بازدید 3164

مخالفان «پارک» بازداشت وی را خواستار شدند

کد خبر: ۶۷۵۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴ 11 March 2017
یک روز پس از صدور حکم عزل و لغو مصونیت قضایی رئیس جمهوری کره جنوبی، مخالفین وی با تجمع در سئول، بازداشت وی را خواستار شدند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، مخالفین «پارک گئون های» رئیس جمهوری برکنار شده کره جنوبی، امروز شنبه عزل وی را خواستار شدند.

مخالفین هشدار دادند مادامی که درخواست آنها برآورده نشود، در مرکز سئول به تجمع ادامه خواهند داد حال آنکه طرفداران پارک نیز در اعتراض به حکم عزل وی که دیروز از سوی دیوان عالی کره جنوبی صادر شد، به خیابانها آمده اند و همین امر امکان برخورد فیزیکی را افزایش می دهد.

مخالفین همچنین خواستار برکناری «هوانگ کیو آهن» نخست وزیر سابق کابینه پارک و رئیس جمهوری موقت کره جنوبی شدند.

 گفتنی است، پس از آنکه در ماه اکتبر سال گذشته میلادی، اخباری مبنی بر مداخله «چوی سون سیل» دوست «پارک گئون های» در امور حکومتی منتشر شد، رئیس جمهور کره جنوبی تا زمان بررسی این اتهامات از سمت خود تعلیق شد.

به دنبال آن، مقامات قضایی کره جنوبی اعلام کردند که از نظر آنها پارک، خود نیز در پرونده فساد چوی سون سیل مبنی بر سوء‌ استفاده از فرصت ها و امکانات دولتی دخیل بوده است.

پارک قرار است به زودی کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی موسوم به کاخ آبی را ترک و به ملک شخصی خود در سئول نقل مکان کند. وی تا پیش از برکناری به دلیل مصونیت قضایی که داشت با روند بازپرسی خود از سوی دادستانی کشور مخالفت می کرد حال آنکه با صدور حکم عزل و لغو مصونیت قضایی، هرگونه ممانعت از روند بازرسی، می تواند به بازداشت وی منتهی شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی