بازدید 45727
چراغ سبز یکی از نمایندگان مجلس برای یک اقدام غیرقانونی؛

ترغیب نیازمندان به کلیه فروشی برای فرار از فقر!

اگر از آن دست افرادی که با نیت ایثار کلیه خود را به فرد دیگری می بخشند، بگذریم، افرادی نیز هستند که تنها با امید کسب سرمایه و غیر قانونی به فروش کلیه روی می آورند. با اینکه این عمل خسارات سنگین اجتماعی و اقتصادی برای جامعه و فرد فروشنده دارد، حالا صداهایی از سوی برخی مقام های مسئول شنیده می شود که معنایی جز تلاش برای قانونی کردن آن ندارد.
کد خبر: ۶۷۲۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹ 27 February 2017
اگر از آن دست افرادی که با نیت ایثار کلیه خود را به فرد دیگری می بخشند، بگذریم، افرادی نیز هستند که تنها با امید کسب سرمایه و غیر قانونی به فروش کلیه روی می آورند. با اینکه این عمل خسارات سنگین اجتماعی و اقتصادی برای جامعه و فرد فروشنده دارد، حالا صداهایی از سوی برخی مقام های مسئول شنیده می شود که معنایی جز تلاش برای قانونی کردن آن ندارد.

به گزارش «تابناک»؛ چند سالی هست که بازار فروش کلیه در ایران داغ و برای دلالانی که نقش رابط میان فروشنده و بیمار نیازمند به کلیه را ایفا می کنند، سکه است؛ هرچند هم اکنون خرید و فروش کلیه در برخی کلانشهرهای ایران مخفیانه انجام می شود و کسی هم آن را انکار نمی کند، حالا یکی از نمایندگان مجلس با اشاره به اقدام، از بی اشکال و منطقی بودن آن سخن گفته است.

دکتر حسینعلی شهریاری، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، به تازگی در گفت و گو با «شفاآنلاین» گفت: با جلوگیری از پیوند زنده به زنده و وقتی که فرد دهنده رضایت دارد باعث می شویم خیلی از افراد دچار عوارض جبران ناپذیر شوند. زمانی که ما در مورد اقتصاد مقاومتی صحبت می کنیم، بهترین کار همان پیوند کلیه است، چون هزینه ها نیز کاهش می یابد و دیالیز هزینه های بسیار بالایی دارد و تعداد زیادی دستگاه باید خریداری شود.

وی افزود: به نظر می آید عواملی هستند که می خواهند پیوند کلیه را از افراد داوطلب ممنوع کنند. ضمن اینکه در این فرآیند همیشه هم خرید و فروش صورت نمی گیرد، بلکه در خیلی از موارد اهدای عضو صورت می گیرد، ولی عده ای دوست دارند که پیوند زنده به زنده را متوقف کنند چون در این کار منفعت دارند و دستگاه وتجهیزات دیالیز را خریداری و وارد می کنند.

شهریاری در مورد فروش کلیه توسط افرادی که در فقر مفرط هستند نیز در اظهار نظری عجیب، گفت: چه اشکالی دارد وقتی که فرد در فقر است و با دریافت 20 تا30 میلیون زندگی اش متحول می شود، این کار را انجام دهد؟

او در مورد عوارض و مشکلات احتمالی اهدای کلیه تصریح کرد: این موضوع عوارض و مشکلات خاصی ندارد و انسان های زیادی هم با یک کلیه زندگی می کنند و از آن طرف هم عده زیادی نیازمند کلیه هستند که اگر کلیه به آنها نرسد دچار عوارض می شوند و جان خود را از دست می دهند. پیوند اعضا از نظر شرعی هم مشکل ندارد و مجوز دارد و حضرت امام (ره) هم مجوز داده و مراجع هم مخالفت ندارند. پس به نظر من هر کسی باید به دنبال کار و تخصص خود باشد.

گفته های این نماینده مجلس در مورد موضوع فروش کلیه در ایران و اجتناب ناپذیر بودن آن از چند منظر قابل بررسی است و می توان با توجه به آن چند آسیب حوزه سلامت کشور را بازنمایی کرد؛ نخست اینکه در ایران افرادی هستند که با گرم شدن بازار فروش کلیه به منافع مالی می رسند؛ افرادی که در این فرایند نقش رابط میان فروشنده و بیمار نیازمند را ایفا می کنند و با انجام عمل دلالی منافع قابل توجهی را به دست می آورند.

جدا از دلالان، به شرکت های خصوصی و نهادهایی می توان اشاره کرد که در بخش واردات تجهیزات و دستگاه های دیالیز فعال هستند و با افزایش جمعیت بیماران دیالیزی در کشور به سود سرشاری دست پیدا می کنند؛ افرادی که این نماینده مجلس نیز به آنها اشاره کرده و مدعی است علاقه ندارند با افزایش عمل های پیوند عضو، از تعداد بیماران دیالیزی کشور کاسته شود.

اما نکته مهم و نگران کننده ای که در میان صحبت های نماینده مردم استان سیستان و بلوچستان وجود دارد، پرسشی است که انکاری مطرح کرده است. شهریاری پرسیده است: چه اشکالی دارد وقتی که فرد در فقر به سر می برد و با دریافت 20 تا 30 میلیون زندگی اش متحول می شود، این کار را انجام دهد؟

این پرسش جدا از اینکه از سوی چه کسی مطرح شده باشد، اعتراف دردناکی است که اثبات می کند در کشور ما عده ای برای فرار از فقر و فشار اقتصادی ناگزیرند به فروش اعضای بدن خود، روی بیاورند. دردناک تر اینکه مقامی مثل نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بدون در نظر گرفتن خسارت های اجتماعی و اقتصادی این نوع تن فروشی آن را بی اشکال می خواند و با تمسک بر اجتهاد شرعی مراجع تقلید سعی بر بی اشکال نشان دادن این آسیب اجتماعی دارد.

گویی ایشان که در جایگاه عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این خصوص اظهارنظر کرده، توجه نداشته که فروش کلیه آن هم از سوی افرادی که با مشکل اقتصادی رو به رو هستند، نه تنها نمی تواند تحولی در زندگی آنها ایجاد کند، بلکه به دلیل محدودیت های اقتصادی و اجتماعی در آینده برایشان مشکلات عدیده ای را ایجاد خواهد کرد.

نمی توان منکر این شد فردی که با یک کلیه زندگی می کند در ادامه زندگی باید بیشتر مراقب سلامت خود باشد، نکات بهداشتی و سلامتی بیشتری را رعایت کند و از بسیاری از فعالیت های سنگین اجتماعی بپرهیزد. حالا تصور کنید فردی که با مشکل اقتصادی تن به چنین کاری می دهد آیا در آینده می تواند چنین محدودیت هایی را رعایت کند؟

تلخ تر آنجاست که می بینیم ایشان به جای تلاش در جهت ترویج فرهنگ ایثار و اهدای عضو، بر بی اشکال خواندن فروش کلیه، ضمن توجه به خسارات اجتماعی و اقتصادی آن، اصرار می ورزد و به نوعی نیازمندان را به این کار ترغیب می کند، در حالی که انتظار می رود درصدد معرفی و ارائه راهی برای مشکل اقتصادی افراد نیازمند برآمده و به دنبال راهی برای مقابله با آن دسته از افراد سودجو و منفعت طلب باشند که به بیماران دیالیزی به چشم منفعت می نگرند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۵۵
انتشار یافته: ۱۰۸
هیچ کس دوست نداره به خاطر پول کلیشو بفروشه اما وقتی چاره ای نیست باید بره دزدی کنه؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
وقتی نماینده مردم در مجلس میگه بفروشند... خدا عاقبت ما مردم رو بخیر کنه ان شا الله
خب مشگل تیازمندان جامعه هم حل شد. دیگه دولتیها وظیفه ای ندارند جز پرکردن جیب مبارک
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
من هم میرم مسافرکشی کنم!!!
600.000.000.000 دلار درامد نفتی ایران کجا رفته ...

مردم کشور من چرا باید کپر نشین باشن .....
چه خوب بود خبرنگاران عزیز راجع به خبر و تحلیلی که ارائه میدهند اطلاعاتی کسب میکردند،،در حال حاضر هم اینکار یعنی خرید و فروش کلیه کاملا رسمی انجام میشود ،البته با ظاهر اهدا،اهدای واقعی بجز موارد استثنا اونم فقط در داخل یک خانواده اتفاق نمی افتد
راهکار شما تابناکی ها چیست عده ای نیاز مند به کلیه هستند شما چه پیشنهادی در خصوص تامین ان می دهید
پیشنهادی برای دکتر شهریاری دارم که شرکتی ثبت نموده ودر این اقذام خداپسندانه سهیم شوند ومنبعد کلاه خود را بالاتر گذاشته واز طرفی دست این دلالان از خدابیخبر را از جان ئمال وناموس این مرزبوم کوتاه نمایند.باشد که در سایه الطاف الهی رستگار شوند ملت ایرانم.
الان شما دایه مهربانتر از مادر شده اید آنزمان که مردم گروه گروه در فقر افتادند کجا بودید
نداره میخواد بفروشه خوب هر دو هم راضی
شما فکری به حال فقر مردم بکنید
نمی دونم این مسئولین چرا به جای دفاع از مردم که در قانون اساسی اومده ، اونها رو فدا می کنند تا مسائل و مشکلات مردم رو به راحت ترین راه حل ممکن که به ذهنشون می رسه حل کنند ، چرا وقتی راه حلی نداری نماینده شدی ؟ مجبورت که نکرده بودن بیای از مردم دفاع کنی یعنی چی که کلیه شون بفروشن تو حاضری کلیه زن و بچه ات رو بدی ؟ یک کم به عاقبت کار فکر کن اون خانواده چه طوری می تونن بعد از این کنار هم زندگی کنن و به پدر خانواده هم چه به عنوان ایثارگر کلیه چه به عنوان فروشنده کلیه نگاه کنن ، این راه حل ها رو بدیت تو کتاب گینتس ثبت کنن، به جای ایجاد خلا در کانون خانواده ها فکر چاره درست باشید و کمی هم از خودتون مایه بذارید*
ايشان در راستاي اقتصاد مقاومتي از خودشان و خانواده خود شروع كنند و كليه اهدا كنند كه كشور از خريد دستگاه دياليز بي نياز شود!
اگر اقتصاد مقاومتی با کلیه فروشی مردم فقیر میخواهد اجرا شود همان بهتر که این فرم روش اقتصادی در کشور نباشد
کشوری که این همه منابع خدادادی دارد نباید یک نماینده با کمال بیشرمی تبلیغ فروش کلیه کند
یک مقدار از اختلاس و دزدی و هزینه های جور و واجور که هیچ دردی هم از مردم دوا نمی کند کم کنند همه چی درست میشه.
فقر فرهنگی بدتر از فرق مالی است. متاسفانه خیلی از این کلیه فروشی ها فقط به خاطر چشم و هم چشمی انجام شده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
حالت خوبه برادر
خیلی هم خوبه گفته .
حرفش درست نیست اما مجلس جاییه که اگه حرفی زده بشه به گوش خیلی ها میرسه .
شاید بعضی از بالایی ها به این فکر بیفتند که واقعآ مردم برای پول شب مجبور به این کار میشن .

من که همه جا اطلاعیه فروش کلیه میبینم .
امیدوارم این خبر بازتاب خبری در چند تا از کشورها داشته باشه که مردم برای نون شب کلیه میفروشن شاید به رگ غیرت خیلی ها بر بخوره .
ای خدا ای خدا کی اینو کرده دکتر اونم متخصص !!!!!
خواهر من یک کلیه داره هزارتا بدبختی داره باید مدام دستشویی بره نمیتونه هر چیزی بخوره نمیتونه زیاد بیرون باشه .کی گفته یه کلیه داشتن کافیه ؟؟؟!!!! تو مثلا دکتری ؟؟

در ضمن کسی نمیگه چیکار کرد که مردم از این وضعیت بیان بیرون میگه برین کلیه بدین!!! بعدش چی ؟؟ لابد بچه هامون هم بفروشیم؟!!؟! ما به کجا رسیدیم ؟

لططططفا چاپ کن لططفا
چه اشکالی داره ؟

من خودم بعد از ورشکستگی تا پای فروش کلیه پیش رفتم.

فقط فرد باید به سن قانونی رسیده باشد.
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
خدا رحم کرد من تا مرز مسافرکشی پیش رفتم
موضوع این حرفا نیست و از حالا دنبال سهم گیری از فروشنده های کلیه هستند.
کشور......
مثل بنده ای که با حقوق بازنشستگی قادربه تامین مخارح زندگی خود نیستم و درخواستهایم به مقامات کشوری فقط با دستور بایگانی شود روبروشده وبارها به فکر خودکشی البته بطوری که خانواده ام بتوانند با گرفتن دیه به زندگی خود ادامه دهند فروش کلیه بسیار کار شرافتمندانه نیز هست دراین کشور هیچ مسئولی وجود ندارد که درد کسی را دوا کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
چطور کسی بفکر مردم در کشور وجود ندارد؟!!!
بله وزارت بهداشت راست میگه دیگه وقتی میریم برای عمل برداشتن کلیه، اشتباهی کبد بیمار و بر میدارن، دیگه همان هزینه و میدیم برای گذاشتن کبد. خیلی هم عالی
فرهنگ ایثار؟؟!!!!شاید برای اعضای خانواده بشه ولی برای افرادی که براشون مهم نبودی و همین که کلیه میخوان میان سمتت ایثاری وجود نداره ؛ به نظرم فرهنگ ایثار رو باید در تمام مردم کشور به وجود بیاریم تا بتونیم لااقل از این وضع بیرون بیایم ؛ حالا هم که این افراد نون ندارن بخورن مجبورن کلیه‌شونو بفروشن شما بگو نه؛ این ها همش برا زنده موندنه؛
بعضی از زور فقر تن فروشی می کنند. شما بند کردی به کلیه فروشی خوش غیرت؟
پس تن فروشی از روی فقر باشه از نظر ایشون بی اشکاله؟
پاسخ ها
مسافرکش
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
یحتمل بله!!!
به جای اینکه شهریاری که توی مجلسه کاری کنه که مردم اوضاعه مالیشون خوب بشه که عضو خودشون رو نفروشندمیاد تازه مردم رو ترغیب میکنه،تغصیر شهریاری نیست تغصییر کسایی که بهش رای دادند
پاسخ ها
زاهدانی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
ما بهش رای ندادیم !
با وجود همچین طرز فکرهایی در راس قانون گذاری کشور ، حال فعلیمون چیز دور از انتظاری نیست
تفو بر تو ای چرخ گردون ، تفو
چرا مگر نماینده مردم نیستی که فروختن کلیه را شرعی بدانید از بی عرضه بودن امثال شما هست که همین افراد به شما رای دادند بهبودی برای زندگی شان
نه فتوا بدی
اول اینکه دلالی در همه شغل ها وجود داره. وقتی فروش کلیه حیاتی میشه، قانونی بشه این واسط گری ها کم میشه.
دوم اینکه خیلی ها به خاطر فقر میان کلیه اشون رو می فروشن حقیقته! دردناکه ولی حقیقته . گفتنش هم کار غلطی نیست که به خاطر اون حرف نماینده مجلس رو سرزنش کرد.
سوم. دیالیز جدا از هزینه برای کسی که دیالیز میشه زندگی بسیار سخت و دردناک میکنه. کلیه پیوندی می تونه هم زندگی اون رو نجات بده و هم دردناک نباشه.
چهار. فروش کلیه اخرین راه برای یک نفر هست. یکی از اخرین راه ها. وقتی یه نفر به اینجا رسیده یعنی دیگه چیزایی کمی تو زندگیش برای از دست دادن داره. حالا اگه جلوش رو بخوان با زور بگیرن، طلم نیست؟ با این کار رسما بهش میگین ما اهمیت نمیدذیم تو بدبختی و به استیصال رسیدی، اهمیت نمیدیم که کلیه ات می تونه زندگی یک نفر دیگه رو از رنج و بیماری نجات بده، به درد خودت بساز و بسوز چون خیلی غیر انسانیه که یه نفر بخواد برای فقر کلیه اش رو بفروشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
خب دولت نمیتونه بجا اینکار تولید اشتغال کنه یا وام بی بهره پرداخت کنه مردم اینکارا نکنن؟
با این وضعیت انسان یا باید بمیرد یا این دنیای مسخره را تحمل کند.شما با دنیا به جائی نمی رسید.البته من مخالف خدمت به مردم یا تلاش برای زندگی مردم نیستم بلکه صد درصد موافقم.حرف من با انهائی است که جیب خودشان را چسبیده اند و نه به کسی کمک می کنند نه به محرومین خدمت می کنند.همین اختلاس گران میلیاردها تومان پول ملت را بالا کشیده اند.یارانه باید برای نیازمندان بیشتر شود و یارانه افرادی که میلیون ها پول می گیرند قطع گردد.عدالت باید برقرار گردد.البته بدون شک دولت روحانی دولت بسیار بزرگواری هست و ما از ایشان ممنونیم.خداوند به ایشان جزای خیر بدهد.
خوب راه حلی داده این اقای نماینده ، کاش نظر طلایی خودش را کامل بیان میکرد . به این صورت : ای مردم ، اگر فقیرید اول بروید کلیه هاتون را بفروشید و یکی دو سال را بگذرونید . بعدش هم به عطاری محلتون مراجعه کنید و تقاضای مرگ موش کنید .
ما نمایندگان راه حلی بهتر از این سراغ نداریم . فقط لطفا قبل از مصرف مرگ موش ابتدا در انتخابات شرکت کنید و به ما رای بدهید .
کلیه با گروه خونی AB مثبت. سالم ورزشکار و جوان
لطفا آگهی را برندارید. بشدت نیازمند هزینه این کلیه جهت خرید کمی شرم و حیا برای برخی ها هستیم
حسینعلی شهریاری! امیدوارم به روزگاری برسی که مجبور بشی کلیه ات رو بفروشی اونوقت ببینم هنوز هم پای این حرفت وامیستی.
از خدا خجالت نمیکشی؟
آقای دکتر راست گفته اینجا فقط آدمهای پول دار حق زندگی دارند بقیه محکوم به فنا هستند
فقط باید به حال چنین مجلسی بااین نمایندگانش گریست!!!
پاسخ ها
ابوالفضل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
اهل اون شهری که بهش رای دادن، خوب دیگه بهش رای ندن.
ایثار و فرهنگ اهدا خوب است ولی در کنار آن نمی توان به نیاز برخی از افراد بیتفاوت ماند. کسی که در مخارج خوراک و ... مانده دیگر با توسعه فرهنگ اهدا نماید کلیه خود را اهدا کند. اینکه می گوییم فلان کس اعتراف کرد به وضع نیازمندان، لازم به اعتراف نیست و مشخص است و وظیفه یک نفر خاص هم نیست که بتواند این موضوع را حل نماید. در کنار دلخراش بودن فروش کلیه از روی نیاز، نباید با شعارهای به ظاهر خوب مانعی برای اینکار ایجاد کرد. چرا که هم گیرنده و هم دهنده به نوعی به رضایت می رسند. مشکل فقر و نیازمندی را باید از کانال های دیگر حل کرد و تنها با ممانعت از فروش کلیه مشکلی حل نمیشود.
درویش مکن ناله زشمشیر احبان کاین طایفه از کشته ستانند غرامت
آقای شهریاری چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است شما هم شدی جارچی به داد مردم سیستان و همشهریهای خودت برس که در فلاکت و بدبختی دست پا می زنند بشکند دستی که بار دیگه به تو امثال تو رای بدهیم
باید درفقروفلاکت زندگی کنید بعد اینگونه مقالات رابنویسید
کی به این آقا ررای داده ؟!
همون بیست تا 30 میلیون که جناب به اصطلاح نماینده مردم ایران میفرمایند که زندگی یه خانواده رو متحول میکنه حقوق ماهیانه اشون هست!!!
بهتر از فروش ناموسه
شهریاری ! مایه ننگ و بدبختی شما و مسئولانه که کسی به خاطر فقر تن به فروش اعضای بدنش بده .
از نظر شما حتما خود فروشی هم مشکلی نداره چون پولش خوبه . وااای بر شماااا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
به نماینده چه ربطی داره
مردم زابل بهش رای دادن، تحویل بگیرید
دکتر شهریاری شما به عنوان نماینده مردم چرا رفتین مجلس رفتی ؟
مقصر همه چی مردمن بخدا
متاسفم
اگر کلیه نداشت چه بفروشد .
چرا شلوغ می کنید اگر ناراحت هستید خودتان کلیه هدیه بدهید و از این بابا آنقدر گلایه نکنید.
بالاخره عده ای هم نیاز به کلیه دارند.
یکینیست سؤال کنه که قرار بود در این مملکت فقیرو مستضعفی نباشه. پس این همه درآمد نفتی،گازی، معادن و... کجا میره؟
متأسفانه شما و امثال شما سیر شده اید و خبر از حال گرسنه ندارید.
واقعا آدم با اين طرز فكر آقاي دكتر، به مدركش شك ميكنه...
20-30 ميليون پولي كه ميگه نيمي از درآمد اين دكتر نيمشه
متاسفانه در این کشور از این آدمها کم نداریم
پیوند اعضا باید هرچه سریعتر متوقف شود
بچه فروشی ، تن فروشی ، دزدی، ادم کشی ، همه برای فقرا مجاز است و اختلاس هم برای ثروتمندان
اره کلیه هم شد برا پولدارا .
نعمت سلامتی بزرگترین نعمت بود که اونم فقرا حق نگه داشتنشو ندارن
قاصد روزهای ابری داروگ کی میرسد باران؟...
یه پیشنهاد ک دارم . تموم داراییش رو بگیرن و در فقر مطلق قرار بگیره و بیاد کلیهشو بفروشه تا زندگیش متحول بشه !
تاسف تاسف
ای بابا
انشالله
شرم باد
سلام
کلیه با گروه خونی AB مثبت
کاملا سالم به فروش میرسد
برای درمان مادرم پول لازم دارم
ایـــــــرانــــــــــــــــم آرزوست
ايشالا يه روزى برسه كه نون شب واسه خوردن نداشته باشى خودت مجبور شى كليه تو بفروشى... تا وضع مردم رو بفهمى حسينعلى...
بادرود به شما که بسیار شایسته و بایسته هشدار داده اند که همراه با پیش گیری از خرید و فروش کلیه باید با تهیدستی نیز جنگید و راهی برای بهتر شدن زندگی مردم یافت
یعنی ادم درجواب بعضی حرفا واظهار نظرا حیران میمونه
آقای شهریاری،اکثریت مردمی که تو نماینده شون هستی در فقر مطلق به سر می برن و به جای برداشتن گامی برای کاستن درد آن ها پیشنهاد فروش کلیه می دهی؟
واقعا
وای بر شما وای بر امثال شما
چه اشکالی دارد وقتی که فرد در فقر به سر می برد و با دریافت 20 تا 30 میلیون زندگی اش متحول می شود، این کار را انجام دهد؟
به گمانم با این اوضاع که پیش می رویم کم کم تن فروشی زنان و مردان و فرزندانشان به صورت قانونی در امده و همه مشکلات مملکت را از نظر اقتصادی ریشه کن می نمایند باید گفت احسنت به این چنین اظهارنظراتی که مایه مباهات آقایان است واقعا دم از دین و اسلام نزنید که آبروی پیغمبر را هم بردید بس است دیگر
تازه الان يك كليه ولي وقتي اقتصاد مقاومتي بشه بايد بيشتر أعضاي بدن فروخت!
این چه عادت بدیه که مسئولین پیدا کردن که هر حرف و نظریه بی ربط و بیهوده ای رو به اقتصاد مقاومتی ربط می دهند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واقعا هیچ راه حل دیگه ای برای مشکلات و بیماری های کلیوی نیست و به جای وارد کردن دستگاههای دیالیز باید مردم خودشون کلیه شان را بفروشند تا اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا کنه.
متاسفم واقعا متاسفم..........
خوبه باز یه مسوولی پیدا شد که قبول کنه مردم ما فقیر و بی پولن! مسلما گام اول اینه که مسوولین بپذیرن که مردم فقیرن ، شاید تو گامهای بعدی یه کارهایی انجام بشه. البته با این فرمون که داریم میریم جلو ، احتمالا در زمینه حل معضل فقر 200-300 سال دیگه به یه جاهایی برسیم!!!
بهترین راهکار تقویت اقتصاد خانواده ایجاد کارگاههای خود اشتغالی توسط اشخاصی که نیاز مالی دارند میباشد شخص بجای فروش کلیه خود میتواند به ارگانها و سازمانهای حمایتی مراجعه و با مشاوره رایگان راه درامد بهتر را نسبت به توان خود فرا گیرد
من یک بیماردیالیزی هستم
باسالها سابقه درد ورنج فیستول و دیالیز و ترس ازرفتن زیردستگاه دیالیز وبرگشت با افت فشارشدید و تهوع وحالت مرگ.
اما ضمن گلایه شدید ازنماینده عزیزمجلس اولا می گویم که درست است ما با مشکلات جدی روبروهستم اما به هیچ عنوان حاضرنیستیم یک نفردیگرمثل ما گرفتارشود.و...
داره راهکار میده،،،حاجی،،مشکل اقتصادی رو حل کن،
از توی زابلی بیشتر از این توقع نمیره
آخه آدمیه
عجب
احتیاج دارم به یک عدد کلیه +A
خواهش میکنم کمکم کنییییین
کلیهAمثبت فروشی از تهران قیمت توافقی.
نماینده مجلس شورای اسلامی به مستضعفان پیشنهاد فروش کلیه میدهد
سلام مردي ٢٥ ساله متاهل گروه خوني B+ كليه و كبد و مغز استخوان به قيمت توافقي فروش فوري هر آزمايشي رو انجام ميدهم ساكن كرج هر شهري هم ميروم قد ١٩٠ و بدني سالم
سلام
B+
مرد ٢٥ ساله متاهل
كبد و كليه و مغز استخوان و قرنيه چشم به قيمت توافقي
فروش فوري فوري
هر آزمايشي رو انجام ميدهم و هر شهري نيز حضور پيدا ميكنم
ساكن كرج
قد ١٩٠
سلام
B+
مرد ٢٥ ساله متاهل
كبد و كليه و مغز استخوان و قرنيه چشم به قيمت توافقي
فروش فوري فوري
هر آزمايشي رو انجام ميدهم و هر شهري نيز حضور پيدا ميكنم
ساكن كرج
قد ١٩٠
25ساله اهل اصفهان کاملا سالم گروه خونی آ مثبت کلیمو میفروشم قیمت زیر70ملیون نمیدم هزینه بیمارستان هم با من نیست 0 موفق باشید
اخی اخی اخی تاسف تاسف شهریاری خجالت
قیمت توافقی
فروش کلیه از گروه خونی +O کاملا سالم بدلیل مشکلات مالی ناشی از ورشکستگی بصورت توافقی -
سلام‌.شما ک اینقدر آز فروش کلیه ناراحت هستین ومیدونید ک چرا بعضی ها مجبور ب فروش‌ کلیه‌ میشوند‌
سلام اسد هستم از بوشهر 32 سالمه به دلیل مشکلات زیادی که برام پیش اومده حتیاج زیادی به پول دارم به همین خاطر کلیه ام رو برا فروش گذاشتمگروه خونی +o بدون هیچ نوع بیماری لطفا تماس بگیرید ضمنا کلیه مخارج آزمایش و عمل به عهده خریدار هتش
بدلیل مشکل مالی و پرداخت دیه مجبور ب فروش کلیم هستم ۲۳ سالمه با گروه خونی O+ از استان خراسان رضویی رضایتنامه محضری اهدای کلیه رو هم دارم خریدار واقعی تماس بگیره
آقای شهریاری اگه فکر میکنید پیشنهادتون خوبه
مرد 35 ساله كاملا سالم كليه فروشي o- قيمت توافقي
فروش کلیه فوری آ مثبت
قیمت توافقی
کاملا سالم
کلیه o- او منفی ، فروش قطعی و فوری
فروش کلیه O- او منفی ، کاملا سالم ، 33 سالمه ، تهران هستم فوری و قطعی
فروش کلیه a+ سالمه سالم همه ازمایشات لازم انجام شده
کلیه فروشی 33ساله کاملا سالم گروه خونی A+
قیمت توافقی
س برا ازدواج ن ددارم شدم سرگردان گرگان
یا خدا!!!! شرمنده شدم یه مقدار از نظرات رو که خوندم...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار