بازدید 2875

اقدام متقابل اروپا در برابر آمریکا؛ رای به لغو سفرهای بدون روادید آمریکایی‌ها به اتحادیه اروپا

پارلمان اروپا رای به پایان سفرهای بدون روادید آمریکایی‌ها به اتحادیه اروپا داد. این اتفاق بعد از آن افتاد که آمریکا از موافقت با سفر بدون روادید شهروندان 5 کشور اتحادیه اروپا شامل بلغارستان، کرواسی، قبرس، لهستان و رومانی در راستای یک توافق دو طرفه، خودداری کرد.
کد خبر: ۶۷۳۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰ 05 March 2017
تصویب این قطعنامه غیر الزام آور زمانی انجام می شود که آمریکا با مسافرت بدون روادید برای شهروندان پنج کشور اروپایی موافقت نکرد.

به گزارش تابناک، این رویداد بعد از این که آمریکا با مسافرت بدون روادید شهروندان پنج کشور اتحادیه اروپا - بلغارستان، کرواسی، قبرس، لهستان و رومانی - همچون بخشی از توافق دو جانبه موافقت نکرد، اتفاق افتاد. شهروندان آمریکا معمولاً به تمام کشورهای این اتحادیه، بدون نیاز به روادید، سفر می کنند.
 
در این رأی لغو طرح فوق ظرف دو ماه در خواست شده است، بدین معنا که آمریکایی هایی که قصد سفر به کشورهای اروپایی را دارند - بعد از اجرایی شدن «قانون مصوب» توسط اتحادیه اروپا با هدف اجرای تغییرات - بایستی برای یک دوره دوازده ماه افزون بر گذرنامه مدارک دیگری نیز به همراه داشته باشند.
 
این کمیسیون سه سال پیش متوجه شد که آمریکا، بر اساس توافق دوجانبه، به تعهدات خود پایبند نیست، اما تاکنون اقدامی انجام نداده است. اما این رأی تازه که توسط کمیته آزادی های مدنی آماده و به تصویب جلسه عمومی پارلمان رسید، به این کمیسیون دو ماه وقت داده است که وارد عمل شود.
 
استرالیا، برونئی، ژاپن و کانادا در زمینه اجرای تعهدات خود کوتاهی کرده اند، اما هر چهار کشور همه محودیت های روادید را برای شهروندان اروپایی برداشته اند یا به زودی بر خواهند برداشت.
 
 این کمیسیون به لحاظ حقوقی موظف است که «برنامه معافیت روادید» برای آمریکایی ها را به حالت تعلیق درآورد، اما پارلمان اروپا یا شورای اتحادیه اروپا فرصت دارد که با ـ «قانون مصوبی» که این کمیسیون برای انجام این کار در نظر گرفته است، مخالفت کند.
 
طبق بیانیه پارلمان، اعضای پارلمان اروپا ماه دسامبر تلاش کردند واشنگتن را تشویق کنند که به وظیفه خود پایبند باقی بماند.
 
 اما دمیتریس اوارمووپولوس، کمیسر مهاجرت درباره «پیامدها»، از جمله «مقابله» احتمالی و کاهش شمار بازدید کنندگان - که موجب ضررهای مالی قابل توجه به صنعت جهانگردی این قاره خواهد شد - هشدار داد.
 
درست چند روز پیش بود که این شورا اعلام کرد که برنامه روادید برای شهروندان گرجستان عازم اتحادیه اروپا را آسان تر خواهد ساخت
 
 شهروندان گرجی، اینک می توانند، بعد از تأیید نهایی این آیین نامه، به مدت 90 روز بدون نیاز به روادید در هر کشور اتحادیه اروپا بمانند.
 
کارملو ابلا، وزیر امنیت ملی گفت: «این توافق مردم گرجستان و اتحادیه اروپا را به هم نزدیک خواهد ساخت و باعث تقویت صنعت جهانگردی و پیوندهای تجاری خواهد شد. این توافق به دنبال تکمیل اصلاحات ضروری گرجستان، توجه به امنیت اسناد و مدارک، مدیریت مرزی، مهاجرت و پناهندگی صورت می گیرد.
 
 ماه گذشته، گزارش شد که اتحادیه اروپا ساز و کار طرح مجوز «مسافرت الکترونیکی به سبک آمریکایی» را مد نظر قرار داده است - حرکتی که می تواند برای جهانگردان انگلیسی، بعد از خروج از اتحادیه اروپا، دردسر اداری جدیدی پدید آورد.
 
رابرت گود ویل، وزیر مهاجرت به پارلمان گفت که اتحادیه اروپا احتمالاً به کارگیری الگوی «سامانه الکترونیک برای صدور مجوز سفر (ایی اس تی آی)» را بررسی خواهد کرد.
 
 در حال حاضر مسافران خارجی در هنگام تکمیل ایی اس تی آی (سامانه الکتریکی صدور مجور سفر) باید مبلغ 14 دلار (معادل 11 پاوند) پرداخت کنند. این سامانه نوعی سیستم خودکار آنلاین است که صلاحیت مسافران برای سفر به آمریکا ر ا بررسی و مشخص می کند.
 
گودویل گفت: «مردم انگلیس در حال حاضر به طرح آمریکایی ایی اس تی آی عادت دارند و در نتیجه ما با علاقه کار را دنبال می کنیم تا ببینیم که طرح اروپا چگونه پیش خواهد رفت و با سیسم آمریکا چه شباهت ها و چه تفاوت هایی خواهد داشت».
 
 «این نوع طرح ها به این سبب وجود دارند تا میزان امنیت را افزایش دهد و تا حد ممکن ما را با پیشینه و مشخصات افرادی که قصد سفر دارند، آشنا سازند.»
 
«مسئله فقط به پروازها محدود نمی شود. انسان ها می توانند با قایق و کشتی و سایر وسایل نقلیه وارد اتحادیه اروپا شوند».
 
آلن براون، عضو کمیته امنیت اروپا اشاره کرد که طرفداران ترک اتحادیه اروپا در نظر سنجی گفته بودند که بعد از بریکس (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) به طرح مسافرتی شبیه روادید نیاز نخواهد بود.



سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر