بازدید 7373

استفاده از سگ های تجسس در انفجار گاز در زنجان

انفجار گاز شهری و فرو ریختن یک ساختمان 2 طبقه در زنجان، نه تنها عوامل اورژانس، آتش نشانی و جمعیت هلال احمر، بلکه 'سزار و آیاز' 2 سگ تجسس این جمعیت را نیز به محل حادثه کشاند.
کد خبر: ۶۶۸۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸ 17 February 2017
انفجار گاز شهری و فرو ریختن یک ساختمان 2 طبقه در زنجان، نه تنها عوامل اورژانس، آتش نشانی و جمعیت هلال احمر، بلکه 'سزار و آیاز' 2 سگ تجسس این جمعیت را نیز به محل حادثه کشاند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تراکم و انفجار گازشهری یک منزل مسکونی را بطور کامل تخریب و به تعدادی از پلاک های مجاور این خانه و 2 دستگاه خودرو سواری پارک شده در پارکینگ ساختمانهای نزدیک به محل حادثه، آسیب رساند و صدای انفجار همسایگان را وحشت زده کرد.

غفور آقاجانلو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حادثه حوالی ساعت 8:40 امروز /جمعه/ در کوچه استاد افشارچی واقع در میدان 15 خرداد اتفاق افتاد و عوامل امداد و نجات از جمله نیروهای اعزام شده از جمعیت هلال احمر بلافاصله پس از اطلاع از موضوع به یاری حادثه دیدگان شتافتند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه آوار ساختمانی که انفجار در آن روی داده بود فرو ریخته و یکی از ساکنان خانه از زیر آوار بیرون کشیده شده بود بنابراین برای حصول اطمینان و اینکه کس دیگری در زیر آوار قرار ندارد، سگ های تجسس نیز به محل حادثه اعزام شدند.

آقاجانلو با بیان اینکه تیم آواربرداری، تیم امدادرسانی و نجات، تیم کمک های اولیه و تخلیه مصدومان و تیم آمار و شناسایی با 2 دستگاه خودرو امدادی و نجات و سه دستگاه آمبولانس در محل حادثه حضور یافتند افزود: در زمان حاضر نیز کار آوار برداری سبک به اتمام رسیده و آوار برداری سنگین نیز درحال انجام است.

وی تصریح کرد: شدت انفجار به حدی بود که این ساختمان تخریب و منازل اطراف نیز آسیب دیدند اما خوشبختانه در زمان حادثه، کسی در طبقه همکف حضور نداشت.
آقاجانلو افزود: با توجه به آسیب دیدگی ساختمان مجاور محل انفجار، سه نفر از ساکنان این خانه نیز که 'مرد، زن و فرزند' بودند مصدوم شده و پس از درمان اولیه توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

وی یادآور شد: اطلاعات داده شده از سوی همسایه ها باعث شد تا کاوش ها در منزل فرور ریخته با دقت و سرعت بیشتری انجام شود و فرد مدفون شده در میان تلی از خاک و مصالح ساختمانی، بیرون کشیده شده و از مرگ حتمی نجات یابد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار