بازدید 2413

کاهش قیمت طلا با امیدواری به افزایش در آینده

یک تحلیلگر گفت: «بی‌ثباتی سیاسی از آمریکا و اروپا گرفته تا منطقه کره، قیمت‌های جهانی را دوباره افزایش خواهد داد و قیمت‌ها نخواهند توانست سطح کمترین قیمت ماه دسامبر را بشکند.»
کد خبر: ۶۶۶۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳ 13 February 2017
یک تحلیلگر گفت: «بی‌ثباتی سیاسی از آمریکا و اروپا گرفته تا منطقه کره، قیمت‌های جهانی را دوباره افزایش خواهد داد و قیمت‌ها نخواهند توانست سطح کمترین قیمت ماه دسامبر را بشکند.»

به گزارش فارس به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات امروز با تقویت ارزش دلار در برابر ین کاهش یافت.

هر اونس طلا با 2.25 دلار کاهش 1231.37 دلار فروخته شد.

ارزش دلار اندکی به بالاترین رقم از 30 ژانویه در برابر رسید چراکه ترامپ در نشست با نخست‌وزیر ژاپن شعارهای انتخاباتی در مورد امنیت و فرصت‌های شغلی را کنار گذاشته بود.

سخنگوی دولت ژاپن گفت آبه و ترامپ در مورد موضوعات مربوط به ارز صحبت نکردند و ترامپ خواستار یک توافق دوجانبه تجاری نیز نشد.

ارزش دلار آمریکا به دنبال اظهارات ترامپ در روز پنج‌شنبه مبنی بر برنامه برای اعلام یک اصلاحات مالیاتی در چند هفته اخیر، به شدت تقویت شد و امیدها برای یک کاهش چشمگیر در مالیات‌ها جان گرفت.

هر اونس طلا 2.26 دلار کاهش یافت و 1231.36 دلار فروخته شد.

به گفته تاجران، در عین حال، ریسک های سیاسی از ناحیه انتخابات در اروپا و نگرانی در مورد سیاست‌های ترامپ همچنان سبب جذابیت طلا به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری است.

به گفته یک تحلیلگر، «قیمت‌ها احتمالا دوباره بهبود می‌یابد حتی اگر تغییرات اندکی صورت گیرد... بی‌ثباتی سیاسی از آمریکا، اروپا گرفته تا در منطقه کره، قیمت‌های جهانی را دوباره افزایش خواهد داد و قیمت‌ها نخواهند توانست سطح کمترین قیمت ماه دسامبر را بشکنند.»

قیمت طلا پس از اینکه در ماه دسامبر به دنبال اقدام فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره بانکی این کشور برای نخستین بار در سال 2016،  به کمترین رقم در 10 ماه پیش از آن برابر با 1122.35 دلار رسید، تاکنون نزدیک به 10 درصد افزایش ارزش داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار