بازدید 20642

انتقاد از حجاب گذاشتن وزرای زن سوئدی در تهران

کد خبر: ۶۶۶۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴ 13 February 2017
یک نهاد حقوق بشری در سوییس با صدور بیانیه ای از حجاب به سر کردن وزرای زن سوئدی در هیات همراه نخست وزیر سوئد در تهران، انتقاد کرده است.

به گزارش عصر ایران سازمان  غیر دولتی " دیده بان ملل متحد " که خود را گروهی غیر انتفاعی در امر ترویج حقوق بشر می داند ومقر آن در شهر ژنو سوییس است، با صدور بیانیه ای به حجاب گذاشتن وزرای زن کابینه کشوری که خود را نخستین کابینه "فمنیست " جهان معرفی کرده، اعتراض کرده است.

در این بیانیه تاکید شده نخستین کابینه فمنیست جهان با گذاشتن حجاب اجباری در تهران ، بر سر ارزش های بنیادی خود معامله کرده  و نیز به حقوق بشر زنان ایرانی خیانت کرده است!

در این بیانیه با ظالمانه و ناعادلانه خواندن قانون حجاب اجباری در ایران، تمکین وزرای زن سوئدی به این قانون را مغایر با تعهد نخستین کابینه فمنیست جهان در ترویج حقوق زنان دانسته است.

"دیده بان ملل متحد" تمکین وزرای زن سوئدی به قانون حجاب اجباری را مغایر با " سیاست خارجی فمنیستی " و کسب برابری حقوقی بین زنان و مردان که هدف دولت سوئد اعلام شده، دانسته است.

همچنین در روزهای گذشته نمایندگان احزاب راست و چپ میانه در پارلمان سوئد به حجاب گذاشتن وزرای زن سوئدی در جریان سفر به ایران انتقاد کرده و این کار آنها را گردن نهادن به یک "آپارتاید جنسیتی"  دانسته اند.

این نخستین بار نیست که حجاب میهمانان سیاسی خارجی در ایران سوژه و مایه انتقاد از آنها در داخل کشورهایشان می شود. پیشتر انتقادهای مشابهی از حجاب جولی بیشاپ وزیر امور خارجه استرالیا در جریان سفر سال گذشته او به ایران ، شده بود.

گفتنی است در هیات همراه نخست سوئد در سفر به ایران، هفت وزیر زن او را همراهی می کردند. حضور پرتعداد وزرای زن سوئدی در سفر به ایران حتی توجه رسانه ها و شبکه های اجتماعی در ایران را نیز به خود جلب کرده است.
 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۸
انتشار یافته: ۱۸
حق دارند خب!!!
مگه اونا نسبت به پوشش مسئولين خانم ما در سفر به كشورهاشون دخالتي ميكنن...؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
آقای دانا
در ایران این جز قوانین هستش!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
جالب اینجاست که خود این افراد اعتراضی نداشته اند و به قوانین کشور میهمان احترام گذاشته اند ولی یه عده کاسه داغ تر از آش نظرات بیخودی می دهند !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
طرف خودش حجاب رو قبول کرده شما چرا ناراحتی؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
یه بی خرد یه چیزی میگه یه مشت نادان هم الکی مثبت میدن. هر کشوری برای خودش قانون داره اگر کشوری قانون الزام به بی حجابی داشته باشه حتما ما رو ملزم به رعایت اون قانونی می کنند .
گیوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
حجاب داشتن ما دلیل شرعی و قانونی داره و حجاب نداشتن اجباری در اروپا هیچ مبنای قانونی و عرفی و دیدنی نداره
سازمان ملل غلط زیادی کرده
چه مسخره که سازمان ملل نمیدونه که هر خارجی باید تابع قوانیین کشوری باشه که در اون حضور داره.
التماس شان که نکرده بودیم که بیان
این بیچاره ها خودشون حرفی ندارن این فمینیست ها چی میگن؟!
درمقابل اين همه زن مسول سويدي ما فقط يكي داشتيم! مايه تاسفه
البته در جامعه اسلامی حجاب اجباری نیست..و حجاب اجباری برای مسلمانان هست ن همه افرادی ک در جامعه اسلامی زندگی میکنند..اما متاسفانه این مسئله در قانون ب نحو دیگری اجرا میشه ک باید درست شه و مطابق شرع شود
چقدر هم بشون میاد.
حجاب گذاشتن احترام اين بزرگواران هست به ما و فرهنگ ما
مگر مسئولین مونث جمهوری اسلامی در سفرهای خارجی مجبور به برداشتن حجابشون میشوند؟
نباید حجاب بر سر می گذاشتند در عربستان که مهد اسلام است زنان خارجی حجاب بر سر نمی گذارند در ایران به اجبار مجبور به انجام این کار هستند ما کاسه داغ تر از آش هستیم همه چی ما از طریق سیاه کاری و سالوس و دو رویی انجام می شود پوسته اسلام را گرفته ایم و اصل آن را رها کرده ایم آیا اگر غربی ها بگویند وقتی به کشورشان می روید باید به قانون آنجا احترام بگذارید و بی حجاب باشید شما قبول می کنید ؟ یا فریاد وا اسلاما سر می دهید ؟
بیچاره ها بدون آرایش حجابشون از بعضی تهرانی ها خیییلی بهتره :))
در عکس سوم همشون مودب وایسادند یاد یک استیکر افتادم ...20 تمام ..!!!!!

ولی خدایی ملاحظه بفرمایید یکیشون آرایش ندارند و جراحی بینی...
حالا ببینید برخی بانوان گرامی ایران زمینو که 2 ساعت باید حتما جلوی آینه نقاشی کنند ...
مگه مسئولان زن ما وقتی به کشورهای خارجی میرن اونا رو اجبار میکنن که بی حجاب بشن.پس ما هم حق نداریم حجاب رو به خانمهایی که میان ایران اجبار کنیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر