بازدید 7710

ممنوعیت بازی کودکان با یک عروسک جاسوس

کد خبر: ۶۶۸۶۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵ 18 February 2017
آلمان یک عروسک الکترونیکی موسوم به «دوست من کایلا» را که از طریق گفتگو با کودکان، امکان جاسوسی را فراهم می‌کرد، ممنوع کرده است.

به گزارش پرس تی وی آلمان روز جمعه به خانواده‌ها هشدار داده است که این دستگاه را که ظاهری عروسکی دارد، غیرفعال کنند.

یواخیم هومان، رئیس آژانس اطلاعاتی فدرال آلمان، روز جمعه گفت: « این عروسک به دوربین یا میکروفن‌ مجهز است  و قابلیت انتقال اطلاعات را دارد و بنابراین حریم خصوصی مردم را نقض می‌کند.»

وی گفت: «عروسک کایلا در آلمان ممنوع شده است. این تصمیم به خاطر حفاظت از آسیب‌پذیرترین افراد در جامعه (کودکان) اتخاذشده است.»

هومان افزود: «بعلاوه، اگر تولیدکننده نتواند به‌طور مناسب از این ارتباطات بی‌سیم حفاظت کند، افراد مختلف می‌توانند از این نرم‌افزار برای گوش دادن به صدای کودکان و سوءاستفاده احتمالی از آنان استفاده کنند.»

سازمان‌های اطلاعاتی آلمان هشدار داده‌اند که هرآنچه یک کودک و یا والدین او می‌گویند می‌تواند ضبط و ارسال شود.  

بر اساس گزارش‌ها، این عروسک صدای کودکان را از طریق سیستم وای فای به شرکتی به نام نوآنس در امریکا ارسال می کند تا فایل صوتی به یک متن تبدیل شود تا کودک بتواند با استفاده از این امکان با عروسک خود گفتگو کنند. مقامات اطلاعاتی آلمان هشدار داده‌اند این امکان اجازۀ جاسوسی و شنود مکالمات را فراهم می‌آورد.

پیش از این نیز سازمان‌ حمایت از مصرف‌کنندگان در اتحادیه اروپا نسبت به خطرهای این عروسک برای حریم خصوصی شهروندان هشدار داده بود. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار