بازدید 1763

مصر ۳۳۰ موشک از آلمان خریداری می‌کند

رسانه‌های آلمانی از صدور مجوز صادرات تسلیحات برای حدود ۳۳۰ موشک سایدوایندر به نیروی هوایی مصر از طرف شورای فدرال امنیت آلمان خبر دادند که با انتقادات زیادی همراه بوده است.
کد خبر: ۶۷۷۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲ 15 March 2017
 رسانه‌های آلمانی از صدور مجوز صادرات تسلیحات برای حدود ۳۳۰ موشک سایدوایندر به نیروی هوایی مصر از طرف شورای فدرال امنیت آلمان خبر دادند که با انتقادات زیادی همراه بوده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس سایتونگ"، در اوایل ماه مارس سال جاری میلادی آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان "عبدالفتاح السیسی"، رئیس جمهور مصر در قاهره را دیدار کرد.

حالا مشخص شده است که صدر اعظم آلمان در آن زمان چه هدیه ای را برای مصر با خود به قاهره برده بود.

اخیرا تحت رهبری مرکل، شورای امنیت فدرال آلمان صادرات حدود 330 موشک سایدوایندر به نیروی هوایی مصر را صادر کرده است. روزنامه "تاگس سایتونگ" این خبر را با استناد به یک نوشته "بریگیته تسیپریس"، وزیر اقتصاد جدید آلمان به پارلمان این کشور منتشر کرده است. دولت آلمان درباره مبلغ این مبادله تسلیحاتی اطاعاتی ارائه نداده است.

سال گذشته مصر با مبادلات تسلیحاتی به  مبلغ 400 میلیون یورو چهارمین مشتری بزرگ تسلیحتی آلمان بوده است.

"یان وان آکن"، از نمایندگان حزب چپ پارلمان آلمان انتقاد شدیدی به این مسئله وارد کرده و گفت: این نمایشی مضحک است که مرکل به مصر سفر می کند و وعده وام 500 میلیون یورویی را به السیسی داده و این رژیم هم در مقابل صدها موشک از آلمان خریداری می کند.

همچنین دولت آلمان مجوز صادرات دو قایق گشت زنی به عربستان سعودی را نیز صادر کرده است. این تجارت تسلیحاتی نیز به دلیل رهبری جنگ یمن از طرف آل سعود به شدت در این کشور بحث برانگیز است. مصر و امارات متحده عربی هم در این جنگ به عربستان کمک می کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر