بازدید 1779

طرح آمایش آموزش عالی در حد حرف مانده است

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از گسترش کاریکاتوری سیستم آموزش عالی و در حد حرف باقی ماندن طرح آمایش آموزش عالی انتقاد کرد.
کد خبر: ۶۶۶۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷ 11 February 2017
علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از تحصیل نیمی از دانشجویان کشور در حوزه علوم انسانی، گفت: سیستم آموزش عالی در ایران به شکل کاریکاتوری گسترش پیدا کرده و متاسفانه از آنجا که توسعه آن مبتنی بر منطق و استدلال نیست در برخی از رشته‌ها با تورم دانشجو و در برخی دیگر با فقر دانشجو  رو به رو هستیم.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح آمایش در حوزه آموزش عالی نیز عملا در حد حرف باقی مانده و این امر سبب شده انبوه عظیم بیکاران فارغ‌التحصیل در رشته علوم انسانی به معضلی بزرگ برای کشور تبدیل شوند چراکه این افراد مهارت‌های لازم را ندیده و عموما توانایی فعالیت‌های عمیق پژوهشی و علمی در حوزه علوم انسانی را ندارند و این مسئله را باید نقص بزرگ علمی کشور دانست.

وی با بیان اینکه در عموم مدارس و دانشگاه‌ها نگاه حرفه‌ای به رشته‌های علوم انسانی نمی‌شود و این مسئله در انتخاب اساتید و مدرسین نیز نمایان است، اضافه کرد: از آنجا که نحوه برخورد و نگاه به رشته‌های علوم‌انسانی تاثیرات عمیقی در سرنوشت یک جامعه دارد، اجبار دانش‌آموزانی که معدل و نمره کافی برای تحصیل در رشته‌های تجربی و ریاضی را نیاورده‌اند به تحصیل در رشته انسانی خطای فاحشی است چراکه علاقه حرف اول موفقیت در رشته‌های علوم انسانی را میزند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین توسعه بی‌ضابطه رشته‌های دکترا و پذیرش دانشجو را خطر دیگری برای کشور دانست و افزود: وزارت علوم باید برای این مشکلات ایجاد شده با تدبیر راه حلی پیدا کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار