بازدید 2031

بشارجعفری: هنوز نتیجه‌گیری درباره نشست آستانه زود است

رئیس هیئت سوری در مذاکرات آستانه گفت: هنوز زود است که در مورد خوش‌بینی و یا بدبینی نسبت به نتایج نشست آستانه صحبت کنیم.
کد خبر: ۶۶۸۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰ 16 February 2017

رئیس هیئت سوری در مذاکرات آستانه گفت: هنوز زود است که در مورد خوش‌بینی و یا بدبینی نسبت به نتایج نشست آستانه صحبت کنیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار جعفری، رئیس هیئت سوری در مذاکرات آستانه گفت: هنوز صحبت کردن در مورد خوش‌بینی و یا بدبینی نسبت به نتایج نشست آستانه زود است. اما آن چیزی که هم‌اکنون مورد توجه است، این است که هیئت ترکیه و هیئت مخالفان مسلح، هنوز نرسیده‌اند.

وی گفت: دیدارهای دوجانبه‌ای با روسیه و ایران با هدف موفقیت نشست آستانه انجام شده است. در این دیدارها اطلاعات و داده‌های هیئت سوری با هیئت روسی و ایرانی به منظور انجام تمهیدات به شکل خوبی بررسی شده است.

از سوی دیگر، الکساندر لاورنتیف، رئیس هیئت روسیه در نشست آستانه نیز گفت: کارها در آستانه به شکل خوبی پیش می‌رود و برخی از دشواری‌ها وجود دارد که امیدواریم امروز (پنجشنبه) آنها را حل کنیم. گروه مشترکی برای تدوین اسناد مهمی تلاش می‌کند و برای تصویب آن نیاز به کمی وقت داریم.

وی گفت: این نشست به حمایت از آتش‌بس و انتقال به روند سیاسی کمک خواهد کرد.

لاورنتیف اظهار داشت: گروه‌های بسیاری خواهان ملحق شدن به مذاکرات آستانه و امضای توافق با روسیه هستند. نمایندگان سازمان ملل به نشست‌های آستانه به عنوان حامی روند سیاسی ژنو نگاه می‌کنند.

وی تصریح کرد، تمامی گروه‌ها و هیئت‌ها دیدگاه‌های سازنده‌ای را ابراز می‌کنند و امیدواریم که نتایج اقدامات پیوسته ما که نه تنها در آستانه بلکه روزانه در چارچوب کارگروه‌ها و در جریان مذاکرات میان وزرا انجام می‌شود، امروز اعلام شود.

رئیس هیئت روسی در مذاکرات آستانه گفت: مسائلی وجود دارند که نیازمند توافق مجدد هستند و این امر به منظور تصمیم‌گیری‌های متوازن است. این تصمیمات در تقویت آتش‌بس نقش خواهند داشت و این مساله‌ای است که اساس پیشرفت در حل و فصل بحران به شمار می‌رود و مساله مهم‌تر این است که زمینه‌ای برای دستیابی به روند سیاسی و آغاز مذاکرات سوریه است.

وی گفت: شرایط "آستانه یک" بسیار مفید و جذاب بود چراکه طبق اطلاعات وارده، تعداد زیادی از گروه‌های مسلح تمایل خود را برای پیوستن به این نشست و دستیابی به توافق با روسیه ابراز کرده‌اند.

لاورنتیف گفت: با استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه درخصوص موکول کردن زمان نشست ژنو از ۲۰ به ۲۳ فوریه به توافق رسیده‌ایم و هیئت روسیه مذاکراتی را با هیئت سازمان ملل انجام داده است و امیدواریم نتایج مثبتی را به دنبال داشته باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر