بازدید 3190

«تجارت آزاد» محور اصلی نشست گروه 20

تجارت آزاد موضوع اصلی نشست دو روزه کشورهای گروه بیست در آلمان است که از روز جمعه با حضور وزاری اقتصادی و روئسای بانک مرکزی کشورهای عضو آغاز شد.
کد خبر: ۶۷۸۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰ 18 March 2017
تجارت آزاد موضوع اصلی نشست دو روزه کشورهای گروه بیست در آلمان است که از روز جمعه با حضور وزاری اقتصادی و روئسای بانک مرکزی کشورهای عضو آغاز شد.

به گزارش یورونیوز، استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا در نخستین حضور بین المللی خود تلاش کرد از نگرانی ناشی از سیاست های اقتصادی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری جدید آمریکا بکاهد.

او پس از دیدار با وزیر دارایی آلمان گفت: «ما تمایلی برای ورود به جنگ تجاری نداریم. تمایل ما برای مقابله با عدم تعادل در برخی از روابط تجاری است که برای بازبینی آنها دلیل داریم. اگر دوباره به سیاست های اقتصادی ما نگاهی بی اندازید، بازبینی برخی موارد معنی پیدا می کند.»

اظهارات وزیر خزانه داری آمریکا در حالی است که ترامپ بارها در سخنان خود بر بازبینی قراردادهای بین المللی با تمرکز بر حمایت از صنایع داخلی آمریکا تاکید کرده است.

در نشست روز جمعه انجل گوریا، دبیرکل سازمان همکاری و توسعه اقتصادی نیز با اشاره به اهمیت روابط آزاد تجاری گفت: «ما اینجا در گروه بیست، از همان ابتدا بر تجارت به عنوان یکی از اصول رشد، یکی از عناصر حیاتی که منجر به جریان سرمایه گذاری و رشد در آینده میشود، تاکید کرده ایم.»

گفته می شود به رغم تاکید حاضران در نشست بر اهمیت روابط آزاد تجاری، آمریکا مخالف گنجاندن آن در بیانه پایانی نشست گروه بیست است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل