بازدید 2812

تقویم آموزشی مدارس با توجه به شرایط اقلیمی تغییر کند

نماینده مردم دزفول در مجلس با اشاره به شرایط اقلیمی متفاوت در جغرافیای وسیع کشور، معتقد است با توجه به وقوف مسئولان استانی به مشکلات، دولت می‌تواند تدوین تقویم آموزشی جدید مدارس را بر عهده آنها قرار دهند.
کد خبر: ۶۶۸۵۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴ 18 February 2017
عباس پاپی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تاکید بر ضرورت تغییر تقویم آموزشی مدارس در هر استان به دلیل وجود شرایط خاص اقلیمی در نقاط مختلف کشور، گفت: از آنجا که کشور ایران کاملا چهار فصل است، آغاز و پایان یکسان سال تحصیلی مدارس برای دانش‌آموزان مناطق گرمسیری و سردسیری مشکلاتی ایجاد می‌کند درحالی که طی سال‌های اخیر ریزگردها و آلودگی هوا بر مشکلات پیشین افزوده شده است.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در استان خوزستان فصل بهار با پایان اسفندماه تمام و فروردین مساوی با گرمای گرم و طاقت‌فرسا است، افزود: هنوز بسیاری از مدارس استان خوزستان کولر آبی هم ندارند و ریزگردها سلامت دانش‌آموزان و مردم را به خطر انداخته است، لذا به نظرمی‌رسد دولت باید تقویم آموزشی هر استان را با توجه به شرایط حاکم بر آن‌ها تغییر دهد.

وی اضافه کرد: عمده مشکلات آموزشی در استان حوزستان زمان پایان سال است چراکه دانش‌آموزان گاه تا تیرماه نیز به مدارس می‌روند که این موضوع واقعا برای آن‌ها طاقت‌فرسا است لذا باید در تغییر تقویم آموزشی طوری برنامه‌ریزی شود که تمامی جنبه‌های کار همچون "جلوگیری از کاهش کیفیت آموزشی" و "تعطیلی مدارس در روزهای آلودگی هوا" به دلیل ریزگردها لحاظ شود.

پاپی‌زاده با بیان اینکه دولت در صورت آوردن لایحه دراین خصوص باید از نظر کارشناسان در همه استان‌ها بهره‌مند شود، افزود: مسئولان استان‌ها نیز می‌توانند از اختیارات مدیریتی خود استفاده و برای امورات‌شان به‌طور جداگانه برنامه‌ریزی کنند، درواقع استان‌ها می‌توانند در جهت انجام برخی از امور مستقل رفتار کنند و نیازی به ارتباط با مرکز را ندارند به همین دلیل دولت می‌تواند تدوین تقویم آموزشی جدید را بر عهده خود استان‌ها قرار دهند.

نماینده مردم دزفول در مجلس در پایان تاکید کرد: همچنین باید موارد بسیار دیگری مانند مسافرت خانواده‌ها، دوران ضمن‌خدمت معلمان و... را در تغییر تقویم آموزشی آموزش و پرورش در نظر گرفت چراکه تغییر سیستم آموزشی کل کشور تنها به دلیل آلودگی هوا در چند شهر بزرگ منطقی نخواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار