احساس نمی شد. در ادامه یک آهنگ جذاب انگلیسی را از PASSENGER می بینید و می شنوید. سپس یک همنوازی شنیدنی سازهای ایران در لندن را می بینید. سپس نوبت به گوش سپردن به قطعه «عاشقانه تنهاست» از گروه چارتار می رسد که بر روی تصاویری از جاذبه های ایران تماشا می کنید. در ادامه دو ویدیو با لحن طنز را در این مجموعه می بینید؛ نخست، یک ویدیو از تلفیق آهنگ «گله از چرخ ستمگر بکنم یا نکنم» از مرتضی احمدی با تصاویر خروس است و دوم، آهنگ «حاکم احساس» حامد همایون را با بخشی از انیمیشن مینیون ها تلفیق کرده ایم که نتیجه بامزه ای در پی داشته است. در ادامه یک قطعه متفاون دیگر از همایون شجریان را می بینید و می شنوید. سپس نوبت به شنیدن یکی از قوی ترین اجراهای آندریا بوچلی خواننده برجسته ایتالیایی می رسد. این ویژه برنامه ویدیویی را با صدای استاد محمدرضا شجریان و قطعه «دل بردی از من به یغما» به پایان می رسد.

تماشای ویژه نامه «تابناک» برای نوروز 1396 را از دست ندهید؛ این ویدیو با کیفیت پایین برای پخش قرار داده شده اما کیفیت‌های بالاتر را می‌توانید دانلود و تماشا کنید؛
 
تعداد بازدید : 1393


 
 
 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر