بازدید 5971

نجات عروس داماد و 83 میهمان از مرگ

کد خبر: ۶۷۵۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳ 09 March 2017
در جریان برگزاری جشن عروسی در یکی از تالارهای شهر ارومیه و با انتشار تدریجی گاز سمی در فضای سالن، عروس و داماد و همه یکصد زن و مرد و کودکی که در این جشن شرکت داشتند، دچار مسمومیت شدید شدند و برخی از میهمان‌ها به‌حال اغما افتادند.
 
به گزارش ایران، با گذشت چند ساعت از پخش تدریجی گاز منوکسید کربن در تالار، وقتی امدادگران برای نجات مسموم شدگان وارد سالن شدند در برابر صحنه عجیب و تکان دهنده‌ای قرار گرفتند و دیدند عده زیادی از حاضران در اثر مسمومیت به‌حال اغما بر کف تالار افتاده‌اند، یا سر روی میز‌ها گذاشته و از حال رفته‌اند. برخی نیز در تلاش بودند خود را به بیرون از تالار عروسی برسانند.
 
رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی که همراه امدادگران، خود را به محل حادثه رسانده بود گفت: «ساعت 6 بعدازظهر سه‌شنبه، وقوع حادثه نشت گاز از بخاری‌های موجود در تالار عروسی به مرکز فوریت‌های پزشکی اعلام شد؛ با توجه به تعداد پرشمار مصدومان 10 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه گروهی از تکنیسین‌های پزشکی و امدادگر به محل اعزام شدند و این گروه امدادی در حالی به تالار عروسی رسیدند که مسموم شدگان لحظات حساسی را می‌گذراندند.
 
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران» هنگامی که امدادگران وارد تالار شدند عروس و داماد و بیش از 80 نفر از میهمانان و اعضای خانواده‌های این زوج جوان بشدت مسموم شده بودند و از هر طرف تالار صدای ناله آنها به‌گوش می‌رسید. برخی براثر شدت مسمومیت روی زمین افتاده بودند و تلاش می‌کردند سینه خیز خود را به بیرون از سالن عروسی برسانند.
 
رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان غربی گفت: علت مسمومیت حاضران در تالار عروسی به‌خاطر دود کش‌های بخاری بود که نشت گاز تدریجی و از چندین ساعت پیش شروع شده بود.
 
به همین خاطر طی مدتی طولانی حاضران در تالار متوجه پخش و نشت تدریجی گاز مرگبار نشده و به همین خاطر اغلب‌شان به حال اغما در تالار افتادند.وی گفت: 83 نفر از مسموم‌شدگان از جمله عروس و داماد پس‌از کمک‌های اولیه توسط تکنیسین‌های پزشکی و امدادگران با 10 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس قبل از وقوع هر فاجعه‌ای به بیمارستان‌ها منتقل شدند که حال عمومی آنها بجز 3 نفر رضایت بخش است و همگی‌شان تحت درمان قرار دارند.
 
وی در پایان گفت: هر چند احتمال افزایش آمار تعداد مسموم شدگان وجود دارد.به‌هر حال تمامی بیمارستان‌های دولتی در حال آماده باش و پذیرش و درمان مصدومان احتمالی دیگر هستند و عروس و داماد نیز با رضایت شخصی از بیمارستان مرخص شده‌اند. البته حال عمومی‌شان رضایت بخش است.
 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار