بازدید 10747

جنگ با ايران‌هراسي باورزشي كه برايش هزينه نمي‌كنيم!

کد خبر: ۶۷۳۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱ 05 March 2017
«نمي‌توان گفت كه كوه و جنگل و تفريح براي مردان است و خدا آشپزخانه سه در چهار را براي زنان آفريده است.» اين جمله‌اي است كه حسن روحاني امروز در جمع ورزشكاران به زبان آورده‌؛ جمله‌اي كه ناخودآگاه ورزشكاران خانم يا خانم‌هايي كه قصد ورزش داشته‌اند را به ياد امكانات ورزشي در تهران، و بدتر از آن، امكانات ساير شهرها مي‌اندازد. 

تماشاگران نوشته ؛ رئيس‌جمهور گفت: «آن دوران سپري شده كه زنان فقط آشپزي و بچه‌داري مي‌كردند كه البته آنها سرجاي خودشان است، ولي نمي‌توان وظيفه زنان را به درون خانه منحصر كرد.» اينها همه درست، اما خانمي كه مي‌خواهد روزي يكي، دو ساعت ورزش كند، اگر امكانات ورزشي بانوان و آقايان را با هم مقايسه كند، خيلي بايد پشتكار داشته باشد كه بي‌خيال ورزش نشود. 
رئيس‌جمهور، حضور زنان در صحنه‌هاي جهاني ورزش را با افتخار به زبان مي‌آورد، اما ‌اي كاش به عنوان نفر اول اجرايي كشور، شرايطي را فراهم مي‌كرد كه زنان بيشتري بتوانند فرصت ورزش پيدا كنند‌؛ اين‌طوري حداقل ممكن است زنان بيشتري به مسابقات ورزشي جهاني راه پيدا كنند تا حسن روحاني يا هر رئيس‌جمهور ديگري بتواند با افتخار و ذوق و شوق بيشتري از افتخار‌آفريني بانوان در صحنه‌هاي جهاني ورزش صحبت كند. 

اين البته مشكل اين دولت نيست. مشكل دولت‌هاي قبلي هم هست. شايد اصلاً مشكل از نگاه مديران رده بالايي است كه ورزش را فقط براي همين روزهايش دوست دارند‌؛ براي روزهايي كه جمعي از قهرمانان و افتخارآفرينان ورزش را دور خودشان جمع كنند و برايشان حرف بزنند اما وقتي كه نوبت به اعتباردهي و فراهم كردن زيرساخت‌هاي ورزشي مي‌شود، همه آنها غيب‌شان مي‌زند و ورزشكاران را با مشكلات‌شان رها مي‌كنند. 

اينكه حسن روحاني مي‌گويد «ورزش مي‌تواند بالاتر از اقتصاد با ايران‌هراسي بجنگد» اصلاً حرف اشتباهي نيست. ورزش واقعاً چنين قدرت عجيبي دارد. كشتي‌گير آمريكايي كه به ايران مي‌‌آيد و از همه شرايط ميزباني ايران در جام جهاني‌ كرمانشاه رضايت دارد، مي‌تواند با يك مصاحبه، نگاه بخشي از مردم كشورش را درباره ايران عوض كند، اما به اين شرط كه مديران رده بالاي كشور باور كنند كه براي گرفتن ميزباني مسابقات بين‌المللي معتبر جهاني در رشته‌هاي ورزشي مختلف، نياز به وجود زيرساخت، كسب اعتماد فدراسيون‌هاي جهاني، ثابت كردن رو به پيشرفت بودن ورزش ايران در آن رشته و خيلي مولفه‌هاي ديگر هست. فراموش نكنيم كه اگر ميزباني جام جهاني‌ كشتي آزاد را به ايران دادند، بخشي از آن به خاطر اقتدار ايران در اين رشته ورزشي بود‌؛ چيزي كه شايد آن را در ساير رشته‌ها نبينيم. براي گرفتن ميزباني‌هايي كه به قول رئيس‌جمهور با ايران‌هراسي مي‌جنگند، بايد به همه ورزش‌ها توجه ويژه كنيم‌؛ علي‌الخصوص ورزش بانوان. 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر