بازدید 5471

كلاه 6 ميلياردي بر سر 8700 زائر عتبات

کد خبر: ۶۷۷۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳ 15 March 2017
مدير آژانس زيارتي آل‌كوثر كه متهم است 7 هزار و 800 نفر از متقاضيان سفر به عتبات عاليات را فريب داده و بيش از 6 ميليارد تومان از آنها كلاهبرداري كرده روز گذشته پاي ميز محاكمه ايستاد.
 
به گزارش جوان، سيزدهم دي‌ماه سال گذشته مأموران كلانتري 107 خيابان فلسطين از جريان يك درگيري مقابل يك آژانس مسافرتي در محدوده ميدان فلسطين باخبر شده و در محل حاضر شدند. تحقيقات حكايت از اين داشت كه درگيري بين متقاضيان سفر به اماكن زيارتي با مدير30 ساله آژانس مسافرتي «آل كوثر» رقم خورده است.
 
يكي از شاكيان گفت: مدتي قبل نام خودم و خانواده‌ام را براي سفر به عتبات عاليات در اين آژانس ثبت‌نام كردم و پول هزينه‌‌اش را كه براي هر نفر 850 هزار تومان بود به حساب مدير آژانس واريز كردم. وقتي موعد سفر فرا رسيد گفتند كه به زمان ديگري موكول شده است.
 
چند ماه است كه من و خانواده‌ام سرگردان هستيم و نمي‌توانيم پولمان را هم پس بگيريم. همزمان با طرح شكايت‌هاي بسيار عليه محمد، مدير آژانس وي بازداشت شد، اما با سپردن وثيقه آزاد شد. با طرح شكايت‌هاي مشابه عليه محمد وي بار ديگر تحت تعقيب پليس قرار گرفت تا اينكه 14 خردادماه امسال در محله نياوران بازداشت شد.
 
او گفت كه با همدستي دو نفر از دوستانش عليرضا 29 ساله و مجيد 39 ساله دست به كلاهبرداري زده است. با مشخصاتي كه متهم در اختيار پليس گذاشت دو همدست وي هم بازداشت شدند. محمد، اما اين بار هم با سپردن وثيقه‌اي ميلياردي موفق به رهايي از زندان شد.
 
با كامل شدن بررسي‌ها در حالي كه تعداد شاكيان به 7 هزار و 800 نفر رسيده و مبلغ كلاهبرداري 6 ميليارد و 500 ميليون تومان اعلام شده بود پرونده براي رسيدگي به شعبه 1040 دادگاه كيفري 2 استان تهران به رياست قاضي عليرضا قاسمي فرستاده شد.
 
جلسه رسيدگي به پرونده روز گذشته با حضور پرشمار شاكيان برگزار شد. بعد از اعلام رسميت جلسه،  چند نفر از شاکیان با حضور در جایگاه از متهم شکایت کردند. سپس محمد در جایگاه قرار گرفت و اتهامش را انکار کرد.
 
او گفت: دفتر كارم نيز مجوز داشت. ابتداي كار حدود 200 ميليون تومان جمع كرديم تقريباً كارها خوب پيش مي‌رفت تا اينكه براي مدتي پروازها لغو شد و بعد از آن به ترافيك سنگين اعزام برخورديم. اين مدت كه سپري شد با توجه به ايام محرم و اربعين اعزام‌ها به تأخير افتاد به همين دليل نتوانستيم وعده‌هايمان را عملي كنيم.
 
قاضي بعد از شنيدن دفاعيات متهمان ختم جلسه را اعلام كرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل