بازدید 9865
انحراف ترافیک از جاده ها به مسیرهای منتهی به قبرستان ها

آخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا و ترافیک؛ پنجشنبه، 26 اسفند

در آزادراه تهران - کرج، در خط شمالی از محدوده خاتم تا پل فردیس و در آزادراه کرج - قزوین از پل فردیس تا پیشاهنگی ترافیک سنگین است. در خط جنوبی نیز ترافیک از پل حصارک تا پل فردیس سنگین است و در آزادراه کرج - تهران نیز از پل فردیس تا پل کلاک با ترافیک سنگین خودرودها مواجه هستیم.
کد خبر: ۶۷۷۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸ 16 March 2017
از جمله خبرهایی که در نوروز بسیاری مشتاق دانستن درباره‌اش هستند و سعی می‌کنند، آگاهی به روزی از آن داشته باشند، اخبار مرتبط با وضعیت آب و هوایی نقاط کشور و وضعیت ترافیکی جاده‌هاست؛ از این رو تلاش خواهیم داشت برای رفاه حال مسافران پرشمار نوروزی در کشورمان، روزانه اخبار مرتبط با این دو حوزه را در بسته‌ای ویژه در اختیارتان بگذاریم.

به گزارش «تابناک»، به رغم آنکه موج نخست سفرهای نوروزی از دیروز آغاز شده، هنوز به اوج ترافیک نرسیده است. از این رو که برخی از مسافران ترجیح داده اند روز گذشته را استراحت کرده و از امروز عازم سفر شوند. تصمیمی که بر اساس آن پیش بینی می شود امروز و فردا به مرور بر حجم ترافیک جاده ها افزوده شود.
 
یکی دیگر از عوامل موثر در این خصوص، رسم قدیمی ایرانیان برای سرکشی به اهل قبور در آخرین پنجشنبه هر سال است؛ سنتی که موجب می شود محورهای منتهی به آرامگاه ها و گورستان ها در این روز ترافیکی بسیار بی سابقه را تجربه نموده و طبیعتا، ترافیک محورهای مواصلاتی بین شهری سبک تر شود.
 
مشابه وضعیتی که در تهران گزارش می شود و حکایت از مسدود شدن محورهای منتهی به بهشت زهرا در ساعات از امروز دارد. وضعیتی که جدای این محورها، در خیابان ها و معابر منتهی به بازار نیز دیده می شود.
 
آخرین وضعیت ترافیک 
 
گزارش های رسیده ازمحورهای مواصلاتی پرترافیک در کشورمان حاکی از سنگین بودن ترافیک در برخی محدوده هاست. از جمله بخش هایی از آزادراه تهران-کرج و کرج-قزوین که رئیس مرکز فرماندهی کنترل و ترافیک پلیس راه استان البرز در توضیح وضعیتشان می گوید: در آزادراه تهران - کرج، در خط شمالی از محدوده خاتم تا پل فردیس و در آزادراه کرج - قزوین از پل فردیس تا پیشاهنگی ترافیک سنگین است. در خط جنوبی نیز ترافیک از پل حصارک تا پل فردیس سنگین است و در آزادراه کرج - تهران نیز از پل فردیس تا پل کلاک با ترافیک سنگین خودرودها مواجه هستیم.
 
اکنون وضعیت ترافیک درجاده کرج -چالوس عادی است اما پیش بینی می شود از بعداز ظهر امروز بار ترافیکی در این محور سنگین شود. رانندگان هنگام سفر به ویژه در محورهای کوهستانی علاوه بر مقررات راهنمایی ورانندگی ، تجهیزات ایمنی و وسایل گرمازا به همراه داشته باشند تا با مشکل مواجه نشوند.
 
با توجه به وضعیت ترافیک درراه های استان می طلبد رانندگان درهنگام رانندگی صبرو شکیبایی داشته باشند. مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن 88255555 به صورت شبانه روز پاسخگوی وضعیت راه های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.

آخرین وضعیت آب و هوا و پیش بینی تغییرات جوی
 
تعطیلات نوروزی در حالی از راه می رسند که کارشناسان هواشناسی بر بارانی بودن هوا در نوروز در بسیاری از نقاط کشورمان تأکید دارند. نکته ای که در سخنان روز گذشته داود پرهیزگار، رئیس سازمان هواشناسی کشورمان هم مورد توجه قرار گرفت تا وی در این باره بگوید: از حالا تا نیمه فروردین ماه بارندگی در حد نرمال و در نیمه غربی کشور بیش از میزان نرمال خواهد بود. از نیمه دوم فروردین تا نیمه اردیبهشت ماه بارش ها کم می شود و حتی در نیمه غربی ها کمتر از حد نرمال خواهد بود و در باقی مانده بهار بارش ها در حد نرمال همان بازه زمانی پیش بینی شده است.

وی درباره وضعیت دمای کشور در ماه های پیش رو گفت: دما در نیمه اول فروردین ماه یک درجه پایین تر از دمای نرمال هر منطقه و در نیمه دوم فروردین تا نیمه اردیبهشت در حدود دمای نرمال خواهد بود. در تهران بارش ها نرمال است اما شاهد کم بارشی ۴.۵ درصد تا ۱۰ درصد تا پایان سال زراعی جاری نوسان خواهد داشت.
 
وضعیت جوی استان‌های کشور این گونه پیش بینی می‌شود:
 
 
آخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا و ترافیک؛ پنج شنبه، 26 اسفند 
آخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا و ترافیک؛ پنج شنبه، 26 اسفند 
آخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا و ترافیک؛ پنج شنبه، 26 اسفند 
آخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا و ترافیک؛ پنج شنبه، 26 اسفند 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل