بازدید 19146
۳
غده های ترافیکی پایتخت

چهارراه گلوبندک گلوی بازار را فشار می دهد

هرچه به انتهای سال نزدیک می شویم، مراجعه شهروندان به بازار بزرگ تهران افزایش پیدا می کند اما در این میان عملیات عمرانی چهارراه گلوبندک ترافیک بسیار سنگینی را در ابتدای بازار ایجاد کرده است.
کد خبر: ۶۷۶۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۶ 13 March 2017
هرچه به انتهای سال نزدیک می شویم، مراجعه شهروندان به بازار بزرگ تهران افزایش پیدا می کند اما در این میان عملیات عمرانی چهارراه گلوبندک ترافیک بسیار سنگینی را در ابتدای بازار ایجاد کرده است. 
 
به گزارش تیترشهر: بارها و بارها از نقش شهرداری تهران در بروز ترافیک در کلان شهر تهران نوشته ایم. از نقشی که به علت بی تدبیری های شهرداری ایفا می شود و موجب آزار شهروندان می گردد.

گرچه با تصویب شورای شهر تهران قرار است تا عملیات های عمرانی در معابر اصلی از 25 اسفند متوقف شود اما اکنون چند وقتی می شود که به واسطه عملیات احداث زیرگذر در چهارراه گلوبندک، در این چهارراه ترافیک سنگین حاکم شده است.

این روزها اگر قصد رسیدن به بازار بزرگ تهران با هروسیله ای غیر از مترو را داشته باشید در خیابان 15 خرداد از زمانی که از خیابان وحدت اسلامی به داخل آن می پیچید، با ترافیک بسیار سنگین مواجه می شوید.

ترافیک به حدی سنگین است که موتورسیکلت ها نیز بدون حرکت ایستاده اند. بعد از گذشت 45 تا یک ساعت زمانی که به چهارراه گلوبندک می رسید، تازه علت ترافیک را متوجه می شوید.

در ابتدای خیابان 15 خرداد و درست چند متر مانده به چهارراه، به واسطه عملیات عمرانی احداث زیرگذر، بیش از از نیمی به اشغال محوطه کارگاهی درآمده و تنها 2 خودرو کنار یکدیگر توان عبور از خیابان را دارند.

وضعیت وقتی بغرنج تر می شود که تمامی اتوبوس های پایانه فیاض بخش مجبور می شوند توقفی چند دقیقه ای در همین گذرگاه باریک داشته باشند.

توقف اتوبوس ها که در بسیاری از مواقع 2 اتوبوس همزمان در کنار هم قرار می گیرند، موجب بند آمدن مسیر گردیده و در این حالت حتی عابران پیاده نیز نمی توانند از میان اتوبوسها عبور کنند.

ترافیک سنگین گلوبندک در حالی در سایه بی تدبیری شهرداری تهران شکل می گیرد که ماموران راهنمایی و رانندگی چند قدم جلوتر و در میان چهارراه ایستاده اند و اقدامی در جهت حل مشکل ترافیک 15 خرداد نمی کنند.

چندی پیش که موضوع تعمدی بودن ترافیک و نقش شهرداری در بروز آن مطرح شد که شهردار تهران قویا آن را رد کرد و گفت که این موضوع به عقل جن هم نمی رسد.

اما با مشاهده اتفاقاتی که در شهر و معابر آن در حال رخ دادن است، بیشتر متوجه نقش شهرداری در بروز ترافیک می شویم. متوجه خواهیم شد که بی تدبیریهای شهرداری در معابر مختلف منجمله همین چهارراه گلوبندک موجب بروز ترافیک سنگین همیشگی شده است.

در پروژه مذکور و برای جلوگیری از بروز ترافیک شهرداری تهران به راحتی می توانست مسیر حرکت اتوبوس های شرکت واحد را اندکی تغییر دهد و یا از نیروی انتظامی بخواهد که مسیر اتوبوس ها را باز نگه دارد تا آنها بدون توقف از چهارراه عبور کنند.

گرچه اکنون در سایه بی تدبیری و بی تعقلی مسئولان شهری، اتوبوس ها در همین گذرگاه باریک اقدام به پیاده کردن مسافران می کنند و موجبات بروز ترافیک سنگین را فراهم می آورند.
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳
چه عکسهای بی کیفتی انگار با دوربین های دهه 70 گرفته شده!!
چیز عجیبی نیست شهرداری همیشه آخر سال که میشه یادش میوفته خیابونها رو تخریب کنه و ترافیک و شلوغی ایجاد کنه اونم به بهانه های مختلف. هیچوقت کاراش روی حساب و کتاب نیست.
سمت مدیریت خدمات شهری باید برای افرادی که در این جایگاه قرار میگیرند جدابیتی داشته باشد. این جذابیت اینک نوآوری در خدمات رسانی به خلاقیت در پول سازی میل کرده است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار