بازدید 1484

مذاکرات جدید سوری - سوری ۲۰ مارس برگزار می‌شود

در حالی که مذاکرات ژنو به پایان خود نزدیک می‌شود، برخی منابع آگاه اعلام کردند مسئولان روس تاریخ جدید مذاکرات سوری – سوری را ۲۰ مارس جاری اعلام کردند.
کد خبر: ۶۷۶۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶ 12 March 2017
در حالی که مذاکرات ژنو به پایان خود نزدیک می‌شود، برخی منابع آگاه اعلام کردند مسئولان روس تاریخ جدید مذاکرات سوری – سوری را ۲۰ مارس جاری اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، برخی منابع دیپلمات مطلع در گفت‌وگو با روزنامه المستقبل اظهار داشتند، روسیه بارها و بارها در جریان مذاکرات بر پایبندی خود به اصول بازی سوریه تاکید کرد.

بنا به ادعای این منابع موافقت دولت سوریه با بحث درباره مساله انتقال سیاسی تنها با فشار روسیه بر دمشق در ضمن چهار بند دستور جلسه توافق شده قرار گرفت. مسئولان روس با پافشاری بر این مساله آن را در ضمن چهار مورد اصلی قرار دادند.

همچنین روسیه تنها پیش‌نویس برای قانون اساسی سوریه ارائه کردند، این تنها یک پیش‌نویس بود نه تحمیل قانون اساسی به این معنا که روسیه با دقت این موضوع را دنبال می‌کند.

این منابع افزودند: مذاکرات آستانه ثابت کرد که مشخصا تلاش از جانب روسیه بوده که از سوی جامعه جهانی و سازمان ملل به رسمیت شناخته شد و مذاکرات آستانه موازی مذاکرات ژنو و عاملی کمک کننده به آن بود اما مذاکرات ژنو اصل مذاکرات درباره بحران سوریه است.

منابع مذکور تاکید کردند: عملکرد آمریکا تاکنون با ابهاماتی همراه بوده است. واشنگتن سطح نمایندگی در مذاکرات آستانه را افزایش خواهد داد اما درمورد موضوعاتی که می‌توانند در جریان مذاکره مطرح شوند تصمیمی نمی‌گیرد.

منابع یاد شده افزودند: قرار است نشست سران آمریکا و روسیه بهار آتی با حضور ترامپ و پوتین برگزار شود اما تاریخ قطعی و مکان آن هنوز تعیین نشده است اما مسائل متعددی درباره سوریه و دیگر مسائل منطقه بررسی خواهند شد و شهر هلسینکی پایتخت فنلاند به عنوان یکی از گزینه‌ها برای محل برگزاری مطرح است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر