بازدید 3347
۱

معلولان و قانونی که ضمانت اجرایی ندارد!

کد خبر: ۶۶۶۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲ 11 February 2017
معاون توانبخشی بهزیستی استان مرکزی گفت: سازمان‌ها، ارگان‌ها و نهادها باید جهت مناسب‌سازی فضای ساختمان برای معلولان طبق قانون اقدام کنند، اما متاسفانه این قانون ضمانت اجرایی ندارد و به همین دلیل در اغلب اماکن شاهد فضای نامناسب برای حضور معلولین هستیم.

فریبا نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه در استان مرکزی 28 هزار معلول تحت حمایت بهزیستی قرار دارند، گفت: تعداد معلولان استان مرکزی بیش از این رقم است و این جمعیت تنها مربوط به معلولانی است که به بهزیستی مراجعه داشته‌اند.

وی در خصوص وضعیت معابر در شهرستان‌های استان از جمله اراک برای تردد معلولان، تصریح کرد: نگاهی اجمالی به معابر نشان می‌دهد که در این خصوص وضعیت مناسبی ندارند و معلولین برای تردد با مشکل مواجه می‌شوند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان مرکزی عنوان کرد: این اداره کل در خصوص مناسب‌سازی معابر نمی‌تواند به صورت مستقیم وارد عمل شود و باید با همکاری تمامی دستگاه‌ها از جمله شهرداری و شورای شهر این اقدام را انجام دهد.

وی ادامه داد: مناسب‌سازی خیابان امام خمینی(ره) در ماه باقیمانده سال جاری پیگیری و در صورت همکاری دستگاه مسئول انجام خواهد شد.

نوروزی با تاکید بر این نکته که بهزیستی در این رابطه مطالبه‌گر است، افزود: بر اساس این وظیفه و طبق برنامه مکان‌های ناامن خیابان امام خمینی(ره) اراک شناسایی و مستندسازی در این رابطه انجام شده است و باید با همکاری شهرداری و شورای شهر مکان‌های ناامن برای معلولین در این خیابان ساماندهی شود.

وی تاکید کرد: سازمان‌ها، ارگان‌ها و نهادها باید جهت مناسب‌سازی فضای ساختمان برای معلولان طبق قانون اقدام کنند، اما متاسفانه این قانون ضمانت اجرایی ندارد و به همین دلیل در اغلب اماکن شاهد فضای نامناسب برای حضور معلولین هستیم.

معاون توانبخشی بهزیستی استان مرکزی از اجرای طرح مناسب‌سازی باجه بانک برای اولین بار در استان مرکزی خبر داد و گفت: این طرح در گام اول به صورت پایلوت در اراک اجرا می‌شود. طبق توافق انجام شده با هشت بانک اراک مقرر شده که یک باجه برای امور نابینایان تجهیز شود.

نوروزی با بیان اینکه نامناسب بودن معابر و اماکن عمومی نادیده گرفتن حق بخشی از شهروندان است، عنوان کرد: فرد معلول نیز در حد سایر شهروندان حق بهره‌مندی از امکانات را دارد، ولی به دلیل نامناسب بودن شرایط این حق در بسیاری از موارد تضییع می‌شود.

وی در خصوص مناسب‌سازی منزل معلولین بیان کرد: در سال جاری 120 میلیون تومان در بخش شهری برای این منظور هزینه شده است. در بخش روستایی نیز اعتبار این بخش در کنار اعتبار سایر خدماتی که از طریق بهزیستی ارائه می‌شود تخصیص داده شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
اولا می بایست حقوق معلولان باید مکفی بوده و در خانه به اشتغال خانگی مشغول باشند معلول در اداره جات چکار میکند و کارهایش را بسپارد به مددکار بهزیستی اش سالمها چه گلی به سر زدند که اینها جا ماندند دوما مناسب سازی باید در ارایه پروانه ساختمان در نظر گرفته شود به نظر من اصل این مناسب سازی بعد از ساخت ساختمان اشتباه است بهزیستی هم برای خودش کار پیدا نکرده،اول پروانه ساخت والسلام
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار