بازدید 18812
۱
مروری بر روزنامه های پنجشنبه 28 بهمن ماه؛

تأیید گمانه‌زنی‌ها درباره پیام امیر کویت / در سوگ چهلمین روز درگذشت آیت الله

روزنامه های امروز، بیانات دیروز رهبر انقلاب در جمع هزاران تن از مردم آذربایجان شرقی پیرامون موضوع آشتی ملی را در کانون توجه قرار داده اند. این در حالی است که برخی روزنامه ها نیز چهلمین روز درگذشت آیت الله هاشمی را مورد توجه قرار داده و به تبیین شخصیت سیاسی و اجتماعی وی پرداخته اند.
کد خبر: ۶۶۷۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 16 February 2017

روزنامه های امروز، بیانات دیروز رهبر انقلاب در جمع هزاران تن از مردم آذربایجان شرقی پیرامون موضوع آشتی ملی را در کانون توجه قرار داده اند. این در حالی است که برخی روزنامه ها نیز چهلمین روز درگذشت آیت الله هاشمی را مورد توجه قرار داده و به تبیین شخصیت سیاسی و اجتماعی وی پرداخته اند.

به گزارش «تابناک»، روزنامه های امروز سخنان دیروز رهبر انقلاب را در کانون توجه قرار داده اند. روزنامه ها بیشتر موضوع واکنش رهبر انقلاب به طرح آشتی ملی و همچنین گلایه مردم از مشکلات اقتصادی را در کانون توجه قرار داده اند.


چهلمین روز درگذشت آیت الله هاشمی

تأیید گمانه‌زنی‌ها درباره پیام امیر کویت / در سوگ چهلمین روز درگذشت آیت الله

احمد شیرزاد در یادداشتی در روزنامه آرمان با عنوان «آیت‌الله هاشمی در همه مسائل پیشرو بود» نوشت: «در دوران احمدی‌نژاد، آیت‌ا... هاشمی به خوبی خطر گرایش دولت‌های نهم و دهم به عوامفریبی را متوجه شد. او بیم آن را داشت که کشور در آن دوران به سمت روش‌های مخرب و آسیب‌زا برود. او بسیار زودتر از دیگران این موضوعات را درک می‌کرد. در مساله مربوط به انرژی هسته‌ای کشور در شرایط دشواری قرار گرفته بود.آیت‌ا... هاشمی این موضوع را نیز بسیار زودتر از دیگران متوجه شد و پیش از همه هشدار داد که ادامه این نوع دیپلماسی به کشور لطمه وارد می‌کند. در وصف ایشان می‌توان گفت که تفکرات و دیدگاه‌های آیت‌ا... هاشمی یک دهه پیشروتر از سایرین بود. آیت‌ا... هاشمی بعد از اینکه دور دوم ریاست جمهوری احمدی نژاد به پایان رسید نیز احساس مسئولیت کرد و تلاش کرد که بار دیگر کشور را به مسیر سازندگی و رشد بازگرداند. دکتر روحانی نیز پس از اینکه به ریاست جمهوری رسید، مسیری را پیش گرفت که مدنظر آیت‌ا... هاشمی بود.آیت‌ا... هاشمی همواره یکی از حامیان اصلی خردورزی و میانه‌روی در دولت تدبیر و امید بود.»

حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در یادداشتی در روزنامه ایران با این تیتر «اهداف و اندیشه‌های هاشمی» نوشت: « چه در دوران سازندگی و چه در دهه‌های اخیر در مجمع تشخیص مصلحت نظام همواره در حال مطالعه، آموختن، اندیشیدن و آموزش دادن نیروهای لایق برای اعتلای ایران و اسلام بود. ‌ هاشمی را خداوند، بزرگ آفریده بود و او این بزرگی را نه دستمایه‌ای برای تکبر و فخر فروشی بلکه سرمایه‌ای برای ساختن ایرانی سراسر آبادانی و عاری از فقر به کار گرفته بود.

همه کسانی که ایامی کوتاه یا بلند با مرحوم‌ هاشمی کار کرده بودند، هیچ گاه به یاد ندارند که ایشان در مقابل اندیشه‌های بلند، راهکارهای نو و فکر‌هایی بدیع و آرمانی اندک مقاومتی کرده باشد؛ چه آقای‌ هاشمی همواره مشوق فکرها و اندیشه‌های بزرگ بود. او به ایرانی می‌اندیشید که به عنوان الگو و نمونه در جهان مطرح می‌شود؛ او علاقه داشت ایرانی‌ها در رفاه ، آسایش و آرامش زندگی کنند؛ او علاقه داشت که ایران مظهر وحدت فرق اسلامی باشد و در این راستا بارها و بارها برای تنش زدایی از روابط ایران با کشورهای منطقه همچنین کشورهای صنعتی پیشگام بود. آقای‌ هاشمی به ایرانی می‌اندیشید که مبلغ صلح و مسالمت جو است؛ و او مصلحی بود که توانست بخش مهمی از افکار خود را به جامعه مدیران ایران منتقل کند.

امروز اگر‌ هاشمی نیست نسلی از مدیران دلسوز وجود دارند تا در سایه نظام جمهوری اسلامی و تدابیر رهبر معظم انقلاب بتوانند ایران را

به قله‌های بلند عزت رهنمون شوند؛ امروز سرمایه‌های انسانی فراوانی که در لوای انقلاب اسلامی و سیاست‌های یاران وفادار امام(ره) از جمله آقای‌ هاشمی رفسنجانی تربیت شدند، اندوخته و ظرفیت عظیم نظام و کشور هستند. بر ماست که در نبود شخصیت‌هایی مثل آقای‌ هاشمی، با کار جمعی، هماهنگ و تعامل سازنده بین نیروهای تحصیلکرده و کارآزموده و مدیران با تجربه، مسیر تعالی کشور را بپیماییم و هم جمهوریت و هم اسلام را تقویت کرده و کارها را به سامان برسانیم؛ ان‌شاءالله ایرانی آباد داشته باشیم تا روح امام(ره)، شهدا، آقای‌ هاشمی رفسنجانی و دیگر درگذشتگان و بزرگان کشورمان، به ایرانی سربلند ببالند و مردم در سایه اسلام و نظام جمهوری اسلامی از مشکلاتی که امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، فارغ شوند.»

سفر منطقه ای یک روزه رئیس جمهور

تأیید گمانه‌زنی‌ها درباره پیام امیر کویت / در سوگ چهلمین روز درگذشت آیت الله

روزنامه ایران در گزارشی با عنوان «پاسخ مثبت همسایگان جنوبی به ابتکار منطقه‌ای ایران» نوشت: « گمانه‌زنی‌ها درباره پیام امیر کویت تأیید شد»؛ محتوای پیام امیر کویت به عالی‌ترین مقام اجرایی جمهوری اسلامی ایران در نهایت آشکار شد. این در حالی است که طی هفته‌های گذشته هیچ یک از گمانه‌زنی‌ها و اخبار غیر رسمی مبتنی بر اینکه وزیر امور خارجه کویت در سفر به تهران حامل پیامی برای آغاز مذاکره میان ایران و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بوده است، مورد تأیید یا رد مقامات رسمی دو کشور قرار نگرفته بود. با این حال احتمال درست بودن این اخبار با توجه به نشانه‌های مثبت و منفی ارسال شده از سوی طرف اساسی این اختلاف به نحوی بود که رسانه‌ها با احتیاط تحلیل‌های خود را بر اهمیت داشتن این سفر فراتر از روابط دوجانبه تهران با مسقط و کویت قرار دادند.

روز گذشته اما حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران دقایقی پیش از آغاز سفر یک روزه‌اش با تأیید اینکه پیام ارسالی، پیام کشورهای حوزه خلیج فارس مبنی بر اراده 6 کشور عضو برای ارتقا و روابط بهتر با جمهوری اسلامی ایران و همچنین حل و فصل سوء تفاهمات از طریق گفت‌وگو و مذاکره بین طرفی بوده است، گفت که «ما از اصل این پیام استقبال می‌کنیم و در جریان این سفر نیز درخصوص ارتقای همکاری‌ها، دیدار و گفت‌وگو خواهیم داشت«.

این اعلام موضع، مهر تأییدی بود بر این گمانه که آنچه «ابتکار عمل منطقه‌ای روحانی در پاسخ به دعوت رسمی مقامات عمان و کویت» خوانده می‌شد، می‌تواند آغاز روند تغییر در مناسبات منطقه‌ای از مسیر نشستن پشت میز حل اختلافات و سوء تفاهم‌ها تلقی شود. اتفاقی که بسیاری تحلیلگران آن را از ضرورت‌های حل مسائل مبتلا به منطقه دانسته و «برجام منطقه‌ای» نام نهاده بودند.»


رضا ميرابيان سفير اسبق ايران در كويت نیز در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «سفري براي كاهش تنش و افزايش آرامش» نوشت: « در سفر رئيس‌جمهور، مسئولان ايراني مي‌توانند نظرات خود را به مقامات كويتي منتقل كنند و آمادگي تهران را براي همكاري در جهت ايجاد امنيت و برقراري آرامش و ثبات در منطقه اعلام كنند. تهران معتقد است كه دستيابي به امنيت در منطقه خليج فارس راهي جز همكاري دسته‌جمعي همه كشورها با يكديگر ندارد و عدم همكاري مي‌تواند زمينه‌ساز حضور بيگانگان از جمله امريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي شود و اين مساله، موضوعي نيست كه مورد علاقه ما باشد زيرا حضور بيگانگان نه تنها امنيت‌آفرين نيست بلكه ثبات‌زدا و تنش‌آفرين است. در نهايت، سفر رييس‌جمهور ايران به كويت مي‌تواند در مقطع حساس و خطير كنوني از اثرگذاري بالايي برخوردار باشد و نقش اساسي و مهمي در رفع سوءتفاهم‌ها، كاهش تنش‌ها و ايجاد امنيت و افزايش آرامش و ثبات در منطقه داشته باشد و كليدي براي قفل عدم گفت‌وگو ميان ايران و كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس باشد و باب مذاكره و ديپلماسي ميان طرفين را مهيا سازد و گشايش‌هايي هم در روابط دوجانبه و هم در مناسبات منطقه‌اي ايجاد كند.»

طرح از روزنامه شهروند

تأیید گمانه‌زنی‌ها درباره پیام امیر کویت / در سوگ چهلمین روز درگذشت آیت الله

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱
در زمان اقای هاشمی مدت 8 سال حق تدریس بودیم و یک هشتم یک اموزگار رسمی حقوق می گرفتیم بعد از 8 سال که رسمی شدیم 5 سال سابقه برایمان منظور کردند ..نام این کار را چه می توان گذاشت ...در ان 8 سال چه بیماریهای که نکشیدیم ...چه مشکلاتی که نداشتیم..
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر