بازدید 3958
۱

واکنش "نوبخت" به ربوی بودن فاینانس

کد خبر: ۶۶۶۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷ 13 February 2017
در حالی که چند روز قبل شورای نگهبان تامین مالی خارجی (فاینانس) را مصداق ربا دانسته بود، سخنگوی دولت تاکید کرد این اتفاقی است که هر سال می افتد و در نهایت شورای نگهبان با آن موافقت می‌کند.

به گزارش تسنیم، اواخر هفته گذشته ایرادات شورای نگهبان به لایحه برنامه ششم توسعه منتشر شد. یکی از مهمترین بندهای ایرادات این شورا به لایحه برنامه، موضوع ربوی دانستن فاینانس یا تامین مالی خارجی بود.

در متن نامه شورای نگهبان به مجلس در خصوص این موضوع آمده است، اطلاق تأمین مالی خارجی (فاینانس) در این مصوبه از جمله در بند 1 ماده 4 و بند (الف) ماده 69، نسبت به مواردی که مستلزم ربا می باشد، خلاف موازین شرع شناخته شد

اما رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به خبرنگار تسنیم در مورد این ایراد شورای نگهبان به برنامه ششم توسعه با بیان اینکه سالهای زیادی است که در اقتصاد از فاینانس استفاده می شود، گفت: وقتی که چنین شبهه‌ای مطرح می‌شود ابتدا شورای نگهبان موضوع را به طور کلی رد می‌کند، سپس با ورود دولت و استدلالی که از سوی دولت مطرح می‌شود و به پشتوانه تایید مجلس معمولا هر ساله این موضوع با موافقت شورای نگهبان رو به رو می شود. نوبخت البته تاکید کرد هر سال همین اتفاق می افتد.

به گزارش تسنیم، یکی از برنامه‌های اصلی دولت برای خروج از رکود و دستیابی به رشدهای دارای تداوم، استفاده از تامین مالی خارجی می‌باشد. دولت معتقد است در شرایط فعلی که بانکها با تنگنای اعتباری رو به رو هستند بهترین جایگزین تامین مالی از طریق بازار پول،  به کار گیری سرمایه‌های خارجی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
تو ربا داريم غرق مي شيم. كجاي كارند اين دوستان؟!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل