بازدید 2881

تولید داخل درگیر واردات کنجاله بی کیفیت

دبیر انجمن صنفی صنایع روغنکشی ایران گفت: دولت باید برای حمایت از توسعه کشت دانه های روغنی و تولیدات داخلی آن، از واردات بی رویه و غیرمنطقی کنجاله به کشور جلوگیری کند.
کد خبر: ۶۷۶۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳ 11 March 2017
دبیر انجمن صنفی صنایع روغنکشی ایران گفت: دولت باید برای حمایت از توسعه کشت دانه های روغنی و تولیدات داخلی آن، از واردات بی رویه و غیرمنطقی کنجاله به کشور جلوگیری کند.

اکبر سبقتی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: صنعت روغنکشی با تولید کنجاله با کیفیت و ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در کشور، در راستای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی حرکت می کند؛ ولی کنجاله های وارداتی بی کیفیت و ارزان قیمت، حیات این صنعت را به چالش کشیده است.

وی افزود: تولیدات کارخانجات روغنکشی تحت نظارت مسئولان بهداشتی و سازمان های ذی ربط قرار دارد و نهایت تلاش تولیدکنندگان، تولید کالای کیفی و سالم است؛ ولی کنجاله وارداتی پس از طی مسافتی طولانی و قرار گرفتن در معرض رطوبت و آلودگی، وارد کشور می شود.

دبیر انجمن صنفی صنایع روغنکشی ایران ضمن ابراز نگرانی از واردات بی رویه و غیرمنطقی کنجاله به کشور گفت: در شرایطی که تولید کنندگان داخلی، توان تولید کنجاله مرغوب را در داخل دارند، ۱.۴ میلیون تن کنجاله طی ۱۱ماهه سال ۹۵ وارد کشور شده است که این امر، عرصه را برای تولید کنندگان داخلی تنگ نموده و بر خلاف اصول اساسی اقتصاد مقاومتی است.

وی خاطرنشان کرد: طی سه سال اخیر کارخانجات روغنکشی پس از سالها تعطیلی، مجددا فعال شده و اشتغال و امنیت غذایی را در چندین استان کشور به وجود آورده اند؛ ولی واردات کنجاله می تواند بازهم صنعت روغنکشی را به تعطیلی بکشاند.

 سبقتی تصریح کرد: این در حالی است که تولیدکنندگان داخلی با تولید کنجاله با کیفیت در دو سال اخیر، ضمن تنظیم بازار کنجاله، مانع از ایجاد نوسانات قیمتی در بازار شده اند.

سبقتی همچنین با غیرکارشناسی دانستن مخالفت برخی مدیران وزارت جهاد کشاورزی با تعرفه واردات کنجاله، ابراز امیدواری کرد که دولت یازدهم، هم راستا با سیاست های اقتصاد مقاومتی و در جهت حفظ و ایجاد اشتغال، با وضع تعرفه منطقی و کارشناسی بر واردات کنجاله، از توسعه کشت دانه های روغنی و حفظ اشتغال در صنعت روغنکشی حمایت کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان