بازدید 2918

تولید روزانه نفت ایران ۳۶ هزار بشکه افزایش یافت

بر اساس گزارش ماهیانه اوپک، تولید نفت ایران در ماه فوریه ۳۶ هزار و ۱۰۰ بشکه در روز افزایش داشته و به ۳ میلیون و ۸۱۴ هزار بشکه در روز رسیده است.
کد خبر: ۶۷۷۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰ 14 March 2017
بر اساس گزارش ماهیانه اوپک، تولید نفت ایران در ماه فوریه ۳۶ هزار و ۱۰۰ بشکه در روز افزایش داشته و به ۳ میلیون و ۸۱۴ هزار بشکه در روز رسیده است.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، اوپک اعلام کرد، به رغم اینکه توافق کاهش تولید شروع به کاستن از میزان عرضه نفت جهان کرده، اما میزان ذخایر جهانی همچنان رو به افزایش است. اوپک همچنین پیش بینی خود از تولید نفت کشورهای غیر عضو این سازمان در سال 2017 را افزایش داده است که این نشان دهنده پیچیدگی های پیش روی اوپک در تلاش برای مهار مازاد عرضه است.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) برای اولین بار در طی 8 سال گذشته توافق کرده که میزان تولید خود را 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دهد. روسیه و 10 کشور دیگر غیر عضو اوپک نیز گفته اند تولید خود را حدود 600 هزار بشکه کاهش خواهند داد.

اما اوپک در گزارش ماهیانه خود گفته که ذخایر نفتی در کشورهای صنعتی جهان در ماه ژانویه افزایش یافته و در سطح 278 میلیون بشکه بالاتر از متوسط 5 سال اخیر باقی مانده است. از این رقم 209 میلیون بشکه مازاد نفت و فرآورده های نفتی موجود در بازار است.

در گزارش اوپک همچنین آمده است: «به رغم تعدیل عرضه، میزان ذخایر همچنان رو به افزایش است و این افزایش تنها در آمریکا نیست بلکه در اروپا نیز میزان ذخایر در حال افزایش است... با این وجود، قیمت ها بدون شک به دلیل توافق های کاهش تولید، به یک کف مشخص رسیده است.»

در این گزارش اوپک با اشاره به افزایش تبعیت اعضای این سازمان از توافق کاهش تولید، به نقل از منابع ثانویه آورده است، میزان عرضه نفت 11 عضو اوپک که قرار بوده در توافق کاهش تولید مشارکت کنند، به 29.681 میلیون بشکه در روز رسیده است.

این بدان معناست که اوپک بیش از 100 درصد به طرح خود برای کاهش تولید پایبند بوده است.

بر اساس این گزارش، تولید ایران در ماه فوریه 36 هزار و 100 بشکه در روز افزایش داشته و به 3 میلیون و 814 هزار بشکه در روز رسیده است. قیمت نفت ایران نیز در این ماه 2.4 درصد رشد داشته و به 53.16 دلار در هر بشکه رسیده است.

به استثنای ایران و نیجریه همه اعضای اوپک در ماه فوریه با کاهش تولید مواجه بوده اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان