بازدید 2254
سفیر سوریه در چین:

چین بزرگترین شریک تجاری سوریه است

سفیر سوریه در چین طی گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که پکن بزرگترین شریک تجاری کشورش است و 80 درصد مبادلات اقتصادی سوریه را شامل می‌شود.
کد خبر: ۶۶۷۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳ 14 February 2017
سفیر سوریه در چین طی گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که پکن بزرگترین شریک تجاری کشورش است و 80 درصد مبادلات اقتصادی سوریه را شامل می‌شود.

به گزارش فارس، عماد مصطفی سفیر سوریه در پکن گفت چین بزرگترین شریک تجاری دمشق است و حدود 80 درصد از تجارت خارجی سوریه با چین انجام می‌گیرد.

وی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت، «پیش از شروع بحران سوریه، چین بزرگترین شریک تجاری ما بود. اکنون به دلیل عدم روابط تجاری ما و غرب، نقش چین بزرگ‌تر هم شده است. بنابراین نه تنها چین اولین شریک تجاری است بلکه 80 درصد تمام تجارت سوریه با چین است.»

وی در ادامه گفت سوریه تقریبا همه چیز از چین وارد می‌کند، از ژنراتورهای برق گرفته تا مواد اولیه ساخت ساختمان یا تجهیزات ساخت و ساز و تنوع وسیعی از محصولات چینی به سوریه وارد می‌شود اما در مقابل صادرات نفت سوریه به چین که سابقا قابل توجه بود.

عماد مصطفی افزود، در حال حاضر به دلیل حملات تروریست‌ها به میدان‌های نفتی، بسیار کم شده است.  سفیر در ادامه گفت بنابراین در حال حاضر روابط تجاری دو کشور یک‌جانبه شده است.

سفیر سوریه در چین افزود «اخیرا چین مشارکت خود را در بحران سوریه افزایش داده است. آنها فرستاده ویژه‌ای برای سوریه انتخاب کردند که به سوریه و کشورهای زیادی که در بحران سوریه نقش ایفا می‌کنند، سفر کرد. طی سال گذشته چین تلاش کرده است تا بحران سوریه را حل کند.»

وی همچنین گفت که چین سعی دارد با دور هم جمع کردن طرفین درگیر در مساله سوریه، با گفت‌وگو آن را حل کند. مصطفی ادامه داد بر اساس اطلاعاتی که دارد، چین و روسیه تا حد زیادی در مساله سوریه همکاری می‌کنند.

مصطفی در ادامه گفت‌وگو با اسپوتنیک گفت، حدود 5 هزار تروریست چینی در سوریه حضور دارند و به دلیل آنکه با خانواده‌هایشان به سوریه سفر کرده‌اند، کودکان چینی در سوریه ویدیوهایی با در دست داشتن سلاح گرم و سرد منتشر می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار