بازدید 2671
وزیر نفت عربستان؛

توافق کاهش تولید نفت اوپک تمدید نمی شود

مسئولان ارشد انرژی عربستان سعودی اعلام کردند: تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا به فکر این نباشند که توافق کاهش تولید اوپک، تمدید می شود تا مازاد تولید آنها را جبران کند.
کد خبر: ۶۷۶۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸ 11 March 2017
مسئولان ارشد انرژی عربستان سعودی اعلام کردند: تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا به فکر این نباشند که توافق کاهش تولید اوپک، تمدید می شود تا مازاد تولید آنها را جبران کند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، مقامات ارشد حوزه انرژی عربستان سعودی در مصاحبه ای با این منبع خبری اعلام کردند که شرکت های مستقل نفتی آمریکا به این فکر نباشند که اوپک، توافق کاهش تولید خود را به منظور جبران افزایش تولید نفت شیل آمریکا تمدید می کند.  

در همین حال عربستان سعودی و روسیه که به عنوان بزرگترین تولیدکنندگان نفت اوپکی و غیر اوپکی محسوب می شوند، با شرکت های نفت شیل آمریکا یک معاهده تشویش آور دارند؛ به این معنا که با شروع جنگ قیمت از دو سال پیش، بسیاری از تولیدکنندگان نفت شیل به بن بست کشیده شده اند.

همچین «خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان گفت: سواری مجانی برای تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا، وجود ندارد.

در همین حال یکی از مشاوران ارشد «الفالح»، یک گام هم از این جلوتر رفت و با صراحت گفت: اوپک از افزایش تولید نفت شیل آمریکا آسیب نمی بیند.

البته چندی پیش وزیر انرژی عربستان اعلام کرد که ذخایر جهانی نفت در دو ماهه نخست سال جاری میلادی، کمتر از حد انتظار، کاهش یافته و با روندی کند، مسیر کاهش را در پیش گرفته است.

بر پایه این گزارش، همچنان نگرانی هایی در مورد اشباع مجدد بازار نفت و ماندگاری آن به دلیل عرضه بیش از حد نفت به دنبال افزایش تولید شیل، برزیل و کانادا وجود دارد که موجب می شود تا کاهش تولید نفت اوپک راه به جایی نبرد.  
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر