بازدید 7135

مرد از حس دلسوزي زن ميانسال سوءاستفاده كرد

کد خبر: ۶۶۹۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱ 20 February 2017
سرهنگ محمد اقبالي، رييس پليس فتاي استان البرز، از دستگيري يك كلاهبردار اينترنتي خبر داد و گفت: متهم با سوءاستفاده از احساسات مالباخته‌ها رمز دوم كارت عابر بانك‌شان را فعال كرده بود.
 
به گزارش اعتماد، سرهنگ محمد اقبالي افزود: چندي پيش خانم 40 ساله‌اي به اداره پليس مراجعه كرد و گفت كه موجودي حساب بانكي او به صورت اينترنتي مدام در حال كم شدن است. اين در صورتي است كه او حتي رمز دوم اينترنتي‌اش را فعال نكرده است. مراتب به صورت ويژه در دستور كار كارشناسان پليس فتا قرار گرفت.
 
با استفاده از برخي اقدامات تخصصي و پليسي كارشناسان، متهم را با هويت حامد شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه‌ در يكي از مناطق شمالي ‌كرج دستگير و به پليس فتا منتقل شد.
 
پس از انجام تحقيقات مشخص شد كه متهم راننده تاكسي شاكي «خانم 40 ساله» بوده و چند ماه قبل زماني كه شاكي مسافر تاكسي او بوده گفته كه بچه‌اش به‌شدت مريض است. اين مرد با حالتي افسرده و نزار با التماس و زاري از زن خواسته تا كارتش را به او بدهد. سرانجام راننده تاكسي توانسته بود زن را فريب بدهد و زن كارت عابر بانك خود را به صورت موقت براي پرداخت هزينه‌هاي درماني فرزندش در اختيار او قرار مي‌دهد.
 
سرهنگ اقبالي افزود: اما اين انتهاي ماجرا نبوده و متهم با سوء‌استفاده از حس دلسوزي و اعتماد اين خانم ‌ضمن برداشت مبلغ از قبل تعيين شده بدون اطلاع به شاكي اقدام به فعال كردن رمز دوم كارت مي‌‎كند و سپس كارت عابر بانك را تحويل او مي‌دهد و با استفاده از رمز دوم كارت اقدام به برداشت‌هاي اينترنتي از حساب مي‌كند.
 
رييس پليس فتاي استان البرز با بيان اينكه بيشتر برداشت‌هاي غيرمجاز در پي واگذاري كارت بانكي به ديگران اتفاق مي‌افتد، افزود: به هيچ‌وجه نبايد كارت بانكي و رمز آن را در اختيار ديگران قرار داد و در صورت اجبار حتما در اسرع وقت نسبت به تغيير رمز اول و دوم اقدام شود. رييس پليس فتاي البرز تاكيد كرد: چون برداشت‌هاي غيرمجاز از طريق خريدهاي اينترنتي انجام مي‌شود و اين امر مستلزم داشتن رمز دوم است، لذا حتما نسبت به تغيير رمز دوم چه داشته باشيد و چه نداشته باشيد، اقدام كنيد.
 
سرهنگ اقبالي به شهروندان توصيه كرد: در نگه‌داشتن كارت‌هاي عابر بانك ‌خود به خصوص رمز آنها حداكثر دقت را به خرج دهند و به هيچ‌وجه در اختيار ديگران قرار ندهند و همچنين از نگهداري رمز و كارت‌هاي عابربانك در كنار يكديگر و از نوشتن رمز در پشت كارت و از قرار دادن رمزهاي ساده و قابل حدس زدن مانند تاريخ تولد خودداري كنند.
 
از سوي ديگر رييس پليس فتاي استان كرمانشاه نيز گفت: زن كلاهبرداري كه خود را به عنوان كارگزار سفارت يكي از كشورهاي اروپايي معرفي و به بهانه صدور ويزا كلاهبرداري كرده بود، در كرمانشاه دستگير شد.
 
سرهنگ علي كريمي افزود: يكي از شهروندان كرمانشاهي با مراجعه به پليس فتا اعلام كرد كه از طريق شبكه اجتماعي با شخصي كه خود را به عنوان كارگزار سفارت يكي از كشورهاي اروپايي معرفي كرده، مورد كلاهبرداري قرار گرفته است.
 
شاكي پرونده براي اخذ ويزا، مبلغ ۸۵ ميليون ريال به اين كارگزار قلابي پرداخت كرده است، اما با توجه به طولاني شدن زمان دريافت ويزا، متوجه اين كلاهبرداري مي‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل