بازدید 7367

کاهش سنگ آهن چین در سومین روز متوالی

معاملات آتی سنگ آهن چین برای سومین روز متوالی در روز سه شنبه کاهش داشت. کاهش معاملات به علت حجم انبوه مواد خام در بنادر چین و قیمت های کم فولاد می باشد.
کد خبر: ۶۷۵۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 08 March 2017
معاملات آتی سنگ آهن چین برای سومین روز متوالی در روز سه شنبه کاهش داشت. کاهش معاملات به علت حجم انبوه مواد خام در بنادر چین و قیمت های کم فولاد می باشد.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز، کاهش مزبور ضررهای معاملات آتی سنگ آهن را تا حدود 11 درصد به نسبت ماه پیش رسانده است و ممکن است قیمت های روز را به پایین تر از این مقدار نیز برساند. قیمت روز در دوشنبه برای اولین بار از اوایل فوریه به پایین 90 دلار به ازای هر تن رسید.

کاهش سنگ آهن چین در سومین روز متوالی

«ویویک دار» تحلیلگر بانک مشترک المنافع استرالیا در یادداشتی عنوان کرد " امسال قیمت های سنگ آهن همزمان با بازگشت حاشیه قیمت فولاد، افزایش پیدا کرده است. با اینحال احتمال اینکه حاشیه قیمت فولاد برای مدت طولانی بالا بماند کم است. ما همزمان با افزایش عرضه و کاهش تقاضا شاهد این هستیم که شرایط مازاد در بازارهای سنگ آهن شکل می یابد". از نظر این تحلیلگر قیمت سنگ آهن تا سه ماهه چهارم امسال به 60 دلار سقوط خواهد کرد.

بیشترین سنگ آهن معامله شده در بورس کالای «دالیان» 2.2 درصد کاهش داشت و در 661.50 یوآن معادل 96 دلار به ازای هر تن معامله شد. این قرارداد به 741.50 یوان در 21 فبریه رسیده بود که بالاترین قیمت از زمان شروع آن در اکتبر 2013 می باشد.

فعالترین میلگرد در بورس معاملات آتی 0.5 درصد کاهش داشت و به رقم 3.494 یوان به ازای هر تن فروش رفت.

ذخائر سنگ آهن وارد شده در بنادر عمده چین به 130.05 میلیون تن از 3 مارس رسیده است که از زمان 2004 یعنی وقتی که مشاوره شروع به ردیابی داده ها کرده است بیشترین بوده است.

سنگ آهن که برای تحویل به بندر کوینگدائو چین آماده شده بود تا 1.7 درصد کاهش داشت و به 89.73 دلار به ازای هر تن رسید که از 10 فوریه به این طرف کمترین قیمت بوده است.

معیار روز در 24 فوریه به اوج خود در 30 ماه گذشته یعنی به 94.86 دلار رسید.

بزرگترین استان تولید کننده فولاد چین به نام «هبی» آخرین کارخانه فولاد زامبی خود را تا اواخر سال بعد خواهد بست که نشانه پیروزی کوچکی در این منطقه در مبارزه چندین ساله برای پاکیزگی هوا و کاهش ظرفیت مازاد می باشد.

امسال این استان چهار کارخانه تولید فولاد زامبی را خواهد بست یا کارخانه هایی که تولید خود را متوقف کرده اند اما هنوز تعطیل نشده اند و در 2018 نیز چهار کارخانه دیگر بسته خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی