بازدید 3108

صعودبورس‌های‌آسیایی‌درواکنش‌به‌تحولات‌سیاسی مثبت

بازارهای سهام آسیا روز دوشنبه با بهبود امیدها نسبت به برنامه اصلاحات مالیاتی رییس جمهور آمریکا، آمار اقتصادی جهانی مثبت و افزایش قیمت بعضی از کالاها صعود کردند.
کد خبر: ۶۶۷۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰ 13 February 2017
بازارهای سهام آسیا روز دوشنبه با بهبود امیدها نسبت به برنامه اصلاحات مالیاتی رییس جمهور آمریکا، آمار اقتصادی جهانی مثبت و افزایش قیمت بعضی از کالاها صعود کردند.

به گزارش ایسنا، شاخص ام اس سی آی بورسهای آسیا اقیانوسیه بجز ژاپن ۰.۳ درصد رشد کرد. شاخص اس اند پی/ای اس ایکس ۲۰۰ استرالیا ۰.۷ درصد افزایش یافت و سهام مربوط به منابع طبیعی، پیشتاز این رشد بود. شاخص نیک‌کی ژاپن ۰.۴ درصد رشد کرد. شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ ۰.۵ درصد، شانگهای کامپوزیت در سرزمین اصلی چین ۰.۶ درصد و شنزن کامپوزیت ۰.۷ درصد رشد کرد. بازارها در تایوان و سنگاپور از بالاترین رکوردی که از اواسط سال ۲۰۱۵ به این سو داشتند، عقب نشینی کردند.

انتظار می‌رود معاملات بازارهای سهام اروپایی و وال استریت در سطح بالاتری گشوده شود.

اظهارات ترامپ در پنج شنبه گذشته که اعلام کرد قصد دارد برنامه اصلاحات مالیاتی را تا چند هفته آینده رونمایی کند، امیدها را به کاهش بزرگ نرخهای مالیات برانگیخت.

آمار اقتصادی از سوی اقتصادهای بزرگ شامل آمار بازرگانی چین و درآمد شرکتهای آمریکایی هم مثبت بود.

بعلاوه دولت ترامپ در چند روز گذشته از لحن پرخاشجویانه خود که ژاپن را به بهره بردن از کمک امنیتی آمریکا، دزدیدن مشاغل آمریکایی و دستکاری بازارهای ارزی متهم کرده بود، دست برداشته است.

دلار آمریکا در پی دیدار اواخر هفته گذشته میان دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن که در آن از سیاست ارزی یا تدابیر حمایت گرایانه ذکری به میان نیامد و این باور که ترامپ لحن تهاجمی درباره امنیت و اشتغال را تعدیل کرده است، در برابر ین صعود کرد. نرخ برابری دلار در برابر ین با ۰.۹ درصد افزایش، به ۱۱۴.۱۷ ین رسید. این نرخ آخرین بار در ۱۱۳.۶۹ ین ایستاد و به بهبود از رکورد پایین ۱۱۱.۵۹ ین در سه شنبه گذشته ادامه داد.

یک سخنگوی دولت ژاپن اظهار کرد آبه و ترامپ درباره مسائل ارزی صحبت نکردند و رییس جمهور آمریکا برای توافق تجارت دوجانبه درخواست نکرد.

این مقام ارشد ژاپنی گفت: گفت و گوی اقتصادی آمریکا و ژاپن از سوی تارو آسو، معاون نخست وزیر ژاپن و مایک پنس، معاون رییس جمهور آمریکا دنبال می شود و به سیاستهای پولی و مالی و همچنین پروژه‌های زیرساخت و بازرگانی خواهد پرداخت.

امیدها به کاهش مالیات در آمریکا ارزش دلار را مورد پشتیبانی قرار داد و یورو با ۰.۱ درصد کاهش در برابر دلار، به ۱.۰۶۳۱ دلار رسید. ارز واحد اروپایی از نگرانیها نسبت به نامزدی مارین لوپن، ناسیونالیست راستگرای فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، تحت فشارهای منفی قرار گرفته است.

یوان با ۰.۲ درصد کاهش، به پایین‌ترین سطح در یک ماه گذشته رسید.

در بازار کالاها، مس تحت تاثیر توقف عرضه از سوی بزرگترین معادن مس جهان که به دلیل اعتصاب معدنچیان در شیلی و ممنوعیت صادرات از سوی اندونزی بوده است، به بالاترین سطح از ماه مه سال ۲۰۱۵ صعود کرد. این فلز روز دوشنبه با ۱.۱ درصد افزایش، ۶۱۵۷ دلار در هر تن معامله شد.

قیمت‌های نفت پس از رشد چشمگیر در معاملات جمعه، اندکی کاهش یافت. بهای نفت برنت که قیمت پایه بازار بین المللی است، ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۵۶.۶۵ دلار در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش، ۵۳.۷۷ دلار در هر بشکه معامله شد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۲ درصد اُفت کرد و به ۱۲۳۲ دلار رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار