بازدید 6713

دستگیری گرداننده کانال‌های مستهجن در گرگان

کد خبر: ۶۶۷۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷ 15 February 2017
مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان از دستگیری فردی که اقدام به انتشار تصاویر مستهجن در سطح گسترده در یکی از شبکه‌های اجتماعی موبایلی کرده بود، خبر داد.
 
به گزارش ابتکار، سروان وحید صاحبکاران اظهار کرد: انتشار تصاویر غیر اخلاقی و مستهجن در فضای مجازی و ترغیب و تحریک افراد به دستیابی به این‌گونه تصاویر برابر ماده 14 و 15 قانون مجازات جرایم رایانه‌ای جرم است و پلیس فتا با رصد شبانه روزی این فضا با منتشرکنندگان اینگونه تصاویر برابر قانون رفتار خواهد کرد.
 
وی افزود: اخیرا کارشناسان این پلیس با رصد فضای مجازی کانالی‌ با چند هزار عضو را رصد کردند که در زمینه انتشار تصاویر مستهجن ‌و ترغیب و تشویق افراد به اعمال منافی عفت فعالیت می کرد که پس از ‌هماهنگی با مرجع قضایی‌ دستگیری مدیر کانال مذکور در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
 
وی بیان کرد: با فعالیت‌های فنی و تخصصی صورت گرفته‌ نهایتا فردی به هویت «ز.ط» شناسایی و دستگیر شد که در ادامه مشخص شد نامبرده علاوه بر کانال مذکور، چهار کانال و گروه دیگر را هم با چند هزار عضو مدیریت می کند.
 
صاحبکاران ادامه داد: این فرد پس از دستگیری، ضمن اظهار عدم آگاهی از قانون، انگیزه ‌خود را از انجام این عمل مجرمانه را ایجاد سرگرمی برای افراد و تشویق از سوی برخی دوستان در خصوص راه‌اندازی کانال‌ها و گروه‌های مختلف عنوان کرد. وی اظهار کرد: پرونده نهایتا جهت سیر مراحل قضایی به دادسرا ارسال شد.
 
مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان گفت: پلیس فتا با توجه به وظایف ذاتی خود با عوامل ترویج فساد و فحشا در فضای مجازی برابر قانون قاطعانه رفتار خواهد کرد. صاحبکاران از خانواده‌ها خواست نظارت مستمر و بیشتری بر عملکرد فرزندان خود داشته باشند و آنها را در فضای مجازی رها نکنند و به تمام کاربران شبکه‌های اجتماعی توصیه کرد از عضویت در این قبیل کانال‌ها و گروه‌ها خودداری کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار