بازدید 2834

ایران ۱۷ میلیون تن پتروشیمی صادر کرد

در طول ۱۰ ماهه نخست امسال ۴۲ میلیون تن محصول پتروشیمی در ایران تولید شده که از این میزان حدود ۱۷ میلیون تن محصول پتروشیمی و پلیمری به بازارهای جهانی صادر شده است.
کد خبر: ۶۶۶۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶ 11 February 2017
در طول ۱۰ ماهه نخست امسال ۴۲ میلیون تن محصول پتروشیمی در ایران تولید شده که از این میزان حدود ۱۷ میلیون تن محصول پتروشیمی و پلیمری به بازارهای جهانی صادر شده است.

به گزارش مهر، بر اساس گزارش مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در طول ۱۰ ماهه نخست امسال بالغ بر ۴۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن محصول پتروشیمی و فرآورده پلیمری در ایران تولید شده است.

در طول ۱۰ ماهه نخست امسال در مجموع حدود ۱۷ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی و فرآورده های پلیمری توسط ایران به بازارهای جهانی صادر شده است.

بر این اساس دی ماه امسال حدود چهار میلیون و ۵۰ هزار تن محصول پتروشیمی در کشور تولید شده که از این میزان معادل یک میلیون و ۳۸۷ هزار تن محصول پتروشیمی ایران به ارزش تقریبی ۹۰۰ میلیون دلار به بازارهای جهانی و منطقه‌ای صادر شده است.

در مجموع در طول ۱۰ ماهه نخست امسال حدود از  ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تن محصول توسط پتروشیمی های منطقه ماهشهر، ۱۸ میلیون و ۸۴۱ هزار تن توسط پتروشیمی های منطقه عسلویه و و حدود هشت میلیون و ۱۶۵ هزار تن محصول پتروشیمی در سایر شرکت های پتروشیمی کشور تولید و عرضه شده است.

در این مدت حدود ۴ میلیون و ۲۸۱ هزار تن محصول پتروشیمیایی توسط مجتمع‌های مستقر در ماهشهر، ۹ میلیون و ۶۵۶ هزار تن توسط پتروشیمی‌های مستقر در منطقه عسلویه و ۳ میلیون و ۲۳ هزار تن محصول پتروشیمی و پلیمری توسط سایر مجتمع های پتروشیمی کشور صادر شده است.

مرضیه شاهدایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی هفته گذشته در نشستی خبری با بیان اینکه تا پایان امسال تولید محصولات پتروشیمی کشور به حدود ۵۱ میلیون تن می رسد، گفته است: امسال حجم صادرات پتروشیمی هم باید به ۲۰ میلیون تن و به ارزش ۹.۵ میلیارد دلار برسد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار