بازدید 1527

رژیم صهیونیستی در صدد انتقال کارخانه‌های نظامی به مرز مصر

تعدادی از کارشناسان مصری با اشاره به تصمیم کابینه اسرائیل مبنی بر انتقال تمام کارخانه‌های نظامی از تل آویو به صحرای نقب در نزدیکی مرز مصر، خشم خود را از این موضوع ابراز داشتند.
کد خبر: ۶۷۶۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱ 11 March 2017
تعدادی از کارشناسان مصری با اشاره به تصمیم کابینه اسرائیل مبنی بر انتقال تمام کارخانه‌های نظامی از تل آویو به صحرای نقب در نزدیکی مرز مصر، خشم خود را از این موضوع ابراز داشتند.

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه المصریون، تعدادی از کارشناسان مصری با اشاره به تصمیم کابینه اسرائیل مبنی بر انتقال تمام کارخانه های نظامی از تل آویو به صحرای نقب در نزدیکی مرز مصر و زیاده خواهی های این رژیم در این منطقه، خشم خود را از این موضوع  ابراز داشتند.

پایگاه عبری زبان کالکلیست اعلام کرد، نیروهای ارتش اسرائیل برنامه‌ای را برای انتقال پادگان ها و کارخانه های نظامی از مرکز و شمال تل آویو و رماته شارون به نقب در مرز مصر در نظر گرفته اند.

بر اساس این برنامه این کارخانه ها  به صحرای نقب منتقل می شوند و به جای آن پروژه های مسکونی شامل بیش از 20 هزار واحد مسکونی ساخته خواهد شد.

در همین ارتباط عبدالله اشعل، معاون وزیر خارجه پیشین مصر و کارشناس سیاسی مصری گفت، هدف کابینه اسرائیل از این اقدام ارسال پیامی با این مضمون است که از یک طرف می تواند صحرای سینا را تحت کنترل خود داشته باشد و از طرف دیگر فلسطینی ها را تحت فشار قرار دهد.

الاشعل در گفت وگو با المصریون گفت: تصمیم اسرائیل مبنی بر انتقال این کارخانه ها به صحرای نقب  در مرز مصر، بیانگر زیاده خواهی های آن در اشغال سینا و تسلط بر آن است.

به گفته وی، صحرای نقب، مصری است اما از زمان انقلاب مردمی مصر، دولت های پی در پی با رها کردن این منطقه و غفلت از آن،  فرصتی را برای زیاده خواهی اسرائیل در این محل فراهم کردند.

همچنین احمد دراج استاد علوم سیاسی مصری هدف از انتقال کارخانه های تسلیحاتی اسرائیل از تل آویو به صحرای نقب را ایجاد یک منطقه صنعتی در نزدیکی کشورهای خلیج فارس و کشورهای عربی دانست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر