بازدید 2397

آمار خارق العاده پرسپولیس با خارجی‌ها دردربی

کد خبر: ۶۶۶۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸ 12 February 2017
پرسپوليس امروز با سرمربي خارجي خود گام به داربي هشتاد و چهارم خواهد گذشت، اتفاقي كه براي هواداران اين تيم جديد نبوده و نيست. جالب اينكه بدانيد پرسپوليس آخرين‌بار با زوبل آلماني در ليگ چهارم به استقلال باخته و پس از آن با هيچ مربي خارجي طعم شكست در داربي را نچشيده.

83
برانكو ايوانكوويچ سرمربي پرسپوليس در داربي دور رفت ليگ شانزدهم بود. پرسپوليس در اين ديدار به تساوي بدون گل مقابل استقلال رضايت داد تا امتيازات بين طرفين تقسيم شود. هدايت استقلال در اين داربي برعهده عليرضا منصوريان بود.

82-81
برانكو در پانزدهمین دوره ليگ برتر هم هدايت پرسپوليس را برعهده داشت و در داربي‌هاي رفت و برگشت روي نيمكت پرسپوليس نشست. پرسپوليس برانكو در دور رفت مقابل استقلال تن به تساوي يك-يك داد اما در بازي برگشت موفق شد آبي‌پوشان پايتخت را با نتيجه 4 بر 2 شكست دهد. در اين فصل پرويز مظلومي سرمربي استقلال بود و به واسطه 4‌تايي شدن در داربي شانس نشستن روي نيمكت تيم محبوبش براي يك‌فصل ديگر را از دست داد.

 80
پروفسور اولين‌بار در داربي دور برگشت ليگ چهاردهم به عنوان سرمربي روي نيمكت پرسپوليس نشست و موفق شد استقلال را با نتيجه يك بر صفر شكست دهد. هدايت استقلال در اين بازي برعهده امير قلعه‌نويي بود كه زماني لقب مرد شكست‌ناپذير آبي‌ها در داربي را يدك مي‌كشيد.

 75
مانوئل ژوزه پرتغالي يكي از بدترين مربيان خارجي پرسپوليس در تاريخ ليگ برتر بوده اما با اين وجود او هم طعم شكست مقابل استقلال را نچشيده است. استقلال در دور رفت ليگ دوازدهم با سرمربيگري امير قلعه‌نويي رودرروي پرسپوليس و ژوزه قرار گرفت و به نتيجه‌اي بهتر از تساوي بدون گل دست نيافت.  جالب اينكه استقلال قلعه‌نويي در پايان اين فصل قهرمان ليگ شد!

 74
استقلالي‌ها از مصطفي دنيزلي به هيچ عنوان خاطره خوبي ندارند. اين مربي در دور برگشت ليگ يازدهم به عنوان سرمربي روي نيمكت پرسپوليس نشست و موفق شد يكي از تاريخي‌ترين برد‌هاي داربي را به نام خودش ثبت كند. پرسپوليس در اين داربي 2 بر صفر از استقلال عقب بود اما در نهايت با نتيجه 3 بر 2 برنده شد تا پرويز مظلومي با وجود قهرماني در رقابت‌هاي حذفي از سرمربيگري آبي‌ها بركنار شود!

 67
زلاتكو كرانچار يكي ديگر از خارجي‌هايي بوده كه در اين سال‌ها به عنوان سرمربي روي نيمكت پرسپوليس نشسته است. او در داربي رفت ليگ نهم سرمربي پرسپوليس بود و موفق شد از استقلال يك‌تساوي يك-يك بگيرد. در اين فصل صمد مرفاوي هدايت استقلالي‌ها را برعهده داشت و در دور برگشت به پرسپوليس باخت.

 66
وينگادای پرتغالي در داربي دور برگشت ليگ هشتم سرمربي پرسپوليس بود و مقابل استقلال به تساوي يك-يك رسيد. در اين فصل امير قلعه‌نويي سرمربي استقلال بود و در پايان فصل با آبي‌ها جشن قهرماني گرفت اما بدون بردن پرسپوليس!

 62-61
دنيزلي در ليگ ششم هدايت پرسپوليس را برعهده داشت و در هر دو داربي فصل روي نيمكت قرمز‌ها نشست. دنيزلي در اين فصل يكبار تيم مرفاوي را با نتيجه 2 بر يك شكست داد و يكبار هم مقابل اين تيم به تساوي يك-يك رضايت داد.

 60
آري‌هان هلندي در اين داربي سرمربي قرمزپوشان پايتخت بود و موفق شد از استقلال قلعه‌نويي يك‌تساوي بدون گل بگيرد. هدايت آبي‌ها در ليگ پنجم برعهده امير قلعه‌نويي بود. استقلال در اين فصل براي اولين‌بار قهرمان ليگ برتر شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل