بازدید 2300

آلودگی نفتی و پساب های صنعتی تهدید جدی دریای خزر

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس با بیان اینکه آلودگی نفتی و پساب های صنعتی نسل آبزیان دریای خزر را تهدید می کند، گفت: رفع معضل آلودگی دریای خزر نیازمند همکاری مشترک کشورهای حوزه دریای خزر است.
کد خبر: ۶۶۶۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵ 13 February 2017
عزت‌الله یوسفیان‌ملا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بحرانی خواندن وضعیت آلودگی دریای خزر با بیان اینکه در رابطه با این موضوع ملاحظات سیاسی وجود دارد، تصریح کرد: بر اساس قراردادهای گذشته، ایران و شوروی سابق هر کدام 50 درصد از دریای خزر سهم داشتند که شوروی با فروپاشی به 5 کشور تجزیه شد، در حال حاضر کشورهای تجزیه شده خواستار این هستند که 50 درصد سهم ایران باید میان آنها و ایران توزیع شود.

نماینده مردم آمل ولاریجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تقسیم شدن 50 درصد دریای خزر میان ایران و کشورهای تجزیه شده شوروی سابق ظلمی آشکار است، تصریح کرد: موضوع آلودگی دریای خزر هم یکی از ابعاد پنهان این ظلم است و تاریخ در این باره قضاوت خواهد کرد که ایران چه حقی دارد و برخی از مدیران کشور به دلیل برخی ملاحظات سیاسی دارند این حق را از دست می دهند.

وی با انتقاد از اینکه کشورهای حوزه دریای خزر با بی توجهی فاضلاب های صنعتی خود را به دریای خزر می ریزند، تصریح کرد: متاسفانه تمامی فاضلاب های صنعتی کشوری مانند ترکمنستان به دریای خزر سرریز می شود و بادهایی که از سوی دریای سیاه می‌وزد زباله ها را به سمت ایران روانه می کند که با این اوصاف در حال حاضر دریای خزر مملو از زباله هایی مانند الوار، چوب و ... است این در حالی است که مسئولان کشور کمترین توجهی به این امر ندارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه وزارت امور خارجه و شورای عالی امنیت ملی عزم راسخی برای پیگیری آلودگی دریای خزر از جانب کشورهای همسایه ندارند، تصریح کرد: متاسفانه برخی مدیران به فکر منفعت طلبی خود هستند و به همین دلیل خموشی را پیشه خود کردند این در حالی است که مدیران باید با قاطعیت این امر مهم را پیگیری کنند.

یوسفیان ملا با هشدار نسبت به اینکه آلودگی نفتی و پساب های صنعتی نسل آبزیان دریای خزر را تهدید می‌کند، تصریح کرد: در این رابطه نه تنها سلامت آبزیان بلکه سلامت انسان ها نیز در معرض خطر قرار دارد.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رفع معضل آلودگی دریای خزر نیازمند همکاری مشترک کشورهای حوزه دریای خزر است، گفت: وزارت امور خارجه و شورای عالی امنیت ملی در این رابطه  باید با عزمی راسخ و قاطعانه اقدامات لازم را در جهت احقاق حق ایران انجام دهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر