بازدید 2653

اجرای فرمان محدودیت مهاجرتی ترامپ در هاوایی نیز متوقف شد

قاضی هاوایی طی دستوری اجرای فرمان محدودیت مهاجرتی ترامپ را به تعویق انداخت.
کد خبر: ۶۷۷۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۷ 16 March 2017
قاضی هاوایی طی دستوری اجرای فرمان محدودیت مهاجرتی ترامپ را به تعویق انداخت.
 
 به گزارش فارس، قاضی دادگاه «هاوایی» طی حکمی اجرای دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درخصوص محدودیت‌های مهاجرتی به این کشور را موقتا متوقف کرد.

به نوشته وبگاه شبکه «اِی بی سی نیوز» این دستور قرار بود از روز پنجشنبه و تا ساعتی دیگر در تمام منطقه هاوایی اجرا شود که با این دستور قضایی، اجرای آن به تعویق افتاد.

«دریک واتسون» قاضی آمریکایی در دادگاه هاوایی، بعد از شنیدن نظرات درباره لزوم توقف این دستور، ساعات پایانی چهارشنبه حکمی را برای توقف موقت اجرای آن صادر کرد.

این حکم تاکید می‌کند دستور ترامپ باعث تبعیض ملیتی شده و مانع دیدار مردم هاوایی با اقوام خود از شش کشور مسلمان می‌شود. همچنین این محدودیت‌ها باعث صدمه خوردن به صنعت گردشگری این منطقه می‌شود.

دادستان‌های ایالت‌های واشنگتن، مریلند، نیویورک و اورگن در اقدامی مشابه با انتقاد از فرمان ضد مهاجرتی رئیس جمهور آمریکا، آن را مخالف قوانین این کشور دانسته و با اجرای آن مخالفت کرده بودند.

فرمان اجرایی جدید ترامپ از 16 مارس (26 اسفند) اجرایی می‌شود و تفاوت اصلی‌اش با فرمان پیشین، استثنا کردن شهروندان عراقی از شمول ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور اسلامی به آمریکا بود.

بر اساس این فرمان، علاوه بر ممنوعیت 90 روزه ورود شهروندان ایران، لیبی، سودان، سومالی، سوریه و یمن، ورود همه پناهجویان هم تا 120 روز ممنوع خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل