بازدید 1462

حمایت ضمنی ترامپ از تمامیت ارضی اوکراین

رئیس‌جمهوری آمریکا در نامه‌ای به رئیس‌جمهور لیتوانی به صورت ضمنی از تمامیت ارضی اوکراین حمایت کرد. کی‌یف درگیر جنگ با نیروهای جدایی‌طلب در شرق اوکراین است.
کد خبر: ۶۶۶۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰ 11 February 2017

رئیس‌جمهوری آمریکا در نامه‌ای به رئیس‌جمهور لیتوانی به صورت ضمنی از تمامیت ارضی اوکراین حمایت کرد. کی‌یف درگیر جنگ با نیروهای جدایی‌طلب در شرق اوکراین است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا در نامه‌ای به دالیا گریباسکایته، رئیس‌جمهوری لیتوانی نوشت: حمایت شما از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی اوکراین موجب پیشبرد هدف مشترک ما برای ارتقای امنیت اروپایی و منطقه‌ای است.

سفارت آمریکا در ویلنیوس در بحبوحه تشدید درگیری‌های دو ساله در شرق اوکراین این نامه را منتشر کرد. این اولین محک سیاست روسیه از سوی دولت ترامپ است.

پس از وقوع اعتراضاتی در کی‌یف که به عزل رهبر روس‌گرای اوکراین انجامید، مسکو در مارس ۲۰۱۴ شبه‌جزیره کریمه را به خاک خودش الحاق کرد و از جنبشی جدایی‌طلبان در شرق اوکراین حمایت کرد؛ درگیری‌هایی از آن زمان تاکنون جان بیش از ۱۰ هزار تن را گرفته است.

لیتوانی به عنوان عضوی از ناتو و اتحادیه اروپا، از حامیان اوکراین است.

از سوی دیگر ترامپ که به دنبال ارتقای روابط با مسکو است، افزایش هزینه‌های نظامی لیتوانی را ستود و آن را یک "متحد با ارزش ناتو" توصیف کرد. رهبر لیتوانی هم پنجشنبه گذشته گفت که "اطمینان" دارد که ترامپ تمام وظایف دفاعی آمریکا در قبال شرکای ناتویش را انجام خواهد داد.

نامه ترامپ به مناسبت تعطیلی ملی روز استقلال لیتوانی در ۱۶ فوریه ارسال شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان