بازدید 28958

خلبان پرواز پردردسر مشهد بازداشت شد

کد خبر: ۶۷۳۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷ 05 March 2017
خلبان پرواز ۱۰۳۴ هواپیمای ۷۴۷ شرکت ماهان که مسافرانش ۱۲ ساعت در آن حبس شده بودند، روز گذشته پس از بازجویی در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و با صدور قرار قانونی بازداشت و روانه زندان شد.

به گزارش روزنامه خراسان، به دنبال وقوع برخی حوادث در پی بارندگی های اخیر در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد که منجر به تاخیر بیش از 12 ساعته پرواز 1034 مشهد - تهران شد، بازپرس ویژه فرودگاه مشهد با حضور شبانه در فرودگاه به تحقیق و بررسی پیرامون حوادث مذکور پرداخت. در پی اعتراض های مسافران و اعلام شکایت آنان مبنی بر  نگهداری و توقیف غیرقانونی حدود 500 مسافر در هواپیما، پرونده ای در این باره تشکیل شد.

با توجه به اهمیت موضوع و بروز مشکلات حادی برای مسافران این پرواز و به دستور قاضی غلامعلی صادقی (دادستان مرکز خراسان رضوی) تحقیقات گسترده ای برای جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان توسط بازپرس محمد حسن اصولی صفار آغاز شد و خلبان پرواز 1034 به همراه برخی مدیران و مسئولان مرتبط با این حوادث به شعبه 410 مجتمع قضایی شهید بهشتی مشهد احضار شدند.

این گزارش حاکی است: روز گذشته خلبان این پرواز نیز که به دادسرا احضار شده بود در شعبه مذکور مورد بازجویی های فنی و تخصصی قرار گرفت. در این جلسه بازپرسی که حدود 4 ساعت به طول انجامید، خلبان مذکور به دفاع از خود پرداخت و در پاسخ به اتهام توقیف غیرقانونی چندین ساعته مسافران در هواپیما گفت: این اتهام را قبول ندارم چرا که مسافران آزاد بودند و هر زمان که اراده می کردند، از هواپیما خارج می شدند و هیچ گونه مشکلی نیز برای خروج آنان وجود نداشت.

در عین حال بازپرس پرونده با توجه به اسناد و مدارک موجود و همچنین مشاهدات عینی به هنگام حضور در فرودگاه بین المللی مشهد، دستور بازداشت خلبان را صادر کرد و بدین ترتیب خلبان پرواز 1034 مشهد - تهران با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.

در همین حال معاون دادستان مشهد با تایید خبر بازداشت خلبان هواپیما گفت: با توجه به اسناد و مدارک قانونی و بازبینی برخی تصاویر دوربین ها و همچنین حضور مقام قضایی در محل حادثه و مشاهدات عینی بازپرس ویژه فرودگاه، خلبان این پرواز بازداشت شده است.

قاضی سید جواد حسینی افزود: اگرچه این پرونده روند قانونی خود را با دقت و سرعت طی می کند اما دولتمردان و مسئولان امر برای جلوگیری از تضییع حقوق مسافران طبق قوانین کشور باید چاره ای بیندیشند چرا که تاخیر های زیاد و لغو برخی از پرواز ها به یک معضل حاد در فرودگاه ها تبدیل شده است و بسیاری از مردم از این وضعیت گلایه مند هستند.

بازپرس اصولی صفار نیز با بیان این که تحقیقات در این مرحله از رسیدگی محرمانه است و نمی توان به جزئیات پرونده اشاره کرد، گفت: در پی بروز برخی حوادث در فرودگاه مشهد، پرونده قضایی تشکیل شده است و روند تحقیقاتی خود را طی می کند.

بازپرس شعبه 410 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد خاطرنشان کرد: خلبان پرواز 1034 که به دادسرا احضار شده بود به سوالات تخصصی پاسخ داد اما اظهارات وی با توجه به مدارک موجود قانع کننده نبود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۳۲
اینجا تنها جاییه که همه مسایل محرمانه هستند و کسی نباید از آنها مطلع شودهمه چیز امنیتی هست
همه کس دشمن هستند
همه کارها با نقشه انجام مشه
و جالبه که همه نقشه ها هم نقش بر اب میشه
تنها کسانی که این وسط حق ندارند از چیز با خبر بشن یا از حقوق خودشون مطلع بشن مردم عادی هستند
12 ساعت !!!! خدا از باعث و بانیش نگذره
این مدلی که نمیشه. میخوان همه کاسه و کوزه ها رو سر خلبان بشکنن؟
یعنی خلبان خودش خودسرانه تصمیم گرفته مردم رو توی هواپیما زندانی کنه؟ مدیرعامل ماهان و آقای آخوندی باید پاسخگو باشن نه خلبان.
دوشنبه 9/12/95 پرواز ساعت 17/30 مشهد به تهران معراج پس از ده دقيقه موتور سمت چپ يک مرتبه داراي صداي غيرعادي و وحشتناکي شد که تاپايان پرواز ادامه داشت وقتي به مهماندار گفتيم گفت صداي موتور است و عاديست ولي وقتي پياده شديم ماموران با چراغ قوه موتور را وارسي مي کردند!!! آيا خلبان نمي بايست با برگشت به فرودگاه مشهد از خطر احتمالي جلوگيري مي نمود.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
احتمالا بزودی مانند مدل ایرانی اس300 مدل پیشرفته تر این 777 بوئینگ را خودمان بسازیم که هم مشکلات داخلی بطور کامل حل شود و هم صادارت کنیم و بازار بوئینگ را تخته کنیم.
حداقل به ميزان وقت تلف شده مسافران (٢٥٠ روز) بايد زنداني شود تا درس عبرتي براي سايرين گردد
فقط اعدام
مگر خلبان بدون نظر برج مراقبت سرخود میتونه کاری کنه؟؟ اگر اینجوری باشه میشه ادم ربایی
محرمانه ؟؟؟؟ چرا اونوقت ؟ که کسی نفهمه چی شده و صداش در نیاد ؟
پاسخ ها
صادقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
نه خیر. کلا رسیدگی به هر اتهامی در دادسرا طبق قانون محرمانه است، چون هنوز ارتکاب جرم اثبات نشده
مطمئن باش اگر شما جونت را دوست داری خلبان هم جونش را دوست دارد شاید بیشتر از مسافران
متاسفانه عدم تدبیر و مدیریت فرودگاه مشهد همواره در ارائه خدمات شانه خالی میکند و همواره تقصیرات را به کرو پروازی و شرکت های ارائه خدمات می اندازد دیده نمی شود بهتر است یک تیم حقیقت یاب بی طرف بررسی کند مگر خروج مسافران بدون هماهنگی از گروه زمینی پشتیبانی کننده مجاز و خلبان با شرایط تصمیم گیرنده است .
به نقل قول گزارش حاکی است: روز گذشته خلبان این پرواز نیز که به دادسرا احضار شده بود در شعبه مذکور مورد بازجویی های فنی و تخصصی قرار گرفت. کاش این کار هم با کلاهبرداران هم میشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
مشهد کلن شده یک شهر استثنا توی این کشور، هر کی ساز خودشو میزنه
خلبان مسئو ل جان مسافرین است . همه باید از او تبعیت کنند .
بابا جان بايد ٤ تا مدير را بگيرند زندانى كنند چكار به خلبان بد بخت داره مديريت مشكل داره كه تاخير داره
چه مسافران داغونی بودندکه 12ساعت یا8ساعت توهواپیما موندن ویه کتک مفصل به خلبان داغون پروازنزدن.
معلوم نیست کدوم آقا و آقا زاده داخل پرواز گیر افتاده بوده ، وگرنه از این اتفاقات زیاد پیش میاد و بازپرس که هیچ ، مامور حراست هم به خودش زحمت بررسی اوضاع رو نمیده . خلبان چه کاره هستش که کسی رو زندانی کنه ، قطعا دستور از برج مراقبت صادر میشه .
بازهم قربانی کردن خلبان این بار از نوع زنده اش. خلبان بدون اجازه و هماهنگی با برج پرواز کاری نمی تواند سرخود انجام دهد. پیاده نکردن مسافران برای خلبان چه سودی دارد؟ قانونی وجود دارد که اگر درب هواپیما بسته شود دیگر نمی توان درخواست پیاده شدن داد و تا قبل از آن می شود _ من خودم در پرواز ماهشهر گرفتار این موضوع بودم _ می توانید تحقیق کنید. بنابراین حتی اگر خلبان هم اجازه نداده باشد گیر از او نیست و قانون را رعایت کرده و یا دستور را ولی بالاخره هر مشکل حادی در این کشور باید یک قربانی رده پایین داشته باشد. باز هم فریب مردم؟!!!
هر چند نمیشه قضاوت درستی کرد ولی باید در نظر داشت که این تاخیر احتمالا تا این اندازه قابل پیش بینی نبوده یعنی مثلا فکر میکردن نیم ساعت بیشتر طول نمیکشه، بعد دوباره فکر کردن نیم ساعت دیگه حل میشه، الا آخر! و از طرف دیگه همه میدونیم که ما و هم وطنای ما عادت داریم اگه پخش بشیم جمع کردنمون کار «کرام الکاتبینه»!! یعنی شما سه نفر رو که پخش بشن با بدبختی باید جمع کنی! اصلا جمع کردن چند نفر برای یه کار مشترک هم کلی دردسر داره، یکی رو میگیری اون یکی در میره!! حالا فکر کنید خلبان بیچاره که هی فکر میکنه مشکل چن دقیقه دیگه میخواد حل بشه و میدونه جمع کردن مسافرائی که بارشونم دادن و از نظر قانونی رسما سوار هماپیما شدن و بعدا کلی مدعی خواهند شد(چرا که از پرواز جا موندن!) چه دردسری میتونست داشته باشه!! کسی اگه به خلبان درسترسی داره بهش بگه، بهترین دفاع تو دادگاه همینه که من یادش انداختم!!!
بازجویی های فنی و تخصصی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یعنی زدن له اش کردن
مشكل از فرودگاه بي در و پيكر مشهد و مديريت نالايق اونه
چرا خلبان چون مشهدي نبوده حتما
جناب آقای وزیر راه و شهرسازی
بنده از کارکنان عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه های کشور هستم. استدعا دارم با توجه به تخصصی بودن وظایف و فعالیت های این شرکت یکنفر متخصص را به مدیریت این شرکت منصوب فرمایید. تمامی این مشکلات ناشی از انتصاب افراد غیر تخصصی با پشتوانه سیاسی است.
البته جنابعالی هم حق دارید بالاخره مدیر عامل شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور در عبور جنابعالی از استیضاح زحمات شبانه روزی کشیدند!!
دیروز خواستم از سایت ماهان بلیت هواپیما بگیرم تا روز 29 اسفند برای تعطیلات به خونه برگردیم
گذشته از اینکه قیمت بلیت نسبت به سال گذشته 30 هزار تومن بیشتر شده بود چیزی که بیشتر از همه نا امیدم کرد هزینه 35 هزار تومنی بابت مالیات پرواز و عوارض شهرداری بود طوری که هزینه دو تا بلیت برای یه سفر کوتاه یک ساعته داخلی به 350 تومن میرسید

برای بازگشت به شهرم و دیدن عزیزانم باید مالیات میدادم، به خاطر مالیات قید پرواز رو زدم
و ناچار شدم بلیت اتوبوس تهیه کنم، میدونم بابت سفر با اتوبوس هم باید مالیات بدم ولی دیگه راهی سراغ نداشتم

با این کار ندارم که گرفتن مالیات خوبه یا نه، خوبه ولی به جای خودش
کاش یه پرواز ساده اکونومی داخلی اینقدر لاکچری نبود
گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری
خیلی به خودم تلقین میکنم که این سرعت عمل در رسیدگی به پرونده های قضایی عادی است ولی بازهم ته دلم میگوید کسی در ان پرواز بوده که ............
زورش زیاد بوده است و قسم خورده پدر خلبان و هواپیما را با هم دربیاورد
خدا ما را ببخشد
مشکل از مدیر کل بی کفایت فرودگاه مشهده نه خلبان
مدیر کلی که با پارتی و ...
گمان ندارم دادسرای تخصصی در پرواز تجاری داشته باشیم. اینکه خلبان تحت بازجویی تخصصی قرار گرفت حای تردید وسوال است. خلبان فقط با اجازه برج مراقبت میتواند پرواز کند. یا نکند. سرخود کاری را نمیکند. شاید درگیری لفظی با یک نورچشمی مشکلزا شده باشد.
سلام واقعا خلبان مقصر ه که مسافران رو سوار هواپیما کرده بعد هم پرواز نکرده پس مسئولین فرودگاه کجا بودن؟
خلبان هاى ما خيلى جرات دارند كه با اين هواپيما ها ميپرند اين هم دستمزدشون بازداشت
واقعا که چه مدیرانی در کشور ما مسئول هستند.آخر در کجای دنیا برای این مورد خلبان را بازداشت می کنند؟این حرکت شبیه حرکات داعشی هاست.
اینجا ایران است.ایران
این یک مساله فنی بوده و خلبان مسئول جان مسافران است. اگر قرار باشد خلبان را با زندان و داغ و درفش بترسانیم از این به بعد با اصرار مسافران خلبان باید پرواز کند و اگر هم سقوط کرد معلوم نیست مقصر کیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی