بازدید 5078

هشدار جدی لاریجانی به آمریکایی‌ها

قامات آمریکایی باید بدانند اگر به دنبال مخدوش کردن توافق هسته ای هستند جمهوری اسلامی مقابل این، هیچ تعهدی به آژانس نخواهد داشت.
کد خبر: ۶۶۵۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 10 February 2017
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مقامات آمریکایی باید بدانند اگر به دنبال مخدوش کردن توافق هسته ای هستند جمهوری اسلامی مقابل این، هیچ تعهدی به آژانس نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی روز جمعه در جمع راهپیمایان 22 بهمن در میدان عاشورا شهر کرمان افزود: آنها می گویند ما توافق بدی را امضا کرده ایم؛ مراقب باشید در مسیری قرار نگیریم که مشکلات خودمان را افزایش دهیم زیرا ما در این قضیه راسخ هستیم که از دانش هسته ای مان مراقبت کنیم.
 
وی گفت: تصور نکنید می توانید ما را از مسیرمان جدا کنید، ما یک راه روشنی را دنبال می کنیم و اگر به این چارچوب توافق هسته ای احترام بگذارید و دنبال بهانه گیری های دیگر نباشید به نفع خود شماست.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تصور نکنید با این کار ایران را سرگرم می کنید که ما از مسائل منطقه ای غافل شویم، ما موظفیم از مردم فلسطین دفاع کنیم و هیچگاه این را فراموش نخواهیم کرد.
وی افزود: ما وظیفه داریم مقابل تروریست هایی که شما به وجود آوردید، بایستیم.

حرف های نسنجیده مقابل غیرت ملی ایرانیان کارساز نیست
 
لاریجانی در ادامه گفت: این روزها شنیده اید برخی حرف های نسنجیده در باره ایران و حرکت ملت ایران می زنند، آنان باید بدانند که این حرف ها مقابل غیرت ملی ایرانیان کارساز نیست.
وی اظهار کرد: آنها سخن از سخت گیری بیشتر می کنند، باید به آنها گفت که نمی توانید این کار را کنید زیرا در توافق هسته ای کشورهای زیادی ذی مدخل بودند و اگر این قصد را اجرایی کنید خودتان ضرر می کنید چون ملت ایران راه گذشته را با سرعت بیشتری دنبال می کند.
وی گفت: رقیب رئیس جمهوری فعلی آمریکا در انتخابات(وزیر خارجه وقت این کشور) اعلام کرد که ما داعش را ایجاد کردیم لذا شما وضعیت منطقه را به هم ریختید و ایستادن مقابل این تروریست ها، بخشی از امنیت ملی ماست و ما در مسائل منطقه ای راه روشنی چون موضوع هسته ای داریم و آن را دنبال می کنیم.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران از ظرفیت خوبی در منطقه برخوردار است، تصریح کرد: این در سایه هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی محقق شده که همه ظرفیت های جمهوری اسلامی را به وجود آورده و بالنده کرده است.
وی با تاکید بر اینکه ملت ایران قدرتمند و عزتمند در منطقه است، گفت: اگر بخش های اقتصادی را سامان دهیم، شرایط ما در منطقه تغییر می کند و ما مصمم هستیم و با حضور شما این گام نیز به ثمر خواهد رسید.

انقلاب اسلامی بزرگترین حادثه قرن بود
 
لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: انقلاب اسلامی ایران بزرگترین حادثه قرن ما بود و لرزه هایی به سازه های قدرت در جهان انداخت.
 
وی افزود: 38 سال قبل وقتی ملت ایران برای انقلاب قیام کردند شرایط دنیا اینگونه نبود و دو قطب قدرتمند بودند که همه دنیا در دست آنها قرار داشت و ایران نیز تحت سیطره آمریکا بود.
وی بیان کرد: ملت ایران برای نصرت الهی قیام کرد و قدرت های مادی را کنار گذاشت و به قدرت اصلی جهان تکیه کرد و آن زمان وعده الهی محقق شد زیرا خداوند فرموده است که اگر مرا یاری کنید من نیز شما را یاری کرده و راه شما را پایدار می کنم.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ملت ایران به این وعده خداوند و سخنان امام راحل اطمینان داشت و به جای تکیه زدن به شرق و غرب، به خدا توکل کرد و انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب ویژه متکی بر تفکر الهی اسلامی بود.
 
وی افزود: به همین دلیل به محض پیروزی انقلاب اسلامی ایران دسیسه ها علیه انقلاب زیاد شد و ابتدا از طریق رفتارهای ایذایی برای ضربه زدن به انقلاب اقدام کردند و با ترور افراد و دنبال کردن کودتا درصدد اهداف خود بودند.
 
وی خاطرنشان کرد: دسیسه ها بر این بود که از درون و با استفاده از رفتار سیاسی و ماجراجویی های داخلی، انقلاب را از درون از بین ببرند و انقلابیون راستین، جوانان جان بر کف و سپاهی که تازه پا گرفته بودند، حضور یافتند و این دسیسه ها را خنثی کردند.
 
لاریجانی با اشاره به اینکه شکوه جمهوریت در کشور ما زیر سایه رهبری محقق شد تاکید کرد: این قدرت با دسیسه های سیاسی که آنها دنبال می کنند قابل از هم پاشیده شدن نیست.
وی گفت: اساس جمهوریت و حضور مردم و استقلال کشور تحت تفکر اسلامی شکل گرفته است و به همین دلیل آنها به این فکر افتادند از طریق فشار نظامی بیرونی انقلاب را از بین ببرند و در این راستا جنگ راه انداختند و صدام را حمایت کردند.
 
وی ادامه داد: شرق و غرب و نیز برخی کشورهای عربی پشت سر صدام قرار گرفتند تا اراده ملت را بشکنند، اما ملت ما هشت سال پافشاری و پایداری کرد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تقدیم 200 هزار شهید، صدها هزار جانباز و ده ها هزار آزاده در دوران انقلاب گفت: اما ملت ایران ایستادگی کرد تا به شرق و غرب بفهماند که این ملت با جنگ و رفتار سرد هم نمی شکند.
 
وی با اشاره به اینکه یکی از کشورها در یک اقدام 40 میلیارد دلار به صدام کمک کرد، اظهار کرد: صفی که در مقابل ایران بود از شوروی سابق تا کشورهای غربی بود اما این ملت یکبار دیگر در این آزمون موفق شد و اراده قدرت های بزرگ را شکست و در این جنگ، ملت ایران موفق شد که صدام را از سرزمین خودش بیرون کند و در این راستا یک وجب از خاک کشور از دست نرفت.
 
وی خاطرنشان کرد: پس از هشت سال دفاع مقدس ملت ایران، کشورهای بزرگ متوجه شدند با این ایران غیور و شجاع نمی توانند بجنگند و این دستاورد بزرگی بود که جنگ و سایه جنگ را از سر ایران دور کرد و دیگر کسی جرات حمله به ایران را نخواهد داشت.
 
لاریجانی گفت: این ثمره ایستادگی و حضور مردم در مرحله دوم انقلاب بود در غیر اینصورت در 10 تا 15 سال گذشته جنگ های بزرگی از جمله در عراق، یمن و سایر کشورها در منطقه رخ می داد.
 
وی تصریح کرد: آنها که در کاخ سفید می گفتند ایران محور شرارت است جرات حمله به ایران را نکردند زیرا ملت ایران در جنگ آزمونی داد که به آنها ثابت کرد با این ملت مقاوم نمی توان جنگید.
وی گفت: در تمام این دو مرحله علاوه بر دسیسه ها و جنگ، تحریم هایی نیز با شدت و ضعف بر ایران تحمیل می شد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای دفاع از کشور مجبور شدیم روی پا خود بایستیم؛ سئوال این است آیا امروز کشورهای قدرتمند دست از شیطنت برداشتند؛ اینطور نیست و راه و تاکتیک دیگر را به کار بردند و در 10 تا 15 سال اخیر گرفتار رفتار بدخیم آنها هستیم که در زمینه هسته ای و حقوق بشر ماجراجویی می کنند و نگاه نمی کنند که دوستان آنها برای یک بار در تاریخشان رای گیری نمی کنند و مجلس آنها نیز فرمایشی است و از آنها ایراد نمی گیرند.
 
وی با اشاره به بهانه گیری های چندین ساله بر سر موضوع هسته ای ایران عنوان کرد: آیا نمی دانند که ما دنبال انرژی صلح آمیز هسته ای هستیم؟ آنها می خواهند فشارهای بین المللی و تحریم را بر ایران زیاد کنند تا در زمینه اقتصاد اراده ملت ایران را بشکنند.
 
لاریجانی گفت: این مرحله سوم آزمونی است که اگر ملت ایران در آن موفق شود دیگر هیچ تهدیدی به سراغ ما نمی آید و دیگر نمی توانند در کاخ سفید بنشینند و حرف های بزرگ تر از خودشان بزنند.
وی ادامه داد: آنها هدف گیری شان این است که در حوزه اقتصاد موفق نباشیم و موفقیت یا عدم موفقیت آنها بستگی به راه و اراده ملت دارد.
 
وی گفت: اگر ملت در صحنه حضور داشته باشد، موفقیت با ملت ما خواهد بود.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: آنها تحریم می کنند که نتوانیم روی پای خود بایستیم، این تهدید می تواند فرصت بزرگی برای ملت ما برای رسیدن به استقلال بیشتر باشد.
 
وی یادآور شد: کارهای زیادی از جمله توجه به روستاها، توجه به بهداشت و درمان، ساخت کارخانجات بزرگ، دستیابی به فناوری در نفت، گاز، ساختمان و توسعه دانشگاهی در کشور رخ داده است.
 
لاریجانی گفت: امروز حدود پنج میلیون دانشجو داریم و این ظرفیت بزرگی است که اگر به صحنه سازندگی کشور بیاید، جهش در حوزه های مختلف کشور رخ می دهد و مدیران باید به فکر خلاق جوانان و شرکت هایی که دنبال فن آوری های جدید هستند، اعتماد کنند.
 
وی اضافه کرد: اگر امروز پس از مذاکرات هسته ای زمینه رفت و آمدها فراهم شده است باید بهترین استفاده را از آن برای ارتقای علوم داشته باشیم و راهکار همان است که رهبری به عنوان اقتصاد مقاوتی مطرح کرده اند، باید روی پای خود بایستیم و ملت را در اقتصاد مشارکت دهیم.
وی اظهار کرد: به جای آنکه دولت در اقتصاد امر و نهی کند، باید آن را هدایت و کار در دست مردم باشد و مردم خود نیز صاحب اقتصاد باشند.
 
لاریجانی گفت: به همین دلیل رهبری برای اجرای سیاست های اصل 44 دستور دادند تا زمینه کشور میدان رقابت افراد کارآفرین شود، همینطور که مردم به صحنه آمدند سرنوشت جنگ تغییر کرد، در این مرحله نیز باید به مردم اعتماد کرد و مردم به صحنه اقتصاد ورود کنند.
 
وی افزود: حضور مردم در عرصه های مختلف اقتصاد و صاحب کار بودن آنها و محور قرار گرفتن صادرات در اقتصاد مقاومتی امر مهمی است و مطمئن باشید راه آینده کشور سهل کردن ورود مردم به حوزه اقتصاد است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خوشحالم که می بینم در استان کرمان این فکر به خوبی در حال پیگیری است، استاندار کرمان صاحب ابتکارات خوبی است و توفیقات خوبی را در استان رقم زده است و در استان نیز از نمایندگان پرکاری در مجلس برخوردار هستید که می توانند زمینه را برای شکوفایی اقتصاد فراهم کنند و اینها سرمایه ای برای استان کرمان است.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: زمینه هایی که در حوزه صنعت، معدن و کشاورزی و نیروهای خلاق و تحصیل کرده و ابتکاراتی که این روزها در استان کرمان مشاهده کرده ام، نشان می دهد استان آینده خواهد داشت و این راه ما را در مرحله سوم انقلاب موفق می کند.
وی تاکید کرد: ما در معرض آزمون آخری هستیم و اگر به آن تسلط یابیم و اقتصاد شکوفا شود، ابرقدرت ها قادر به تهدید ایران نخواهند بود.
 
راهپیمایی 22 بهمن در شهر کرمان با حضور گسترده قشرهای مختلف مردم از چهارراه طالقانی تا میدان عاشورا برگزار شد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار