بازدید 7966

قیمت پرتقال خارجی برای مصرف‌کننده تعیین شد

قیمت پرتقال خارجی براساس نامه سازمان تعاون روستایی استان تهران برای مصرف‌کننده کیلویی ۳۹۰۰ تومان تعیین شد.
کد خبر: ۶۷۷۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴ 15 March 2017
قیمت پرتقال خارجی براساس نامه سازمان تعاون روستایی استان تهران برای مصرف‌کننده کیلویی ۳۹۰۰ تومان تعیین شد.

به گزارش فارس، در حالی که میوه‌فروشان و غرفه‌داران میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران امروز اذعان داشتند، پرتقال خارجی که از حدود 20 روز قبل در میدان مرکزی تهران عرضه می‌شود و به قیمت 3500 تومان به فروش می‌رسید، امروز در پی انتشار نامه سازمان تعاون روستایی استان تهران، غرفه‌داران میدان مرکزی موظف شدند هر کیلوگرم پرتقال خارجی را برای مصرف‌کننده به نرخ 39 هزار ریال و برای جایگاه‌داران و میوه‌فروشان 34 هزار ریال عرضه کنند. 

در این نامه به دستورالعمل مهرفرد قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی استناد شده که آورده است؛ قیمت پرتقال خارجی در قالب طرح تنظیم بازار تا 20 فروردین 96 به ازای هر کیلوگرم 39 هزار ریال برای مصرف‌کننده و 34 هزار ریال برای جایگاه‌داران تعیین می‌شود.

قیمت پرتقال خارجی برای مصرف‌کننده تعیین شد
نامه تعیین 3900 تومان برای قیمت پرتقال خارجی

توزیع میوه‌های تنظیم بازار شب عید از دو هفته پیش در 18 نقطه پایتخت از طریق سازمان میادین میوه و تره‌بار آغاز شد.

هر ساله دولت برای تنظیم بازار شب عید، سیب و پرتقال به قیمت مصوب کارگروه تنظیم بازار برای پیش‌گیری از افزایش قیمت را از اواسط اسفندماه آغاز می‌کند، اما امسال به دلیل آنچه که مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، سرما زدگی و یخ‌زدگی پرتقال‌های شمال را عاملی برای عدم تأمین تنظیم بازار شب عید دانسته‌اند، بنابر این اقدام به واردات بی سر و صدای پرتقال از کشورهای مصر و ترکیه کرده‌اند.

سازمان تعاون روستایی که عامل خرید و توزیع میوه شب عید است، طی یکی دو ماه اخیر در این زمینه کاملا سکوت اختیار کرده و خبرنگار فارس پس از تماس‌های مکرر امکان برقراری ارتباط برای دریافت توضیحات از نحوه توزیع میوه شب عید و قیمت احتمالی آن را پیدا نکرد.

سید حسین رحیمی مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار امروز به خبرنگار فارس در بازدید از میدان مرکزی میوه تهران گفت: توزیع سیب و پرتقال شب عید از دو هفته پیش در 18 نقطه از میادین تره‌بار در سطح پایتخت آغاز شده که این سازمان به طور رایگان فضا در اختیار سازمان تعاون روستایی قرار داده است.

وی گفت: پرتقال‌های وارداتی به قیمت کیلویی 3500 تومان به مردم فروخته می‌شد که از روز گذشته با نامه‌ای که به امضای سعید زربخش مدیر سازمان تعاون روستایی استان تهران رسیده و ظاهراً به اطلاع آقای مهرفرد معاون حجتی در امور بازرگانی رسیده است، به یک مرتبه در اوج خرید شب عید مردم قیمت پرتقال وارداتی در قالب طرح تنظیم بازار از کیلویی 3500 تومان به 3900 تومان افزایش داشته است.

وی همچنین در مورد قیمت سیب تنظیم بازار گفت: هر کیلو سیب در طرح تنظیم بازار نیز کیلویی 3900 تومان تا 20 فروردین در قالب همین طرح عرضه می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان