بازدید 12924
در گفت‌وگو با «تابناك»؛

واعظی انتصاب رئیس ستاد انتخاباتی روحانی را تأیید کرد/ شريعتمداري به زودی استعفا مي‌کند

وي با تأكيد بر اينكه هر كه بخواهد در ستاد آقاي روحاني فعاليت كند، قطعا نمي‌ تواند سمت دولتي داشته باشد، یادآور شد: «محمد شريعتمداري» معاون اجرایی رئیس جمهور که ریاست ستاد انتخاباتی رئیس جمهور را عهده دار شده است، با آغاز به كار ستاد انتخاباتي از سمت خود استعفا خواهد داد.
کد خبر: ۶۶۷۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹ 15 February 2017
هرچند انتصاب «محمد شريعتمداري» به عنوان رئيس ستاد انتخاباتي «حسن روحاني»، تاكنون از سوي او نه تكذيب شده و نه تأييد، نزديكان به دولت يازدهم، احتمال اين انتصاب را بسيار بالا مي دانند. اين انتصاب در فاصله سه ماه مانده تا انتخابات رياست جمهوري دوازدهم و پس از برطرف شدن ترديدهايي كه روحاني براي حضور در انتخابات آينده داشت، نشان مي‌ دهد كه ستاد انتخاباتي رئيس دولت فعلي پيش از اقدامات ساير كانديداها از جريان مقابل، كم كم در حال شكل گيري است.

به گزارش «تابناک»، البته اين ستاد كه از ابتدا قرار بود به رياست «محمد علي نجفي» آغاز به كار كند و به دليل مشكلات جسماني او بر عهده معاون اجرايي رئيس جمهوري گذاشته خواهد شد، به دليل آنچه در قانون تصريح شده و آن هم ممنوعيت آغاز تبليغات انتخاباتي پيش از موعد تعيين شده در آن است، هنوز تشكيل نشده تا اطرافيان دولت از هم اكنون بساط تبليغات را پهن كنند.

امروز سرانجام پس از گذشت بیش از یک هفته، انتصاب رئیس ستاد انتخاباتی رئیس جمهور تأیید و این نکته هم یادآوری شد که «محمد شریعتمداری» معاون اجرایی رئیس جمهور به دلیل آنچه انتصاب او به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی روحانی ذکر شده، به زودی از مسئولیت خود استعفا خواهد کرد.

وزير ارتباطات دولت يازدهم، كه عضو شاخص حزب اعتدال و توسعه هم هست، در گفت و گو با خبرنگار «تابناك»، با تأكيد بر اينكه هنوز ستاد انتخاباتي «حجت الاسلام والمسلمین حسن روحاني» تشكيل نشده است، اظهار كرد: ستاد انتخاباتي رئيس دولت يازدهم زماني تشكيل خواهد شد كه قانون اجازه بدهد.

«محمود واعظي» در دفاع از تشكيل ستاد انتخاباتي از سوي رئيس جمهوري عنوان كرد: بالاخره آقاي روحاني هم بايد ستادي داشته باشد. وقتي كه گروه هاي مردمي و جريانات سياسي مي ‌خواهند از ايشان حمايت كنند، بالاخره بايد يك جايي باشد كه اين ها را با هم هماهنگ كند.

اين عضو ارشد حزب اعتدال و توسعه، كه خود يكي از اعضاي ستاد «حسن روحاني» در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در سال 92 بود، در خصوص انتصاب رئيس اين ستاد در اين دوره از انتخابات تأكيد كرد: اين ستاد احتمالا به رياست آقاي شريعتمداري تشكيل خواهد شد.

واعظي در عين حال عنوان كرد:‌ اعضاي اين ستاد هنوز مشخص نيستند، ولي كم كم آنها نيز مشخص خواهند شد. در حالي‌كه احزاب و گروه هاي سياسي و حاميان مردمي رئيس جمهوري كار خود را از مدت‌ها پيش شروع كرده اند، در نهايت يك جمع كوچكي هم اين ستاد را به عنوان هماهنگ كننده تشكيل مي‌ دهند تا كارها را به انجام برسانند.

وي با تأكيد بر اينكه هر كه بخواهد در ستاد آقاي روحاني فعاليت كند، قطعا نمي‌ تواند سمت دولتي داشته باشد، یادآور شد: «محمد شريعتمداري» معاون اجرایی رئیس جمهور که ریاست ستاد انتخاباتی رئیس جمهور را عهده دار شده است، با آغاز به كار ستاد انتخاباتي از سمت خود استعفا خواهد داد.

به گزارش «تابناک»، پیشتر در برخی خبرها آمده بود که «محمد شریعتمداری» از سمت خود در معاونت اجرایی رئیس‌جمهور استعفا خواهد داد، چون مسئولیت ریاست ستاد انتخاباتی «حسن روحانی» را بر عهده گرفته است. همچنین عنوان شده که «محمدعلی نجفی» به‌ دلیل مشکلات جسمی از فعالیت اجرایی در ستاد روحانی عذرخواهی کرده و ریاست اتاق فکر ستاد انتخاباتی رئیس جمهور برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را پذیرفته است.

در انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم «محمدرضا نعمت زاده» و «اکبر ترکان» ریاست و قائم مقامی ستاد انتخاباتی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی را بر عهده داشتند که برای انتخابات آتی چنین عناوینی به آنها در ستاد انتخاباتی سپرده نشده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار