بازدید 5320

توضیح پوربابایی درباره بازداشت مازندرانی

کد خبر: ۶۷۶۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸ 13 March 2017
وکیل‌مدافع احسان مازندرانی توضیحاتی را پیرامون بازداشت موکلش و انتقال وی به زندان ارایه داد.

هوشنگ پوربابایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: زمانی که سازمان زندان ها پایان دوره محکومیت موکلم را اعلام کرد و وی را به علت اتمام دوره محکومیت از زندان آزاد کرد، ما تصور می کردیم دوران حبس وی به اتمام رسیده است.  

وی یادآور شد: اتمام دوره محکومیت ممکن است با علل متعدی اعم از اینکه پایان زمان دوره محکومیت باشد یا عفو و یا بخشی از مجازات بر اساس ماده 58 قانون مجازات اسلامی با آزادی مشروط  مواجه شده باشد، صورت گیرد. متاسفانه این طرق به من و به موکلم اعلام نشد بلکه فقط اعلام شد که پایان دوره محکومیت است و ما هم از آن استقبال کردیم.

پوربابایی افزود: ما همان موقع درصدد بودیم که از این دادنامه طرق فوق العاده اعتراض را انجام دهیم و بعد از آن درخواست اعاده دادرسی کنیم، ولی به دلیل اینکه فکر کردیم حبس وی به اتمام رسیده است و با توجه به اتمام محکومیت از آن صرف نظر کردیم و گفتیم زمانی که موکلم آزاد شده دیگر اعاده دادرسی معنا ندارد، اما متاسفانه دیروز شنیدیم که با دستور مقام قضایی و بدون احضاری موکلم دستگیر و بعد به زندان منتقل شده است.

پوربابایی ادامه داد: علی رغم اینکه یک وثیقه ملکی هم در پرونده موجود است، حتی به وثیقه‌گذار هم اعلام نشده که احسان مازندرانی به زندان نیامده و باید برگردد و به موکلم هم ابلاغ نشده که دوره محکومیتش خاتمه نیافته است و نیز موضوع پایان محکومیت وی از سوی مقام قضایی تشریح نشد.  

وی افزود: از آنجا که رییس قوه قضاییه در ایام نوروز به زندانیان مرخصی می دهد تا در این ایام در کنار خانواده شان باشند ما تصورمان این بود که حداقل موکلم در ایام عید همراه خانواده اش است؛  حتی می‌توانستند بعد از ایام نوروز وی را احضار کنند.

وکیل‌مدافع احسان مازندرانی گفت: فردا تلاش می‌کنم تا با مقامات دادسرا در رابطه با این موضوع گفت‌وگو کنم.

بر اساس این گزارش، هوشنگ پوربابایی وکیل‌مدافع احسان مازندرانی در 23 بهمن به ایسنا گفت که موکلش روز شنبه- ۲۳ بهمن ماه - پس از پایان محکومیتش از زندان آزاد شد.

اتهامات احسان مازندرانی در پرونده «اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام» عنوان شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار