بازدید 18118

ادامه واکنش‌ها به سخنان جنجالی نوید محمدزاده

«نويد محمدزاده اما اين روزها سكوت اختيار كرده و هيچ واكنشي به اين حرف‌ها نشان نمي‌دهد. قطعاً او خوب مي‌داند كه با حرف‌هايي كه روي سن اختتاميه زده، خيلي‌ها را ناراحت كرده است؛ خيلي از هم‌صنفانش را كه مثل ميلاد كي‌مرام و هادي حجازي‌فر، واكنش مستقيمي نشان نمي‌دهند و دلخوري از او را براي خودشان نگه داشته‌اند. خيلي از آنها كه امسال مثل نويد خوش‌شانس نبودند تا مورد تأييد اين هيأت داوران به زعم سينمايي‌ها با سليقه عجيب غريب قرار بگيرند و سيمرغ جشنواره را به خانه ببرند.»
کد خبر: ۶۶۸۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶ 16 February 2017
«پارسال حرف نزدم، امسال حرف مي‌زنم. خيلي خوشحالم. امسال سومين سيمرغ‌ام است، اگر از آن پشت سيمرغ «عصباني نيستم» را به من بدهند. شيطنت‌هايي بعد از اعلام نامزدها كردند كه مادرم به من زنگ زد، گفت: اشكال نداره امسال جايزه نمي‌گيري. اين هيأت داوران عقبه سينما هستند بايد به نظر آنها احترام بذاريم. كمترين كار براي علي و وحيد جليلوند گرفتن اين سيمرغ است. حالا حالاها دوست دارم بيايم بالا و سيمرغ بگيرم. در ضمن يادتان باشد ديوار اين خانه از طلاست.»
 
به گزارش روزنامه تماشاگران امروز، اين حرف‌هاي نويد محمدزاده بود؛ بازيگري كه براي دريافت سيمرغ نقش مكمل مرد، روي سن اختتاميه جشنواره سي‌وپنجم رفته بود.

او كه روزگاري نه چندان دور در جشنواره سي‌ودوم حقش خورده شده بود و به زعم همه منتقدان و اهالي سينما، جايزه‌اي كه حقش بود را روي سن جشنواره عوض كرده بودند و آن را به رضا عطاران داده بودند. حالا نويد محمدزاده بعد از گرفتن دومين سيمرغ، با شادي از عقبه سينمايي هيأت داوران مي‌گويد و كنايه‌اي هم به كارگردان جوان فيلم «ماجراي نيمروز» مي‌زند. محمدحسين مهدويان دو روز قبل و پس از اعلام اسامي كانديداها، با ذكر يك تمثيل از اين گفته بود كه حرف حق حتي اگر روي ديوار طويله نوشته شود، در همه جا انتشار خواهد يافت. نويد محمدزاده در پاسخ او بود كه از ديوارهاي طلاي جشنواره‌اي گفت كه امسال از هميشه ضعيف‌تر برگزار شد و حاشيه‌هايش از همه ادوار گذشته بيشتر و فجيع‌تر بود. حاشيه‌هايي كه همه هم‌صنف‌هاي نويد محمدزاده به آن اذعان دارند و برخي‌شان با صداي بلند از آنها گلايه كردند و برخي هم كه صدايي براي اعتراض و انتقاد بلند نكردند، حداقل زبان به تعريف و تمجيد نگشودند.

بازتاب حرف‌هاي نويد محمدزاده از همان فرداي اختتاميه آغاز شد. هادي حجازي‌فر، بازيگر نقش حاج احمد متوسليان «ايستاده در غبار» و كمال جنجالي «ماجراي نيمروز» اولين نفري بود كه در يك گفت‌وگو، ناراحتي‌‌اش از اين حرف‌ها را ابراز كرد. او كه شانس اول دريافت سيمرغ نقش مكمل مرد بود و بر اساس برخي شنيده‌ها پس از اين كه يك سايت سينمايي در يك اقدام غيرحرفه‌اي برندگان سيمرغ بهترين بازيگر نقش مكمل و نقش اصلي را رسانه‌اي كرد، جايزه را تغيير دادند و آن را به نويد محمدزاده دادند، در گفت‌وگويي در مورد حرف‌هاي بازيگر «بدون تاريخ، بدون امضا» روي سن گفت: «حقيقتش من بازي نويد در فيلم «بدون تاريخ بدون امضا» را نديده‌ام اما خودم از طرفدارهاي بازي او هستم و از اين كه جايزه گرفت هم ناراحت نشدم. فقط چيزي كه بقيه را ناراحت كرد، حرف‌هايي بود كه نويد در مراسم اختتاميه زد! بالاخره نويد هم زحمت مي‌كشد و به نظرم برندگان و بازندگان نبايد درباره جايزه‌ها چيزي بگويند و لازم است تا دوباره كار كنيم و نگاهي رو به جلو داشته باشيم.»

ميلاد كي‌مرام هم چند روزي پس از اختتاميه، با انتشار پستي در صفحه اينستاگرام‌اش به نويد محمدزاده واكنش نشان داد. او در اين باره، پس از اين كه ليستي از افرادي آورد كه به نظرش در حق‌شان اجحاف شده بود و جايزه نگرفته بودند، با كنايه‌اي كه همه هدف آن را نويد محمدزاده برداشت كردند، نوشت: «عمو جون، قشنگ، كارى به ديوار نداشته باش شما، ياد بگير اندازه حرفات قد بكشى، دوما با ديوار كار نداشته باش شما، ببين باد از كدوم ور مياد خودتو رها كن، شُل بگير دنيارو. سوما شما يك تغيير رشته هم مي‌تونى بدى برى تو مسابقات موج‌سوارى شركت كنى، بى‌شك يكى از بهترين‌ها مي‌شى. يا رب مباد آن كه گدا معتبر شود!»

حرف‌هاي عجيب نويد محمدزاده كه روزگاري خود از بي‌عدالتي در سينما ضربه خورده است و حتي اشك به چشمانش آمده، واكنش برخي از اهالي مطبوعات را نيز به دنبال داشت. احسان دبير وزيري، دبير سرويس سينماي ايران كافه سينما، در يادداشتي اين‌طور مي‌نويسد: «نويد محمدزاده كه روزي خود يكي از قربانيان اين قبيل حساب‌گري‌ها و بي‌عدالتي‌ها بود، حالا و پس از دريافت سيمرغ، پشت قدرت روز، پناه گرفته. آن روز، اعتراض، شيطنت نبود، بلكه اصل حق‌طلبي بود اما الان شده بي‌احترامي و خواب مادري را آشفته كردن. دو سال پيش وقتي داوران در لحظات آخر رأي را عوض كردند، او سخت غمگين بود و مي‌گريست. با اين تفاوت كه كافه سينما به عنوان رسانه‌اي مستقل توانست بعد از تماس با داور مستقلي مثل فرامرز قريبيان بر حق پايمال شده او صحه بگذارد و منتشر كند كه سيمرغ حق محمدزاده است. رضا عطاران كه خود سيمرغ را به خانه برده بود و بدون تعريف و تمجيد از داورها از سن پايين آمده بود‌، باز در تماس با كافه سينما سيمرغ را حق خود ندانست اما حالا محمدزاده پس از تكذيب چندباره صحبت‌هاي گذشته‌اش، دم از احترام به رأيي مي‌زند كه با بي‌احترامي به آن محبوب شد و ستون هوادارانش را بنا كرد.»

ميثم محمدي هم در بخشي از يادداشت خود كه در سايت سينماسينما منتشر شد، نوشت: «نويد محمدزاده بازيگر فيلم سينمايي «عصباني نيستم» كه در دوره سي‌ودوم همين جشنواره فجر، براي ندادن سيمرغ و جابه‌جا شدن نامش با رضا عطاران اشك مي‌ريخت و در مصاحبه‌هاي بعد از آن هم هميشه افسوس مي‌خورد و حرف از ظلمي مي‌زد كه به زعم اهالي رسانه و منتقدان و اهل فن هم به ناحق بر او شده بود، حالا سرش به كدام سنگ سخت خورده كه آن روزها را فراموش كرده و درد تضييع حق همكارانش را فراموش كرده و همه چيز را شيطنت و بي‌اخلاقي و بي‌احترامي مي‌داند و جالب‌تر از همه، در مقابل مديراني تا كمر تا مي‌خورد كه به قول خودش سيمرغ‌اش را ندادند و هنوز به او بدهكارند! در دوره سي‌ودوم هم احترام به داوران واجب بود و آنها هم محترم بودند و عقبه سينمايي داشتند!»

نويد محمدزاده اما اين روزها سكوت اختيار كرده و هيچ واكنشي به اين حرف‌ها نشان نمي‌دهد. قطعاً او خوب مي‌داند كه با حرف‌هايي كه روي سن اختتاميه زده، خيلي‌ها را ناراحت كرده است؛ خيلي از هم‌صنفانش را كه مثل ميلاد كي‌مرام و هادي حجازي‌فر، واكنش مستقيمي نشان نمي‌دهند و دلخوري از او را براي خودشان نگه داشته‌اند. خيلي از آنها كه امسال مثل نويد خوش‌شانس نبودند تا مورد تأييد اين هيأت داوران به زعم سينمايي‌ها با سليقه عجيب غريب قرار بگيرند و سيمرغ جشنواره را به خانه ببرند.»
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر