بازدید 2571

قرارداد توتال درس عبرت مسئولان شود

ناصری نژاد گفت: افشا اطلاعات محرمانه‌ میادین نفتی ایران از سوی شرکت توتال به قطری‌ها درس عبرتی است که با استفاده از توان داخلی، توجه و حمایت از شرکت های داخلی بپردازیم.
کد خبر: ۶۷۲۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵ 28 February 2017
ناصری نژاد گفت: افشا اطلاعات محرمانه‌ میادین نفتی ایران از سوی شرکت توتال به قطری‌ها درس عبرتی است که با استفاده از توان داخلی، توجه و حمایت از شرکت های داخلی بپردازیم.

مجید ناصری نژاد رئیس کمیته حقوقی، بین الملل و قرارد های کمیسیون انرژی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره افشا اطلاعات محرمانه میادین نفتی ایران از سوی شرکت توتال به قطری ها، اظهار داشت: اگر ثابت شود که شرکت توتال اطلاعات محرمانه میادین نفتی ایران را به قطری ها ارائه داده مرتکب خیانت شده و این موضوع چند موضع را برای ما مشخص می کند، اول اینکه مشخص می شود نباید به شرکت های چند ملیتی بزرگ که از سوی رژیم صهیونیستی پشتیبانی و حمایت می شود، اعتماد کرد.

وی بیان کرد: موضوع دیگری که باید مورد توجه قرار داد، سخنان مقام معظم رهبری است که فرمودند "مسئولان نظام و نمایندگان بارها در مصاحبه‌های مختلف اعلام کردند که شرکت های چند ملیتی بزرگ واقعاً خطرناک هستند و اگر این موضوع ثابت شود، باید پس از این برای همکاری با اینگونه شرکت ها دقت نظر بیشتری خرج کرده و به طور کلی روی این موضوع تجدید نظر کنیم."


ناصری نژاد ادامه داد: باید از رخداد چنین اتفاقاتی جلوگیری کنیم تا این گونه شرکت‌ها نتوانند اطلاعات مربوط به کشورهای مختلف طرف قرارداد به شرکای رقیب ارائه دهند.

وی تأکید کرد: موضوع سوم تقویت توان داخلی، توجه و حمایت از شرکتهای داخلی است تا آنها را خودکفا کنیم و از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری شود. اگر دولت، مجلس و سایر دلسوزان کشور با هم هماهنگ باشیم بطور قطع حق خود را از توتال و قطر خواهیم گرفت.

رئیس کمیته حقوقی، بین الملل و قراردهای کمیسیون انرژی گفت: سالیان متعدد است که قطری‌ها در میادین مشترک با ما به ویژه در عسلویه و پارس جنوبی با استفاده از قدرت بزرگ در میادین مشترک گازی به استخراج پرداخته و به نوعی حق ما را گرفته‌اند، باید حق کشور خود را استیفاء کنیم.

ناصری نژاد تصریح کرد: ما به شدت از افشا اطلاعات محرمانه میادین نفتی خود به قطری‌ها به وسیله شرکت توتال نگرانیم و این موضوع را با حساسیت بالا دنبال می کنیم.

وی در پایان تأکید کرد: از افرادی که در این زمینه قصور داشته‌اند گله‌مندیم و با آنها برخورد خواهیم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست