بازدید 3541

گلایه ترامپ از رخنه اطلاعاتی کاخ سفید

رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه از درز اطلاعات محرمانه دولت به رسانه‌ها انتقاد کرد.
کد خبر: ۶۶۷۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵ 14 February 2017
رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه از درز اطلاعات محرمانه دولت به رسانه‌ها انتقاد کرد.

به گزارش فارس، ساعاتی پس از آنکه «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید تحت فشار رسانه‌ها مجبور به استعفا شد، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از درز اطلاعات دولت به رسانه‌ها گلایه کرد.

یک ماه قبل بود که دستگاه قضایی آمریکا اعلام کرد در حال بررسی روابط فلین و چند مقام دیگر آمریکا با روسیه است. آن زمان گفته می‌شد که فلین همزمان با اعلام آخرین دور تحریم‌های دولت «باراک اوباما» علیه مسکو، با سفیر روسیه تلفنی صحبت کرده و وعده رفع تحریم‌ها را داده است.

فلین و بعدا «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور این ادعا را رد کرده و گفتند در این مکالمه تلفنی، صحبتی از تحریم‌ها نشده است.

اما روزنامه «واشنگتن‌پست» این هفته با انتشار گزارشی به نقل از چند مقام کنونی و سابق کاخ سفید این ادعا را رد کرده و نوشت که دستگاه‌های امنیتی آمریکا مکالمه فلین را ضبط کرده‌اند و می‌دانند که او دروغ می‌گوید.

در پی انتشار این گزارش، بالاخره امروز فلین از سمتش کناره‌گیری کرد و سرپرستی موقت برای پست او تعیین شد.

ترامپ که قبلا گفته بود از گزارش واشنگتن‌پست بی‌خبر است، امروز در توییتر نوشت: «مسئله اصلی این است که چرا انقدر مسائل، به صورت غیرقانونی از واشنگتن درز می‌کند؟ آیا وقتی من مشغول پرونده کره شمالی یا مسائل دیگر باشم هم چنین درزهایی رخ خواهد داد؟»

این اولین واکنش ترامپ به کناره‌گیری فلین بود، اما وی بدون اشاره به اقدام فلین، رسانه‌ها و مقامات مصاحبه‌کننده با آن‌ها را مقصر جنجال اخیر دانست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان