بازدید 5697
۲

جنجال بر سرتحريم برند ايوانكا ترامپ

کد خبر: ۶۶۶۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹ 11 February 2017
مشاور رسمي دونالد ترامپ (كلين كانوي) در يك برنامه تلويزيوني، قوانين اخلاقي را زير پا گذاشت و حين ‏پخش زنده خطاب به بينندگان گفت: «برويد و لباس‌هاي برند ايوانكا را بخريد!» اين در حالي است كه ‏كارمندان فدرال حق ندارند از نهاد يا رسانه عمومي براي تبليغ كالاهاي مرتبط با اعضاي دولت استفاده كنند. ‏

به نوشته تماشاگران امروز ، خانم كانوي حين صحبت در برنامه «فاكس و دوستان» از كاخ سفيد نسبت به تحريم خريد كالاهاي داراي ‏برند ايوانكا واكنش نشان داد. ايوانكا ترامپ چند سالي است كه صاحب برند كفش و پوشاك است. با ‏پيروزي ترامپ بسياري از فروشگاه‌ها و مشتريان اين برند اعلام كرده‌اند كه از فروش و خريد محصولات ‏داراي اين برند خودداري مي‌كنند. گفته مي‌شود خانم كانوي علاوه بر سمت سياسي، مدير بازرگاني برند دختر ‏رييس‌جمهور ايالات متحده نيز هست.

او به بينندگان تلويزيون گفته: «از همين امروز برويد و كالاهاي برند ‏او را بخريد.» بعد از اين گفته‌ها، رسانه‌هاي بسياري تلاش كردند تا با خانم كانوي تماس بگيرند و با او ‏مصاحبه كنند، اما او از مصاحبه طفره رفت. گروهي از وكلا، از جمله مركز قانوني لاورنس نوبل، اظهار ‏داشته‌اند كه تلاش خانم كانوي براي تبليغ برند ايوانكا با قوانين مصوب دولتي و مقررات مربوط به كارمندان ‏حكومتي تناقض دارد و او حق نداشته پاي تجارت شخصي را به يك رسانه دولتي باز كند. دان دبليو فاكس، ‏به روزنامه واشنگتن‌پست گفته است: «اينكه كانوي مردم را تشويق به خريد كالاهاي برند ايوانكا كرده، به ‏طور واضح نقض قانون است و مصداق سوءاستفاده از موقعيت دولتي براي درآمد شخصي محسوب مي‌شود. ‏اين كار او براي من شوكه‌كننده است. 

اين قانون توسط كميته اخلاقي دفتر نظارت بر كارمندان دولت ‏تصويب شده است و تمامي اعضاي دولت بايد آن را رعايت كنند.» در ماه جولاي سال 2016، ترامپ اعلام ‏كرد كه خانم كانوي را به عنوان مشاور ارشد كمپين انتخاباتي خود استخدام كرده است. اين در حالي بود كه ‏كانوي پيش از آن از سناتور تد كروز حمايت مي‌كرد. كانوي به اين دليل به كمپين انتخاباتي ترامپ پيوست ‏تا بتواند آراي زنان را به سمت او جلب كند. ترامپ در ماه آگوست از كانوي به عنوان مدير كمپين سوم ‏انتخاباتي خود نام برد. او 10 هفته در اين سمت فعاليت كرد و بدل شد به نخستين زني كه طي انتخابات ‏رياست‌جمهوري يك كمپين متعلق به جمهوري‌خواهان را مديريت كرد. ‏
اخيراً در آمريكا كمپيني تشكيل شده است كه از مردم و فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي اين كشور مي‌خواهد تا از ‏خريد و فروش محصولات ايوانكاترامپ خودداري كنند. در اين كمپين از فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي خواسته شده ‏از عرضه محصولات سمي برند ايرانكاترامپ در فروشگاه‌هاي خود و همچنين فروشگاه‌هاي آنلاين خودداري ‏كنند. هفته گذشته شركت فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي نوردستروم آمريكا اعلام كرد كه فروش محصولات ‏ايوانكاترامپ در فروشگاه‌هاي خود را به دليل كاهش تقاضا متوقف كرده‌اند. شركت فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي ‏محصولات لوكس نيمن ماركوس نيز تمام جواهرات با برند ايوانكاترامپ را از وب‌سايت خود حذف كرده ‏است. 

شركت فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي ماكي نيز در صفحه اجتماعي خود شاهد هجوم كاربران و مشتريان و ‏درخواست آنها براي اتخاذ سياست مشابه بوده است. به نظر مي‌رسد اين فروشگاه همچنين در داخل خود نيز ‏با فشار براي حذف محصولات برند ايوانكاترامپ مواجه است. از برخي از كارمندان اين شركت شنيده شده ‏نسبت به فروش محصولات برند دختر ترامپ در اين فروشگاه حس خوبي ندارند. يك منبع آگاه از داخل ‏شركت ماكي گفت: «اميدواريم فروش برند ايوانكا در فروشگاه‌ها متوقف شود.» 

اين فروشگاه‌ها نمي‌توانند ‏ضرر بيشتري را از آنچه تاكنون تجربه كرده‌اند، بپذيرند. هم‌اكنون محصولات برند ايوانكا در وب‌سايت ‏فروشگاه ماكي با تخفيف ويژه به فروش مي‌رسد. به قدري در وب‌سايت ماكي براي محصولات ايوانكا تخفيف ‏ارائه شده است كه يك جفت كفش 150 دلاري با قيمت 37 دلار عرضه شده است. كمپين مبارزه با فروش ‏محصولات خانوادگي ترامپ در فروشگاه‌هاي آمريكا در ماه اكتبر سال 2016 و به وسيله شخصي به نام شانون ‏كلتر و با انتشار هشتكي به نام كيف پولت را نگه دار در سطح شبكه‌هاي اجتماعي آغاز شد. دونالد ترامپ، ‏رئيس‌جمهوري آمريكا، در توييتر شخصي خود از سياستي كه فروشگاه‌هاي بزرگ زنجيره‌اي آمريكا در قبال ‏فروش محصولات برند دخترش ايوانكا در پي گرفته‌اند، انتقاد كرد. 

چندي پيش دو فروشگاه بزرگ ‏‏«نوردستروم» و «نيمن ماركس» در آمريكا فروش محصولات توليدي ايوانكا ترامپ، دختر رئيس‌جمهوري را ‏متوقف كردند. هر دو فروشگاه در بيانيه‌هايي گفتند كه به خاطر فروش پايين محصولات ايوانكاترامپ اين ‏تصميم را گرفته‌اند، اما برخي معتقدند تصميم آنها سياسي بوده و به كمپين موسوم به «كيف پولت را بچسب» ‏ربط دارد. اين كمپين كه به تازگي تشكيل شده، مردم را به تحريم محصولاتي كه تحت نام رئيس‌جمهوري ‏آمريكا و دخترش ارائه و توليد مي‌شوند، دعوت كرده است. آقاي ترامپ در توييتي نوشت: «نوردستروم با ‏دخترم ايوانكا رفتار غيرمنصفانه‌اي داشت. او انساني خارق‌‌العاده است و هميشه به من فشار مي‌آورد تا كار ‏درست را انجام دهم. وحشتناكه!» حساب رسمي توييتر رئيس‌جمهوري آمريكا نيز اين توييت را به اشتراك ‏گذاشت. سهام نوردستروم، پس از توييت رئيس‌جمهوري آمريكا كمي پايين آمد، اما دوباره بالا رفت. اين ‏شركت، تا اين لحظه پاسخي به اظهار نظر رئيس‌جمهوري نداده است. دو فروشگاه بزرگ ديگر «تي جي ‏مكس» و «مارشالز» لباس‌هاي ايوانكا ترامپ را از قسمت مخصوصي كه به آن ارائه داده بودند، برداشتند و ‏هر چند ديگر برايش تبليغ نخواهند كرد، اما به عرضه آن ادامه خواهند داد.

 فروشگاه «مي‌سيز» كه بزرگ‌ترين ‏فروشگاه زنجيره‌اي آمريكاست نيز به رغم انتقادها و فشارهاي اخير، هنوز محصولات مارك ايوانكا ترامپ را ‏عرضه مي‌كند. فروشگاه ديگر، «بلومينديلز» نيز پيش‌تر تعهد داده بود كه لباس‌هاي مارك ايوانكا را در هفت ‏فروشگاه خود ارائه دهد، اما سخنگوي اين فروشگاه مي‌گويد تعهدشان از اين فراتر نمي‌رود. «بلومينديلز» بيش ‏از چهل شعبه در سراسر آمريكا دارد. ‏

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲
آخ جون دعوا
وقتی خودت بیسواد وبی تجربه هستی چه انتظاری از این گر گورها که سرکار گذاشتی داری.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار