بازدید 3890

واژگونی خودروی حامل کلر در رودخانه سردآبرود

یک دستگاه خودروی حامل کلر ساعاتی پیش در منطقه رودبارک کلاردشت واژگون و سبب گمانه زنی در باره احتمال آلوده شدن آب رودخانه سردآبرود شده است .
کد خبر: ۶۷۶۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵ 12 March 2017
یک دستگاه خودروی حامل کلر ساعاتی پیش در منطقه رودبارک کلاردشت واژگون و سبب گمانه زنی در باره احتمال آلوده شدن آب رودخانه سردآبرود شده است .

به گزارش ایرنا، رودخانه سردآبرود یکی از رودخانه های حفاظت شده شمال کشور است که از کوه های تخت سلیمان و علم کوه کلاردشت سرچشمه می گیرد و پس از طی مسیر در شهرستان های کلاردشت و چالوس به دریا می ریزد.

سردابرود که در سال 1346 در شورای عالی حفاظت محیط زیست به عنوان رودخانه حفاظت شده به ثبت رسید ، درگذشته زیستگاه گونه های ارزشمندی نظیر قزل آلای خال قرمز ، قزل آلای رنگین کمان ، ماهی خیاطه (لپه)، سس ماهی (لب پهن یا برزم) و ماهی سر مخروطی سیاه فلس (سگ ماهی، عروس ماهی یا مار ماهی) بوده است.

آب مرکز تکثیر و پرورش ماهیان آزاد شهید باهنر کلاردشت که یکی از مراکز تکثیر ماهی دولتی و متعلق به سازمان شیلات ایران است، از این رودخانه تامین می شود.

رئیس اداره شیلات شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت روز یکشنبه با تائید این خبر به ایرنا گفت : این حادثه امروز در این منطقه رخ داده است و کارشناسان این نهاد برای بررسی سطح آلودگی آب و میزان خسارت های ناشی از آن به این محل اعزام شده اند.

علی پاشا زانوسی افزود : کارشناسان به محض بررسی و دریافت اطلاعات کامل نتیجه آن در اختیار رسانه ها برای انتشار قرار خواهد گرفت.این مرکز با همکاری کارشناسان روسی طراحی و توسط کارشناسان شیلات با هدف تکثیر و رهاسازی ماهی آزاد دریای خزر در اندازه 15 تا 20 گرمی به منظور حفظ بازسازی ذخائر ارزشمند دریای خزر احداث شد و در سال 62 آغاز به کار کرده است.

شهرستان کلاردشت با جمعیتی دستکم 50 هزار نفر درغرب مازندران قراردارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی