بازدید 3952

امروز؛ رونمایی از لایحه بودجه آمریکا

در لایحه جدید دونالد ترامپ، بودجه بسیاری از آژانس‌های دولتی کاهش و بودجه اختصاص‌یافته به برنامه‌های نظامی افزایش یافته است.
کد خبر: ۶۷۷۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵ 16 March 2017
در لایحه جدید دونالد ترامپ، بودجه بسیاری از آژانس‌های دولتی کاهش و بودجه اختصاص‌یافته به برنامه‌های نظامی افزایش یافته است.

به نقل از آسوشیتد پرس؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا لایحه 1.15 ترلیون دلاری بودجه آمریکا را امروز رونمایی می‌کند که هزینه‌های دولت فدرال را کاهش می‌دهد تا هزینه‌های نظامی به گونه‌ای چشمگیر افزایش یابد و پول مورد نیاز برای ساخت دیوار در مرز مکزیک تأمین شود.

این لایحه که قرار است امروز (پنجشنبه) رسماً رونمایی شود، به وعده‌های ترامپ در خصوص کاهش هزینه‌های اختصاص‌یافته به برنامه کمک‌های خارجی، حفاظت از محیط زیست، پژوهش‌های پزشکی-‌دارویی، کمک به کهنه‌سربازان بی‌خانمان و طرح‌های توسعه جوامع جامه عمل می‌پوشاند.

در پیام ترامپ که در آستانه رونمایی از لایحه بودجه وی منتشر شده آمده است: «یک بودجه که آمریکا را مقدم می‌شمارد باید امنیت مردم ما را اولویت اصلی خود قرار دهد؛ چرا که بدون امنیت، هیچ موفقیتی در کار نخواهد بود.»

افزایش 54 میلیارد دلاری بودجه اختصاص‌یافته به برنامه‌های نظامی، بیشترین افزایش در این حوزه از زمان رونالد ریگان و اصلاح ساختار پنتاگون در دهه 80 قرن گذشته محسوب می‌شود. 

افزایش 10 درصدی بودجه پنتاگون به وسیله کاهش 54 میلیارد دلاری بودجه کمک‌های خارجی و آژانس‌های داخلی که باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا بر آن‌ها تأکید فراوانی داشت تأمین می‌شود. قرار است این افزایش بودجه در اموری چون تقویت واکنش نیروها، نبرد با گروه تروریستی داعش، و تهیه کشتی‌های جدید، جت‌های جنگنده و سایر سلاح‌ها صرف شود.

در لایحه ترامپ، بودجه برخی از برنامه‌های کمک به فقرا نیز کاهش یافته است؛ برنامه‌هایی که در زمان بیل کلینتون به تصویب رسید و حتی کنگره تحت کنترل جمهوری‌خواهان نیز نتوانست در دهه 90 آن‌ها را تغییر دهد.

البته در بودجه پیشنهادی ترامپ، کاهش هزینه در خصوص نهادهای اعمال‌کننده قانون نظیر اف‌بی‌آی به اجرا گذاشته نمی‌شود؛ اما هزینه اختصاص‌یافته به ساخت و تجهیز دیوار در مرز مکزیک، در 2 مرحله به ترتیب 1.5 میلیارد دلار و 2.6 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

لایحه بودجه ترامپ که قانون‌گذاران می‌توانند نقش مهمی در تغییر ساختار آن ایفا کنند، صبح روز پنجشنبه به وقت محلی در اختیار کنگره قرار می‌گیرد؛ اما آسوشیتد پرس و سایر رسانه‌ها زودتر به آن دسترسی پیدا کرده اند.

منبع: العالم

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر