بازدید 6591

رشد 141 درصدی ارزش معاملات سکه آتی

معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، طی روز گذشته به ۱۹ هزار و ۱۰۹ قرارداد و ارزش آن به دو هزار و ۶۴ میلیارد ریال رسید که نسبت به روز دوشنبه رشد ۱۴۱ درصدی را تجربه کرد؛ چراکه حجم معاملات طی این روز به ۷ هزار و ۹۱۶ قرارداد رسیده بود.
کد خبر: ۶۷۵۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷ 08 March 2017
معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، طی روز گذشته به ۱۹ هزار و ۱۰۹ قرارداد و ارزش آن به دو هزار و ۶۴ میلیارد ریال رسید که نسبت به روز دوشنبه رشد ۱۴۱ درصدی را تجربه کرد؛ چراکه حجم معاملات طی این روز به ۷ هزار و ۹۱۶ قرارداد رسیده بود.

به گزارش تابناک اقتصادی، روز سه شنبه اونس و دلار دست به دست هم دادند تا موجب افت بهای سکه در روزهای پایانی سال شوند. اگرچه متغیرهای کاهشی تاثیر خود را بر روند بهای سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران طی روزهای اخیر گذاشته اند، اما رشد تقاضا در این روزها موجب مقاومت بیشتراین فلز زرد در برابر عوامل کاهنده شده است.

به این ترتیب روز گذشته هر پنج سر رسید بازار آتی سکه در بورس کالای ایران با روند نزولی قیمت روبه‌رو شد، به طوری‌که سکه تحویل اسفندماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۱۹۸ هزار تومان، کاهش 0.2 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۲۲۳ هزار تومان افت 0.75 درصدی را به ثبت رساند. از طرفی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و ۲۵۸ هزار تومان به فروش رسید و تغییر قیمت منفی 0.81 درصدی را تجربه کرد. همچنین سررسید شهریورماه سال آینده نیز با نرخ یک میلیون و ۲۸۴ هزار تومان معامله و با کاهش 1.95 درصدی روبه‌رو شد. در پایان نیز سررسید آبان سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۳۳۳ هزار تومان معامله شد و نسبت به روز یکشنبه افت 1.59 درصدی را به ثبت رساند.

سکه در بازار نقدی مقاومت کرد
در روزهای اخیر حرکت کاهشی دلار و اونس عاملی برای کاهش بهای سکه بودند و مانع از رشد آن شدند. به این ترتیب روز سه‌شنبه، سکه تمام بهار آزادی با باز شدن بازار ارز و حرکت کاهشی دلار در کنار ضعف اونس در بازارهای جهانی، با قیمت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به کار خود پایان داد که این قیمت هزار تومان پایین‌تر از روز دوشنبه بود.
روز سه شنبه شاهد انعقاد ۲۳۰ قرارداد اختیار خرید و فروش سکه در سررسید اسفند امسال بودیم، این در شرایطی است که در سررسید تازه وارد تیر ماه نیز ۱۷۱ قرارداد اختیار خرید و فروش منعقد شد.

براین اساس در قرارداد اختیار خرید سکه برای سررسید اسفند امسال که در سه نماد معاملاتی فعالیت داشت به طور کلی ۶۳ قرارداد منعقد شد که از این میزان ۸ قرارداد در قیمت اعمال یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان، ۵۴ قرارداد در قیمت اعمال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ۱ قرارداد در قیمت اعمال یک میلیون و ۲۲۵ هزار تومان منعقد شد.

همچنین در اختیار فروش سکه برای سررسید اسفند امسال که در چهار نماد معاملاتی فعالیت داشت ۱۶۷ قرار داد منعقد شد، به طوری در قیمت اعمال یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان ۴ قرارداد، در قیمت اعمال یک میلیون و ۱۷۵ هزار تومان ۷۶ قرارداد، در قیمت یک میلیون ۲۰۰ هزار تومان۸۵ قرارداد اختیار فروش و در قیمت اعمال یک میلیون و ۲۲۵ هزار تومان ۲ قرارداد منعقد شد.

از سویی در قرارداد اختیار خرید سکه برای سررسید تیر ماه سال آتی نیز که در سه نماد معاملاتی فعالیت داشت ۶۴ قرارداد منعقد شد، به طوری‌که در قیمت یک میلیون ۱۷۵هزار تومان ۹ قرارداد اختیار فروش، در قیمت اعمال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ۲۵ قرارداد و در قیمت اعمال یک میلیون و ۲۲۵ هزار تومان ۳۰ قرارداد منعقد شد.

در قرارداد فروش فروش سکه برای سررسید تیر ماه نیز سه سر رسید با ۱۰۷ قرارداد فعال بود، به طوری‌که در قیمت اعمال یک میلیون و ۱۷۵ هزار تومان ۶۲ قرارداد، در قیمت اعمال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ۲۰ قرارداد و در پایان در قیمت اعمال یک میلیون و ۲۲۵ هزار تومان ۲۵قرارداد منعقد شد.

ازسویی نگاهی به جدول معاملات نشان می‌دهد که با احتساب حجم معاملات ۴۰۱ قراردادی روز گذشته، مجموع معاملات چهار روز هفته به یک هزار و ۱۹۵ قرارداد رسیده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار