لزوم ارزیابی کیفیت دورههای ضمن خدمت معلمان
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از اینکه دورههای برگزار شده ضمن خدمت آموزش و پرورش تاکنون از بهره وری و بازدهی لازم برخوردار نبوده است، بر لزوم ارزیابی کیفیت این دورهها تأکید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴ 06 March 2017
کد خبر: ۶۷۴۳۲۵
| ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴ 06 March 2017
| سیدجواد ساداتینژاد در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه دورههای برگزار شده ضمن خدمت آموزش و پرورش تاکنون از بهرهوری و بازدهی لازم برخوردار نبوده است، گفت: در دورههای ضمن خدمت باید به رشد علمی و اثر تربیتی توجه ویژهای شود اما تا زمانی که برخی افراد صرفا به دلیل دریافت تشویقی و افزایش حقوق در این دورهها شرکت میکنند، این مهم در اولویت دوم قرار میگیرد و کارایی خودش را از دست میدهد.
نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با گذشت زمان روشهای یادگیری، آموزش و غیره تغییر میکند از این رو برگزاری دورههای ضمن خدمت میتواند فرصت مغتنمی برای فراگیری روشهای جدید باشد، اظهار کرد: متاسفانه باید اذعان کرد که دورههای برگزار شده طی سالیان گذشته به دلیل نوع محتوای ارائه شده، روش برگزاری و حتی نوع نگاه افراد شرکت کننده در این دورهها اثر چندانی نداشته و به عبارتی از کارایی لازم برخوردار نبوده است.
وی تصریح کرد: زمانی میتوان گفت که دورههای آموزشی ضمن خدمت معلمان اثر خوبی به همراه داشته که افزایش کیفیت آموزش و تغییر در سطح علمی دانش آموزان را شاهد باشیم.
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: تاکنون ارزیابی خوبی از آموزشهای ارائه شده و روند تاثیر دورههای ضمن خدمت انجام نشده است که این امر یکی از نقاط ضعف این موضوع بحساب میآید.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برگزاری دورههای ضمن خدمت در روزهای تعطیل و اوقات نامناسب از دیگر نقاط ضعف این امر به حساب میآید که موجب کاهش آثار مفید این دورهها شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به رشد علم و دسترسی به فضای مجازی، میتوان از روشهای جدید آموزش از راه دور استفاده کرد تا معلمان نیز علاوه بر حضور به موقع در کلاسهای درس، با اشتیاق بیشتری به شرکت در این دورهها بپردازند.
سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.